zondag 6 augustus 2017

Plak toestanden

Terwijl in huis
een kind speelt met haar poppen
en hele gesprekken met hen voert
Zit ik buiten
In mijn rieten stoel
En kijk ontroerd
Hoe vlinders hun spel spelen
Dansend om elkaar
In gedachten raakt mijn hand jouw gezicht
En streel ik jouw zilveren haar
Mijn lief
Het kind van jouw kind
In haar glimlach zie ik jouw ziel
Jouw wezen
En weet ik
Ik hoef nooit
Een toekomst te vrezen



Goeiemorgen lieve mensen,



Alles wat vliegt is adembenemend, de kolibries, zo snel dat je ogen hen amper kunnen volgen terwijl ze van bloem tot bloem vliegen, de tere blaadjes snel kussen om hun nectar mee te nemen naar dat piepkleine nest van spinrag met hongerige bekjes die gevuld moeten worden.
Dan zijn er de exotische vlinders in mijn tuin, zo groot als mijn hand soms, in de fraaiste kleuren die tussen de bloemen walzen, soms om elkaar als in een teder liefdesspel.



De andere vogels, de bijen, de wespen en muggen ook natuurlijk, alles heeft zijn zin in de natuur al is het maar om door iets anders als voedsel te dienen want kakkerlakken, die ook kunnen vliegen, nee daar zie ik geen verder nut in.



Vliegen hebben we genoeg, dat kon je de vorige week lezen maar vliegenvangers die in mijn huis hangen in ramen en deuren, dat is een ander verhaal.



Vrijdag had ik vrij en ik wilde uitslapen, ik moet tenslotte elke werkdag al om 6 uur op, als het nog donker is maar ja.
Ian had Scarlet buiten gelaten gedurende de nacht en om zes uur 's morgens wilde die weer binnen en waar krijg je de meeste aandacht, juist voor Mariet's slaapkamer raam. Ik stond maar op en liet haar binnen en toen weer terug in mijn nest. Ik was net weer in slaap toen, een heleboel kabaal, net alsof duizend dingen omvielen, een tornado of een aardbeving? Nee Scarlet die op de een of andere manier het klaar had gekregen om een van die plakkerige vliegenvangers die hoog in mijn raam hing om haar lijf te krijgen. Hoe ze het deed, zal ik nooit weten maar ze was in paniek. Uiteindelijk liet ik haar uitrazen en lag ze in mijn sjaaltjes mand te grommen en te hijgen als een gek. Ik kon een stuk van haar aftrekken, het meeste zat op haar buik en madam liet zich niet echt aanraken. Ik liet haar maar en later in de kamer toen ze weer een beetje relaxed was kon ik de rest van het plakspul verwijderen.
Ze plakte nog wel op haar vacht maar dat is intussen verwijderd door haar zelf.



De week ging weer vlug, ik heb mijn bonus binnen en dus kon ik wat zaakjes afhandelen.



Dinsdag was ik bij mum Betty die in een vreemde bui was, ze verweet me dat ik pas twee keer daar was geweest, werd even kwaad dus ik liet haar maar, geen zin om in discussie te gaan met iemand met dementie.



Vrijdag dus vrij, lekker drie daags weekend en 's morgens naar de film. Valerian is zeer entertaining, het verhaal is een buutje dunnetjes maar de beelden adembenemend. Ik vond het meer een tiener film.



Na afloop nog even dooor de mall maar ik vond niks de moeite waard. Dit is het weekend voordat de scholen weer beginnen en traditioneel hoef je geen belasting te betalen op kleding en schoolspullen dus het was druk.
Net thuis en April bracht Ravyn die tot maandag blijft. Ze had haar nagel spullen bij zich, nagellak, spiegeltjes, een huise nageldroger maar ze heeft er helemaal niet naar omgekeken, heeft het te druk met poppen en lego.
Ze wilde naar Lala in Georgia maar Kelly vond de timing niet zo goed, zij moest werken en Misty was weg met haar moeder dus doen we dat bezoek een andere keer. Prima voor mijn want ik ben de laatste 3 weekenden al daar geweest en wilde een rustig weekendje thuis.
Gistermorgen gingen we shoppen, er waren bijna geen garage sales vanwege het dreigen van regen dus eerst naar de Beals outlet waar ik een jurkje en een heel leuk tshirt kocht, toen naar Walmart voor nog drie tshirts en een superleuke rug zak met Groot van Guardians of the Galaxy en een hoop glitter. Natuurlijk potloden – de school verbiedt leerlingen met pennen te schrijven, zoals Ravyn vertelde, de enige die met een pen mag schrijven is de leraar – lijm, crayons (wasco krijtjes) een pennen etui, schriften. Ik heb haar verteld dat dit alvast voor haar verjaardag is op 28 september want ik heb behoorlijk wat uitgeven.



Na afloop gingen we lunchen bij een seafood restaurant, lekker zalm met gepofte aardappel voor mijn en frietjes met popcorn garnalen voor haar.



Later die middag gingen we samen naar grandma Betty die natuurlijk heel verheugd was haar te zien, ze is dol op Ravyn die een mooie tekening voor haar gemaakt had.



Gisteravond moest Ian babysitten en nam Ravyn mee dus daar was mijn relax avond alleen.



Vandaag is het benauwd, ik heb geen zin om te zwemmen dus heb ik besloten met haar naar Kingsley Plantation te gaan, Dit is een oude plantage aan de rivier dichtbij het strand waar je heerlijk kunt rondlopen en waar nog de originele slavenhuisjes te zien zijn plus een moestuin met groenten van vroeger.



https://en.wikipedia.org/wiki/Kingsley_Plantation



We hebben weer wat jarigen op de lijst, 11 augustus is mijn pete kind Ruud jarig, hij vierde afgelopen week zijn eenjarig huwelijk met Klari.
Op 12 augustus is mijn lieve vriendin Helene jarig
Morgen 7 augustus is Charissa jarig
Allemaal een superverjaardag en van harte !!!



Tijd om uit deze kamer te verdwijnen, het is veel te heet om hier lang te zitten, ik wens jullie allemaal een hele mooie week en geniet van de vakanties



Liefs van Mariet xx



Geen opmerkingen:

Een reactie posten