zondag 7 februari 2016

Alaaf en rolmops in een glas

blieje gezichte
sjmink en lol
ut fies is weer begonne
de mert sjteit vol
met hossende miense
de trom sjleit de maot
unne sjaterlach klinkt door de nach
en ich
ich zeen al die foto's en dink
ich dink det ich auch dit jaor
vastelaovend maar aan de rest van Limburg
euverloat

Goeiemorgen leef luuj

Een groot gedeelte van de Limburgers en Brabanders en ja, ook mensen van boven de rivieren zit er midden in, Carnaval, Vastelaovend, hoe je het ook noemt, het is een groot hos feest natuurlijk. Ik heb al heel veel foto's en filmpjes voorbij zien komen op Facebook en het is keileuk om te zien hoe jullie je amuseren, vrolijk, uit de bol gaan, de optochten maar vooral die blije kindersnoetjes.

Ik geniet ook maar op een andere manier en het was weer een geniet week voor mij, dat is zeker.

Maandag was het spannend, we wisten dat in mijn callcenter 3 managers op de lijst stonden om te worden ontslagen want we hadden er teveel maar pas maandag middag hoorden we in ieder geval dat mijn manager Lori mag blijven. Ze had een gestressed weekend gehad, dat kun je wel denken, ik had er vertrouwen in dat zij niet op de lijst stond maar stiekem in je achterhoofd blijft toch die vrees. We krijgen er dus een aantal mensen bij in ons team, de drie team zonder manager worden verdeeld en ik ben benieuwd wie dat zullen zijn.

Dinsdag had ik vrij genomen om wat met Joke te ondernemen, ze was net terug van een paar dagen westkust met haar dochter en ik liet haar de keuze wat we gingen doen.

We begonnen, op een stralende dag met 27C in het Cummer Museum, dat is in Riverside, aan de rivier, dicht bij het centrum van Jax. Na onze entree betaald te hebben (ik kreeg korting als senior) pakten we eerst een bakkie leut in gingen in de sfeervolle tuin met uitzicht op de St. Johns River eerst even een half uurtje bijkletsen, we hadden elkaar tenslotte al een half jaar niet meer gezien. Daarna een rondgang door de zalen van dit mooie intieme museum met schilderijen, beelden en een mooie verzameling Meisner porselein. Ze hebben een kleine Rodin, een schets van Degas, met balletdanseressen natuurlijk en we vonden zowaar een paar Hollandse en Vlaamse meesters. Een prachtig Vlaams drieluik en een houten pieta, ik heb genoten. Daarna liepen we langs het wandelpad langs de rivier naar de Landing, midden in Jacksonville, ongeveer 20 minuten lopen en we gingen bij Hooters, welbekend van de serveersters in superkorte broekjes en strakke tshirtjes buiten op hun terras lunchen. Voor Joke een salade, voor mij tacos met garnaal en allebei een lekker glas ijsthee. De golfslag was doordat het winderig was behoorlijk en deze keer zag ik geen dolfijnen. Daarna liepen we weer terug naar het museum waar mijn auto stond en bracht ik haar weer naar Judith's apartement in Noord Jax. Judith en Quincy, haar zoon, kwamen ook net aanrijden. Afscheid nemen en tot over 6 maanden !!

Woensdag op het werk ineens weer een natte mouw, de resterende brandblaar op mijn arm open, nu heelt het snel, het is allemaal droog en jeukt van jewelste.

Donderdagmorgen begon al met een telefoontje van een oudere mevrouw die helemaal gestressed was. Ze had een nieuwe router en kon niet online met haar wifi. Ik probeerde haar erdoorheen te loodsen op haar laptop maar ze bleef dramatisch doen en op een gegeven moment werd ze boos omdat ik het over haar wifi paswoord had. Ze zei, ik wil niet meer dat je de term paswoord gebruikt want het heet anders, ik weet alleen niet meer hoe het genoemd wordt want ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt maar het heet niet paswoord. Nou ja, als je niks anders hebt om je druk over te maken.

Gelukkig was de week redelijk snel voorbij, ik zag uit naar mijn lange weekend – ik heb morgen ook vrij – en naar de bling bling party van Kim gistermiddag.

