zondag 30 juli 2017

Ik zag ze even vliegen !!

Ik houd van
Lange zomernachten
sterrenhemel klaar
een goed glas met vrienden
het kleine geluk
helemaal waar
half glaasje teveel
hamer op je kop
maar het lachen met een traan
hier en daar
daar kan niks anders tegenop

Goeiemiddag lieve mensen,

Net terug uit Georgia en nog een beetje duf van gisteravond maar het was toppie !!!

Ik had het weer nodig, weg van de dagelijkse sleur, van alleen in mijn woonkamer zitten, nou ja, met katten anders zijn die beledigd maar je begrijpt wat ik bedoel.

En vooral dit weekend, gisteren het afscheid van John en de crematie, ik had er zo graag bij willen zijn maar het kon niet, zoals andere dingen niet konden en kunnen en ik wilde tussen mensen zijn, de liefde voelen, daar in Georgia.

Ik vertrok vrijdag middag, ik kon rond de middag al naar huis, grote krat met etenswaren mee want koken, dat is heerlijk daar en ze vinden alles even lekker. Het was warm en de airco werkte niet echt, later toen ik naar bed ging, op tijd want Kelly moest werken, gisteren, was het killig en ik was blij met mijn dun dekentje. Ik sliep redelijk goed al doen bamikruiden – want ik had bami gemaakt – soms rare dingen met mijn maag en dat resulteert in dromen.

Kelly werkte van 12 tot 4 en ik, ik dutte constant, eerst in bed en daarna in de luie stoel. Ik ben nog steeds verbaasd dat ik redelijk sliep vannacht maar daar is bier en moonshine goed voor.

Gisteren maakte ik spaghetti met allerlei verse ingredienten en een heerlijke kom sla, bijna alles op, dat zegt genoeg denk ik. Ze meiden maakte als toetje brownies, chocolate mint en ik heb gelijk op de terugweg in Kelly's winkel een paar pakken gekocht, ze zijn ontzettend zoet maar Ian vindt ze lekker.

Het was al bijna 10 uur toen we nog bezoek kregen, Valerie en David voor een afzakkertje dus de moonshine kwam tevoorschijn, groene appeltaart, nou dat ik echt gecharmeerd was van die variatie, nee maar hoe meer je drinkt hoe lekkerder het wordt, er zaten ook dingetjes in,nog steeds niet zeker wat voor dingetjes maar ik had genoeg op en om middernacht, terwijl iedereen nog druk in de weer was met praten en spelen met de honden ging ik richting bed.

Vanmorgen was ik twee uur eerder op dan de anderen en tegen de tijd dat die de oogjes open deden was ik klaar om weer huiswaarts te gaan.

Het weer, benauwd, Jax had het zwaar te verduren gisteren avond maar in Georgia regende het gewoon de hele nacht. Ik zag dat bij het leegstaand huis langs me de hele schutting plat ligt.

In mijn slaapkamer en in Ravyn's kamer kon ik eerst op vliegenjacht, onmogelijk dat die allemaal binnenkwamen doordat de achterdeur op een kier stond, ik heb het idee dat er ergens iets uit eitjes gekomen is terwijl ik weg was. Ik heb er zeker al zo'n dertig doodgemept.

Ik ga nog even de jarigen langs en dan is het dit voor vandaag, ik moet nog even een dutje doen

Woensdag 2 augustus is mijn allerliefste oudste zoon Rob jarig, een hele fijne dag voor jou en de meiden XX

5 Augustus is het de beurt aan Marielle en 7 augustus is Charissa jarig, pas getrouwd dus dat wordt een knal dag !!!

Heel veel liefs en de volgende keer meer ….Mariet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten