zondag 14 februari 2016

Valentijns Dag

Een kaart met een vlinder
zomaar ineens op mijn plek
met lieve woorden, lieve gedachten
nee, ik ben echt niet gek
een liefste dochter
zorgde voor dit met een fantastisch gebaar
ook ik kreeg een kaart voor Valentijn
net als ieder ander jaar
dankjewel mijn lief
dat je haar dit liet doen
ik zeg zachtjes, ik hou van jou
en blaas naar de hemel....een zoen

Goeiemorgen lieve lezers.

Gisteravond kwamen de tranen toen ik thuiskwam en niet alleen toen ik  Ravyn vond die een hele mooie kaart had gemaakt voor oma met hartjes en I love you's. Ik vond ook een kaart die Raini had gekocht en waar naast een mooie vlinder ook een mooie tekst en Martin's naam op stond.

Elk jaar liet Martin haar voor mijn verjaardag en voor Valentijn een kaart bezorgen en hij schreef dan zijn naam erop. De tekst op mijn kaart dit jaar :

I would have picked this one, brought it to him and he would have said, perfect and put his name

Zoals altijd zijn het weer die kleine dingen – maar oh zo groot in mijn ogen – die het leven elke dag weer waardevol maken.






Het was een drukke week, zijn er wel eens andere weken in mijn leven, ik had zondag al genoeten van shoppen met Susan en daarna gingen we samen met Gil naar de Golden Corral waar ik genoot van een heerlijke maaltijd, een salade vooraf, heel gezond en toen prime rib, een roast die mooi rose was van binnen en me deed herinneren aan het rosbief dat mijn moeder zo fantastisch kon maken, heerlijk, zo mals. Na het dessert aan de chocolade fontein, aardbeien en natuurlijk marshmallows gingen we weer huiswaarts.

Maandag had ik ook nog vrij, ik was van plan naar de dierentuin te gaan maar na skypen met Ine besloot ik de dag ook nuttiger te besteden – de dierentuin komt nog wel en ik wil de tijgerbaby zien die vrijdag aan het publiek werd gepresenteerd – dus de was, alles wat rondslingerde, alle dekens en lakens van het bed en ook de slaapkamer herinrichten. De orchideeen in een ander hoekje, twee krijgen nieuwe bloesems en ook het rek met het speelgoed kreeg een goede beurt. Nu ziet het er weer netjes uit.

Dinsdag op het werk mochten we maar liefst vier nieuwe mensen in ons team verwelkomen, allemaal dames, Lynne, Opal, Aletha en Jeanne, gezellig.

De directeur van oa ons centrum was op bezoek vanuit het noorden en we hadden een gezellig uurtje met hem waarin hij zijn visie verkondigde, heel interessant en ik denk dat we nog wel een tijdje vooruit kunnen.

Ook was ik begonnen met het versieren van de team ruimte, al het frozen spul was er al uit en gisteren heb ik de laatste wand afgemaakt. Ik heb aan een kant een boom met vogeltjes, gekleurd door team leden, aan de andere kant een tulpen veld, gemaakt door mij, met een molen en een beekje met waterlelies en kikkertjes. De zon schijnt over het geheel en heel veel vlindertjes, ook weer gekleurd vliegen rond, ik zal er deze week een foto van maken.

Op vrijdag dan weer een happy moment, ik had het weer eens gedaan, Employee of the Month voor januari dus weer vier weken parkeren direct voor de deur. Ook was ik als eerste geeindigd in mijn team and ik was nummer 12 qua resultaten voor het zuidoosten, alle 9 staten bij elkaar, geen gekke prestatie voor een Dutchie denk ik.

Het is op en neer met het weer, zo is het 25 C en dan de volgende morgen vriest het weer. Mijn plantjes zijn nog steeds binnen maar ik denk dat na deze morgen – een heerlijk vuurtje in de haard houdt het huis warm – de vorst verleden tijd is en dan kan alles weer open en de plantjes naar buiten.

Vannacht sliep Ravyn lekker warm langs mij en ze was vanmorgen al vroeg wakker, ze heeft net haar ontbijt gehad en ik heb haar beloofd met haar naar de Chinees te gaan voor lunch.

Ik weet niet hoe laat April haar komt halen vanmiddag, we zullen zien of we nog wat kunnen ondernemen.

Ik heb deze week ook wat genoeglijke uurtjes doorgebracht op Facebook voice met Mariska, er is zoveel te vertellen en het is zo gezellig met haar te babbelen, dankjewel lieverd :)

Ik zal jullie wat zonneschijn en lente kriebels sturen....

Liefs...Mariet xx






Geen opmerkingen:

Een reactie posten