Gistermorgen eerst wat boodschapjes gedaan en een yardsale waar ik mooie cd's vond met Klassieke Duitse liederen en een dubbel met pianomuziek, allemaal maar een dollar per stik, ook Graceland van Paul Simon is nu in mijn kast.

Daarna was ik nog wat aan bekijken op facebook toen ik ineens een berichtje kreeg van Mariska.

Ik wist eerst niet wie het was maar Mariska is de dochter van mijn nichtje, Marjo Hanssen, haar vader was een jongere broer van mijn moeder, ze woonden in Kessel in het Geitenstraatje en zijn later verhuisd naar Baarlo. Ik heb een foto van Marjo en ik samen in de zandbak, we waren een jaar of twee.

Ik stuur Marjo altijd mijn blog, ze woont alleen en vindt het fijn om te lezen wat ik elke week mee maak. Ik had Marjo verteld dat als een van haar dochters op bezoek was, te vragen of ze een snelkoppeling op haar desktop zou willen zetten zodat ze geen problemen meer zou hebben met het klikken van mijn linken in de email. Mariska en ik praatten even en toen – en ik wist helemaal niet dat dit kon – weer wat geleerd – nodigde ze me uit in facebook voor een gesprek op camera en voice en ja haar, daar was Marjo vol in beeld. Ze was ook heel verbaasd om mij te zien, het is jaren geleden dat we elkaar troffen. Daarna heb ik nog een hele tijd met Mariska heel erg leuk gekletst en we hebben wat foto's uitgewisseld van vroeger. Later vandaag of morgen ga ik een verslag schrijven over de Hanssen familie en mijn verhaal compleet met foto's en zal dat naar haar sturen zodat ze ook meer bekend is met waar haar moeder vandaan komt en zo.


Zo werd het al snel veel later en ik had nog geen uurtje meer om we te douchen en wat lekkers te maken voor Kim's party.

Een collega van ons bij at&t, Daniel, heeft een vrouw, Kat (voluit Katarina, haar moeder is Kroatisch) verkoopt sieraden op parties en online. Alles is heel goedkoop, niks duurder dan 5 dollars en ook nog eens heel leuk. Zo krijg je bijvoorbeeld voor 5 dollars een schitterende ketting met echte stenen met bijpassende oorbellen en voor nog eens 5 ook nog een bijpassende armband. Vroeger gaf ik eigenlijk niks om sieraden, ik droeg altijd hetzelfde maar nu heb ik een aardige collectie, met name armbanden en oorbellen, opgebouwd. Het is fijn om af te wisselen, vooral als ik ga werken heb ik veel wat bij elkaar past.

Ik had een portie bruschetta gemaakt van stokbrood, cream cheese met kruiden, tomaatjes en kaas en ik was maar 5 minuutjes te laat. Kim had zo'n 50 mensen uitgenodigd maar je weet hoe dat gaat, uiteindelijk kwamen er maar drie opdagen. Kat en haar moeder – die een geweldige vrouw is vol levenlust en een goede verkoopster – hadden alles opgezet en ik heb wat leuke spulletjes uitgezocht. Ze had voor mij een setje in turquoise kleuren opzij gelegd, ketting, oorbellen en armband, ik kocht nog een andere langere ketting voor op mijn kleding voor Frank en Aline's bruiloft en oorbellen en natuurlijk wat bling bling voor de kleindochters. Ook was er een raffle en ik won dus ik kon een gratis setje uitzoeken, een paar prachtige hartvormige bronskleurige oorbellen. We aten wings van de grill, lekkere snacks en ik ging met een vol buikje en een tasje met moois naar huis.

Thuis gekomen de pyama aan in op tijd in mijn nest met een film, Goosebumps met Jack Black.

Freckles wilde niet op mijn slaapkamer en overnachtte in de kamer in mijn stoel – Raini zit daar nu in naar een film te kijken, ze moet vanmiddag werken.

Vanmiddag ga ik beslist wat doen, het is lekker buiten, frisjes dat wel maar het grijs is bijna weg, morgen wordt het nog zonniger en ik heb vrij. Ik ga ergens naar toen, waar, geen idee, dat horen jullie de volgende week wel.

Ik hoop voor de carnavals vierders dat de laatste dagen geweldig worden, ik heb een pot rolmopsen in de koelkast dus ik zit goed voor Aswoensdag.

Alaaf en tot de volgende week !!!


Mariet xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten