zondag 27 augustus 2017

De zon kwam terug

De gestorvene

Zeven maal om de aarde gaan,
als het zou moeten op handen en voeten;
zevenmaal om die ene te groeten
die daar lachend te wachten zou staan.

Zeven maal om de aarde gaan
Zeven maal over de zeeën te gaan,
schraal in de kleren, wat zou het mij deren,
kon uit de dood ik die ene doen keren.

Zeven maal over de zeeën gaan –
zeven maal om met z’n tweeën te staan.

Auteur: Ida Gerhardt



Goeiemorgen lieve mensen



Vandaag begin ik met een gedicht van iemand anders, waarom ? Omdat ik een gedicht schreef in het Engels en Marjan Feller mij dit zond. Ze zei, jouw gedicht deed me denken aan dit oude gedicht en ja, de essentie is hetzelfde, het mijne is een beetje ruiger




    I would give up the booze
    I would give up any one night stand
    If i could only
    One more time hold your hand
    I would give up the sex...
    The drugs and the rock'n roll
    If i could hear my name you call
    I would walk
    To the end of the earth
    Just for one sweet word
    But baby, baby
    You are only in my dream
    No more sighs
    Only goodbye's
    And in silence
    I scream


Natuurlijk schreeuw ik van binnen, elke dag, nog steeds doet het ontzettend veel pijn maar ik vind ook de vrede in het leven, in vrienden, familie en de natuur en in muziek dat mijn grootste troost blijft.



Oh ja en in de kleine boodschappen waar ik soms geen idee van heb wat ze betekenen. Vanmorgen werd ik wakker, veel later dan normaal en ik deed nog even, een minuut mijn ogen dicht, ik sliep niet echt en daar dansen letters in mijn blikveld, als van een oude typemachine, ns en ts en dan het nummer, 186. Tja vind maar eens uit wat dat nu weer moet !!



Het was een superdrukke week, beginnende op maandag met een hele hoop werk in mijn speciale project van het weekend en gelukkig mocht ik om 12.30 naar huis want ik wilde die zonsverduistering zien. Op het werk zagen ze niks, daar regende het maar ik had een emmertje buiten gezet en met mijn zonnenbril op kon ik het prima zien, het was wel bewolkt maar de wolkjes waren dun totdat de zon weer tevoorschijn kwam, toen regende het ook over mijn huis. Melly vond het wel leuk, die dacht, dat is een grote drink kom dus af en toe moest ik haar aan de kant duwen.



Het gaat heel goed met dat project, prima resultaten en meestal verloopt de communicatie ook goed zoals het moet, dat is de enige manier van slagen.
Ik ben ook helemaal groen in mijn eigen resultaten, voor de maand en voor het kwartaal dus op naar die bonus !!



Woensdag was er een surprise baby shower voor Denise, die over twee weken is uitgeteld georganiseerd, tenminste dat dachten Lori en ik maar hij was verzet en wij wisten van niks dus ik had lekkers bij me, ging toch wel op en een kadootje. Maar goed dat het verzet was want Denise had op het laatste moment vrijgenomen en nu is het komende vrijdag, haar laatste dag voor de baby. Hier krijg je 6 weken betaald na de bevalling dus vrouwen werken, als het medisch kan tot die laatste dag.



Woensdag na het werk naar mum, ze was heel opgewekt, ik had haar een klein kadootje meegenomen, een mooie ketting en toen ik naar huis ging was alles goed maar binnen 15 minuten nadat ik weg was was het mis. Paniek, ze had twee kleine jongens (Tom en Martin) thuis, die waren alleen en ze moest naar huis.
Dat hoorde ik de volgende dag toen ik met Darian en baby Julius op bezoek ging. Nadat wij weg waren hetzelfde tafereel, Myra en Tom gingen er 's middags naar toe en toen was ze heel opstandig en boos, ze moest naar huis, zij waren het schuld dat ze daar was en niet in haar huis. Ik was met Myra aan de telefoon die avond en vertelde haar, voel je niet schuldig, het was haar beslissing maar ze linkt jullie aan het verpleegtehuis, niet mij.



Vandaag als het goed is, komt tante Bertha, haar zus met dochter Linda naar Jax. We kijken even hoe het met mum gaat en als het teveel wordt ga ik niet maar komen Bertha en Linda hier naar toe, Bertha wil graag mijn huis en tuin zien, ik heb flink opgeruimd, het gras is gemaaid, de struiken gesnoeid en een gallon sweet tea in de koelkast, ik ben er klaar voor.
Dat heb ik allemaal gisteren gedaan na het yardsalen met Susan, was weer lang geleden maar er was een estate sale , ik heb niks gekocht, het was super mooi spul maar veel te duur maar op een yardsale op weg naar de estate sale vond ik twee hele mooie quilt slopen voor grote kussens en een stel micky mouse gordijnen spiksplinter nieuw, allemaal voor een kwartje per stuk dus die zitten in de wasmachine nu.
Natuurlijk ook deze week het nieuws gevolgd over orkaan Harvey die Texas aandeed, beloofd veel drukte voor ons op het werk voor de komende week maar ik heb ook vrienden daar wonen, iedereen is safe !!



Zo dadelijk heerlijk op skype met Rob en de meiden en Frank stuurde me al een berichtje dat het veel beter gaat met Aline na de operatie.
Morgen zou oma Janssen 97 jaar zijn geworden, haar verjaardag was altijd een groot feest met veel gasten die de hele dag binnenliepen, et veel koffie en schuimtaart, vlaaien, hapjes en drankjes en de kamer was altijd een bloemenzee, heerlijke herinneringen.



Bijna september, de dagen beloven voor de komende week iets minder warm te worden en ik kijk uit naar de koelere nachten.



Heel veel zonnenschijn deze komende week, liefde en geluk van Mariet xx



Geen opmerkingen:

Een reactie posten