zondag 9 juli 2017

Kriebels....

Op een grasveld aan de rivier
in de gloeiende zonneschijn
gaven ze elkaar hun jawoord
hoe mooi kan liefde zijn
en ik, ik genoot van alles
op deze mooie dag
want jij
jij was ook van de partij
en ik hoop dat ik je snel weer ontmoeten mag !!!

Goeiemorgen lieve mensen,

Wat een spannende en vooral super hete week hadden we weer met temperaturen die elke dag boven de 35 lagen – gisteren was het 37 graden – maar door de hoge luchtvochtigen was het voor het gevoel over de 40. Dan probeer maar eens koel te blijven, zelfs op het werk is het amper te bolwerken met mijn ventilator aan. Thuis ontkwam ik er niet meer aan, de a/c draait elke avond een uurtje of twee voor ik ga slapen.

Afgelopen dinsdag hadden we een grill party bij Darian met natuurlijk dat heerlijke zwemwater dat ook niet echt meer koel is trouwens en ik kreeg er weer een laagje kleur bij. Joish had de grootste pret, bij oma op het luchtbed dobberen en proberen me nat te spetteren.
De sfeer onder ons was goed maar minder voor Darian's schoonmama, die was ijskoud, volgens mij kan ze het niet uitstaan als wij plezier hebben in haar zwembad en dus, de verjaardag van Julius wordt vanmiddag in Georgia bij Kelly gevierd want Darian en Josh konden niet eens uitnodigen wie ze wilden.
Julius is dus een jaar geworden vandaag, precies een jaar geleden was ik op weg naar Nederland en landde net in Chicago toen hij geboren werd. Hij is zo'n leuke lieve baby en ik verheug me op vanmiddag. Ik ga lekker alleen want Ian heeft een vriendin over uit Las Vegas sinds donderdag en die wil haar niet meesjouwen naar dit familie treffen, ik heb haar gisteravond op bezoek gehad, heel leuke meid, haar grootouders van moeders kant komen uit Hongarije. Ze gaat dinsdag weer weg.

Gisteren was mum jarig maar sinds ik naar de bruiloft moest ging ik vrijdag al langs met een zak fruit. Ze huilde van de pijn toen ik aankwam, haar rug en ze hield me vast als een kind in paniek. Ze kreeg pillen maar het duurde 30 minuten tot ze werkten en al die tijd zat ik langs haar en probeerde haar te troosten. Toen de medicatie eindelijk haar werk deed viel ze in slaap en ik ging naar huis. Ze is 85 geworden. Myra ze dat gisteren beter voor haar was, ze namen haar uit eten.

Gisteren was dus de grote dag van Ashley en Shawn. Ashley is de dochter van Misty's broer Eddy. Ze gingen trouwen en ik was uitgenodigd. Het plan was dat ik Shawn's vader zou ontmoeten die vrijgezel is en iedereen was al weken,maanden aan het plannen want ze vonden dat hij en ik wel eens heel goed bij elkaar zouden passen. Ik liet het maar allemaal over me heenkomen.

Gistermorgen vertrok ik op tijd, het was zo'n 35 – 40 minuten rijden, dicht bij het strand maar doordat ze aan de weg werkten deed ik er toch nog een uurtje over maar was nog net op tijd.

Het was een soort clubhuis aan de rivier, niet groot en binnen was het warmer dan buiten. De bruid was in knal roze met glitters, de bruidegom had een roze vest aan en iedereen pufte.

Buiten op het grasveld was een lange witte loper naar een soort prieel waar de plechtigheid plaatsvond. Het was 5 minuten of zo en toen feliciteren en ik werd natuurlijk voorgesteld aan Mike, de vader van de bruidegom.

Geen tijd om te praten want er moest gewerkt worden, dit was allemaal in eigen beheer, Eddie, de bruid's vader had zijn supergrote barbecue bij en heel veel lekker vlees, kip en varkensvlees met salades, brood en fruit en natuurlijk de bruidstaart die door de hitte al snel overhelde naar een kant. Ik heb de hele tijd buiten gezeten, onder een grote boom met een aangenaam briesje vanaf het water.

Het was leuk, een oom van de bruidegom zat langs mij, zij waren helemaal van California gekomen met de auto maar Mike wilde graag langs mij zitten dus de heren ruilden en wij hebben gezellig zitten te praten, Hij is heel erg leuk, grappig, ondeugend en heel rechtuit.

Om half zes begonnen zij met opruimen en ik besloot naar huis te gaan. Ik kreeg een dikke knuffel van hem, een kus en hij vroeg of ik hem weer wilde zien en vroeg mijn telefoon nummer, ik denk dat het wel wat wordt. We gaan in ieder geval over een paar weekjes naar een feestje in Georgia en zien wel hoe het loopt. Hij woont ongeveer 20 minuten rijden van mij af.

Op de terugweg ging ik even bij het huis van mum langs en gaf de planten buiten water, die hadden het zwaar want na al die regen van de afgelopen weken is er de laatste dagen amper wat gevallen. Ik nam twee rozen mee, roze en oranje, twee hibiscus planten en wat klein grut. Ik had de hele middag buiten aan de rivier geen mug gezien maar nu werd ik een aantal keren gebeten en binnen 10 minuten stond ik weer mijn armen en benen te krabben.

Dinsdag moet ik naar de huisarts, follow up voor mijn schildklier dus ik ben de morgen vrij, volgend weekend ga ik met Myra naar een opening van een nieuwe alternatieve winkel.

De jarigen, dat zijn deze week twee Viking meiden, Patricia op 12 juli en Lonneke op 16 juli, van harte proficiat !!!!

Frank en Aline vieren komende week alweer hun allereerste trouwdag, ze hebben het druk, Aline mag de bonbons verzorgen op de Belgische feestdag voor de Belgische ambassade in Sofia, ik weet zeker dat alle gasten ervan gaan genieten want ze zijn werkelijk verrukkelijk.

Allemaal een super zondag !!!

Liefs van Mariet


Geen opmerkingen:

Een reactie posten