zondag 28 februari 2016

Nestelen

mus, ik heb je
letterlijk betrapt
wie heeft er van mijn plant
in de keuken gehapt
ja dat was jij
je vloog gewoon naar binnen
wat moet ik met zo'n musje beginnen
je kunt hier niet wonen
de deur gaat heel vaak dicht
en het wordt binnen nooit helemaal donker
want ik doe nooit het uit, dat keukenlicht
dus luister naar mijn bezwaren
en denk eerst na, heel goed
dan zul je zien
dat heel misschien
je beter je nest buiten bouwen moet


Goeiemorgen lieve mensen


Ja jullie lezen het goed, ik heb een illegaal in huis, tenminste een poging to.
De vorige week was het al een raadsel toen ik bloemenaarde op mijn net schoongemaakte keukenvloer vond en even later een vogeltje met een verwilderde blik door het huis zag fladderen. Het kostte mij zo'n 5 minuten om hem/haar weer buiten te krijgen.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Streepkopzanger


Hij is zo groot als een heggemus en zit vaak op de schutting te zingen, heel grappig vogeltje.
Nu dacht ik de eerste keer dat hij/zij per ongeluk binnengevlogen was maar maandag zag ik hem weer en gisteren lag er weer aarde op de vloer. Schijnt dat mijn hangende bloempot in de keuken de aantrekkingskracht heeft, hij vloog wel net naar buiten toen ik de keuken in liep voor mijn tweede kop koffie van de morgen, hij heeft in ieder geval uitgevogeld hoe het werkt. Waarom die bloempot zul je denken, er is voedsel genoeg buiten, hij eet geregeld van mijn brood dus ik hoop niet dat hij het in zijn hoofd heeft om er een nest te bouwen want dan moet ik de vergunning daarvoor, als die er al is, subiet intrekken, dat werkt niet voor mij !


Het is zo druk buiten, gezang om de vrouwtjes te lokken, om het territorium af te bakenen, hier woon ik, blijf weg. Gevechten om stukje brood of gewoon gekwetter om niks. Ofschoon het weer heel vreemd doet deze week, begonnen we met een storm, harde wind, veel regen en temperaturen boven de 25, de laatste twee dagen was het koud, vanmorgen zelfs dicht bij het vriespunt, de lucht is strakblauw en ik moet elke morgen even buiten zitten in mijn nieuwe stoeltje – zo blij ermee – met mijn koffie en de kat springt gelijk op schoot en begint te kneden en te spinnen. Ze wil niet meer binnen slapen, buiten is het te doen.


Ik had dus gesolliciteerd op een baan, large business billing, werd gelijk afgewezen maar tot mijn grote verrassing krijg ik donderdag morgen een mailtje dat ik alsnog goedgekeurd ben en om de test te regelen. Je doet dus eerst een test om te zien hoe slim je wel niet bent en als je dat haalt heb je een interview. Ik mag dus komende woensdag testen, ik denk niet dat het veel zoden aan de dijk gaat zetten want dusver is er nog helemaal niemand in mijn gebouw aangenomen maar hey, dat mag de pret niet drukken.


Ik heb de afgelopen week een paar late diensten gedraaid en dat bevalt eigenlijk heel goed dus ik heb voor april een verzoek ingediend voor allemaal late diensten van 12 tot 9, dan heb ik de morgens vrij en krijg meer gedaan, ook heb ik meer gelegenheid om te skypen met mensen want dat is een beetje in de slop geraakt door mijn vroege werkdagen.


We hebben eindelijk een echte container, niet voor de vuilnis maar voor recycle spullen, in plaats van een klein blauw kratje staat er nu een container die twee keer zo groot is als een vuilnis container als jullie container, ik kan me er compleet in verstoppen. Hier moeten dus de flessen (geen statiegeld hier), de potten, blikken, kranten en zo in. Die krijg ik in twee maanden nog niet vol !!


ik krijg net een leuke verrassing hier, Raini komt binnen met Ravyn, ze blijft vandaag en morgen. Ik moet wel werken maar Raini is vrij.


We gaan lekker genieten, hopelijk jullie ook !!


Liefs...Mariet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten