zondag 2 juli 2017

Strijdtonelen


    Pioenrozen bloeien
    De bruid bloost met een diepe zucht
    De zon doet vandaag extra haar best
    In een diepblauwe lucht
    Bezaaid met witte wolkjes
    De natuur viert mee
    En ik geniet van verre
    En wens alle geluk en liefde van de wereld
    Voor deze lieve twee !!



Goeiemorgen lieve mensen

Allereerst nogmaals een dikke proficiat voor Laura en Wouter die gisteren hun huwelijksdag vierden met allemaal lieve mensen om hen heen, een sprookje dat een happy end heeft !!!

Er is zoveel gebeurd deze week, ongelofelijk hoe dingen verlopen, je denkt dat je eeuwen moet wachten en dan ineens gebeurt het gewoon.

Myra had mum meegenomen naar het verzorgingstehuis in Orange Park waar haar vader en tante zijn en mum vond het leuk daar en zei, kan ik morgen verhuizen, een hele andere insteek dan een week gelden of zo toen ze smeekte niet te moeten verhuizen. Natuurlijk telden wij erop dat dit nog maanden kon duren.

Ik ging haar woensdag, op mijn vrije dag, halen en nam haar eerst mee naar de chinees die mijn favoriet is en ze at, werkelijk een hele grote bord en toen nog ijs na. Daarna gingen we hallo zeggen tegen Raini die in haar oude winkel aan het werk was, de manager was ontslagen en nu moest er puin geruimd worden, het was ook te gek voor woorden, je kon niet eens meer winkelen door alle containers en dozen overal. Daarna naar huis zodat Ian ook even de kans had zijn grootmoeder te zien, het was jaren geleden en ze hebben niet veel met elkaar dus na een kwartiertje wilde zij alweer naar huis en ik vond het prima want de snelweg naar haar huis is vreselijk, we zagen woensdag alleen al drie flinke ongelukken. Bovendien weet je dat rond 4 uur de onweersbuien lostbarsten en dan wil je echt niet op die weg zijn.
Ik ging even aan bij Tom en Myra om de situatie te bespreken en hoe we alles gaan aanpakken.

Donderdag een verrassings tekst, mum verhuist morgen al, er is een kamer vrij !! Wow, zo snel en wat nu. Vrijdag middag werd ze er naar toe gebracht en ik ging gisteren na het werk (het is langs het ziekenhuis in Orange Park waar Martin in 2012 3 weken verbleef dus op weg naar huis) en ze lag in bed. Ze zei, ik verveel me, iets wat ze vroeger nooit zei en wat ik de laatste tijd veel hoor. Ze kreeg ook nog bezoek van Myra's mum die elke dag bij haar echtgenoot op bezoek komt, ze is nog te goed van gezondheid om in te trekken. Ik zei tegen mum, fijn dat je hier bent, dan kan ik veel meer op bezoek komen. Ik bleef een uurtje en ging toen door een imennse hitte en drukte op de weg richting huiswaarts waar Ravyn al op me zat te wachten.

Myra en Tom werken dit weekend dus we kunnen nog niks in het huis doen en het doet ook niet echt haast, alleen de koelkast en zo en die is al leeg. Ik krijg die koelkast dus kan ik eindelijk afscheid van de mijne die lekt. Ik krijg ook een heel mooi kastje van haar, ze zei, zoek maar uit welke je wilt en dit is een rond kastje met glas in lood, heel mooi. Ik krijg ook de inhoud, heel veel kristal en pitchers (schenkkannen van glas).

Het huis en de grond zullen verkocht worden en er komt heel veel uit, we zullen wel zien hoe we dat gaan doen. Mum heeft een slaapkamer in het tehuis die ruim is maar ook gedeeld gaat worden met een andere bewoner die na het weekend komt. Ze kan dus alleen haar luie stoel en haar tv meenemen en wat decoraties voor aan de muur. Erg eigenlijk dat al haar geliefde spulletjes geen plaats meer hebben in haar leven. De kat gaat naar de buren en de vogels, ik begreep dat zij ook een nieuw tehuis gevonden hebben.

Ik hoop alleen niet dat ze van mening veranderd want er is geen terug, ze zei, wat moet ik nog met mijn leven, ik heb niks meer.

Ik had mijn eigen strijd hier, niet tegen gevoelens of gebeurtenissen maar tegen....mieren.

Mijn keukenvloer, overal mieren, mijn badkamer, hetzelfde beeld en het was gewoon heel moeilijk om te vinden waar ze binnen kwamen. Waarschijnlijk door de ramen die beslist niet dicht zijn, tussen de schuifgedeeltes door, heel veel kiertjes en gaten en ik kan dat niet dichtkitten want dan schuift het niet meer. Wat ze in de badkamer zoeken, geen idee want er is niks te eten. In de keuken het kattenvoer, krioelend elke morgen opnieuw. Ik zag ergens dat ze niet van kaneel houden, de geur dus de kaneelbus en royaal strooien maar deze mieren lezen geen facebook dus die lachten ermee. Dus dan maar grovere maatregelen en spuiten met de gifbus. Twee dagen geen mier te zien dus ik was in een overwinningsroes maar vanmorgen, verdorie, waar komen die nu vandaan, niet op dezelfde plaats als eerder dus de strijd is nog lang niet gestreden.

Ik had laatst aan een wedstrijd meegedaan van de radio dus donderdag toen ik al thuis was, een voicemail van dat radiostation, proficiat, je hebt twee kaartjes gewonnen voor het concert van Chicago en de Doobie Brothers op zaterdag 1 juli, downtown in het nieuwe amfitheater, af te halen vandaag of morgen voor 5.30. Ja hallo, ik moet werken tot 5.30 en het is helemaal aan de andere kant van de stad dus jammer maar helaas, ik kon er niet bij zijn maar anderen gingen en ik genoot vanmorgen van hun foto's en filmpjes.

Dinsdag is het de 4th of july, Independence Day en dus vrij, betaald verlog uiteraard. Er zal heel wat afgeknald worden, de vuurwerkkramen doen al dagen goede zaken en ook gisteravond was het weer raak, knallen, flitsen, mensen kunnen gewoon niet wachten tot de dag zelf en dat mag allemaal hier, uiterst irritant als je probeert te slapen, ik moet tenslotte om 6 uur op zijn. Komende week 8 -5 en ook de hele week daarna en weer zaterdag vrij, hopelijk blijft dat zo.

Komende zaterdag natuurlijk de bruiloft, ik verheug me er ontzettend op !! Mum is ook jarig die dag dus even kijken of ik vrijdag al langs kan gaan. Op zondag vieren we de eerste verjaardag van Julius, hopelijk met zwemweer zodat ik volop gebruik kan maken van de pool bij Darian.

Afgelopen maandag koffie drinken en bijkletsen bij Ed en Diana, ze waren die dag precies 3 jaar in de States.

Afgelopen week ook namen mijn vriendin Helene en haar familie afscheid van hun moeder, ze is nu weer bij haar man en het is goed zo.

Op 5 juli twee jarigen in de familie, de kersverse Mrs Heines, Laura en ook viert Marijn zijn verjaardag, allebei proficiat !!!

Ik wens jullie allemaal een geweldige zondag en een goeie start in de nieuwe week met zonnenschijn, geluk en liefde.

Liefs van Mariet xx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten