zondag 3 september 2017

Irma in aantocht

    Ze marcheren door mijn huis
    In drie rijen dik
    Altijd zwijgend
    IJverig stappend
    Geven ze geen kik...
    Voorwaarts mars, ze geven niet op
    Een imposant gezicht
    Maar ondanks al dat werken
    Ben ik niet gezwicht
    Ik wil ze echt niet in mijn huis
    En hup pak ik de veger
    Terug door de voordeur gaat gezwind
    Het hele mierenleger
Goeiemiddag lieve mensen,



Ik wilde vanmorgen vol ijver aan mijn blog beginnen toen ik een telefoontje kreeg van Susan, wil je mee gaan shoppen en dat laat ik me geen twee keer zeggen. Beter dan tv kijken in een stoel nadat alle werk gedaan is, lees was en zo.
We gingen eerst naar Publix en ik had geluk, Stella in de aanbieding dus hup, een kratje mee, ik kan weer een paar weekjes vooruit, daarna even wat eten bij Tunis, dat is een Noord Afrikaans restaurant waar ze heerlijk gyros hebben maar dat gaat er om 10 uur 's morgens nog niet zo in, frietjes zijn ook heerlijk dan. Achter hun parkeerplaats is een groenstrook en daar huizen katten, twee ontzettend mooie Siamezen met blauwe ogen en een rode kat met een mooie pluimstaart, ze kregen van ons wat kippenlevertjes, uit de to go box van Susan. Todd wil een siamees maar deze konden we niet te pakken krijgen.
Daarna naar home depot, ze moesten vuilnis tonnen hebben dus liep ik even naar een nieuwe deco winkel en daar hadden ze al alles voor kerst, ik kocht een supermooie witte dromenvanger voor de woonkamer en een allerliefst uiltje van stro voor mijn kerstboom aan de muur. Bij home depot nog twee bloeiende planten, Allamanda met gele bloemen en Mandevilla met roze, beiden voor voor in de tuin, we hebben wat extra kleur nodig. Toen snel naar huis, de auto was vol en het is heet daarbuiten.



Het was een roerige week. Maandag ging ik kijken hoe het met mum was na dat emotionele weekend met haar zus die trouwens nooit langs kwam bij mij want het was allemaal teveel voor tante Bertha. Mum dacht dat haar moeder op bezoek was, huilde heel veel, wilde naar huis naar haar twee kleine jongens en beiden waren overstuur.
Toen ik maandag aankwam in het verzorgingstehuis zat ze aan de tafel maar ze at amper, ze had nog niks gehad, de hele dag, wilde haar anders zo geliefde ijs zelfs niet. Ze was boos op mij, zei dat ik maar moest gaan want ik loog de hele tijd tegen haar, dit nadat ik haar vertelde dat ik haar niet naar huis kon brengen. We gingen naar de kamer en ze had alle schilderijen van de muur gehaald, ze ging weg. Toen ging ze in de stoel zitten en zei, Martin is dood? Ja mum. En mijn moeder ook? Dat kan niet ze was gisteren nog hier (tante Bertha), ze had zoveel verdriet en er kwam niks anders meer uit als, I want my mum, telkens weer als een kleuter. Uiteindelijk kreeg ik haar in bed waar ze huilend in slaap viel. Het was hartverscheurend. Ze hebben haar medicatie verander, de vorige week en dit is het gevolg.



Op het werk was het niet echt druk, ondanks Texas maar ik denk dat mensen die geevaccueerd zijn niet bellen dat hun internet niet werkt want niks werkt meer.



Donderdag ging ik terug naar mum, sinds woensdag kreeg ze meer Xanax, dat is voor angstgevoelens, dat was te merken, Ze huilde nog wel toen ze me zag maar zei, wat ben ik blij dat je gekomen bent en weer die vragen over Martin en haar moeder die al 20 jaar doos maar nu geen tranen meer en geen paniek. We hebben gezellig zitten te praten en toen ze begon over naar huis gaan om kleren te halen zei ik, alles is bij Myra en dat was goed voor haar.
Ik heb gisteren een heel mooi tasje met kralen gevonden, ze is daar dol op maar heeft daarvan niks op haar kamer, alles is bij Myra in dozen. Myra bedoelt het natuurlijk allemaal goed maar ze begrijpt denk ik niet want mum mist, haar huis maar ook haar spulletjes, de tasjes verzameling,, haar kristal, haar hebbedingetjes. Ik heb die zelf ook, Myra niet dus als ik weer ga maak ik haar zeker blij met dat tasje en dat gaat aan de muur.



Vrijdag kwam ik thuis en geen stroom. Er was een heftig onweer geweest en de bliksem had een transformator opgeblazen rond 1 uur in de middag. Het duurde tot 19.15 voordat de stroom weer aanging, het was bloedje heet in huis en vooral in Ian's kamer en die is a/c gewend. Ook mijn kleine koelkast in de slaapkamer was begonnen met ontdooien dus de dweil kwam er aan te pas.
Gisteren begon mijn lang weekend, morgen is het Labor Day dus vrij.



Gistermorgen ging ik alleen yardsalen, ik vond dat tasje maar ook een nieuwe stomer, van Vicks, je doet er water in en Vicks Vaporub en dan de stekker in het stopcontact en dan maar stomen, lekker voor als ik weer verkouden ben in de winter.. Ik vind de geur heerlijk en de mevrouw wilde er maar een dollar voor. Ik heb er al eens bij de drogist naar gekeken maar ze zijn rond de veertig dollar, blij dat ik gewacht heb.



Omdat ik toch in de buurt was ging ik bij Donna langs, het was al heel lang geleden dat ik er was geweest en we hebben lekker twee uurtjes zitten te keuvelen, over wat er allemaal speelt en natuurlijk over Martin. Daarna naar huis, de achtertuin gemaaid en toen een heerlijk pan stoofvlees met verse champignons, samen met aardappelpuree met kaas en peultjes was dat een goede afsluiter voor de zaterdag. Vandaag eten we dat ook, met, ik weet het nog niet.



De komende week wordt spannend, met orkaan Irma in aantocht, op het laatst van de week weten we meer, ze is wel al een catagorie 4 dus dezelfde sterkte als Harvey had toen die de vorige Texas onder water zette. De geleerden zijn het er nog niet over eens waar Irma naar toen gaat, het kan zijn dat ze afbuigt naar het oosten maar als dat niet gebeurt zitten wij op de eerste rang, ik hoop het niet maar ik heb voldoende water, kaarsen etc, moet alleen nog wat lucifers en zo kopen, oh ja en gloeilampen want die zijn op.



Onze Paul is over een paar daagjes jarig, op 6 september dus hieperdepiep broertje !!



Ik wens jullie allemaal een fijne week en tot schrijfs...Mariet xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten