zondag 31 januari 2016

De lente komt eraan

de zon wordt al warmer
de lente komt eraan
het beetje winter wat we hier krijgen
is al weer bijna gedaan



ik houd van de lente
vrijheid blijheid, dat gevoel
de avonden weer langer
sterrenhemel, lekker zwoel



de vogels zijn al bezig
met het bouwen van hun nest
ik zucht en denk
het voorjaar

Goeiemorgen lieve lezers,

Het is alweer zondag, soms ben ik nog steeds verbaasd hoe snel een week gaat. Dit wordt een kort weekendje want gisteren gewerkt en morgen weer, pas om 12 uus beginnen dus dat is wel lekker maar ik moet wel bij mijn dokter langs want het schijnt dat er nog steeds uitslagen van onderzoeken niet naar haar doorgestuurd zijn en ik heb al twee keer ervoor gebeld. Bureaucratie, tja, waar vind je het niet.

Zondagavond kwam Ravyn met Raini naar huis en na een gezellig nachtje waarin ik weer eens problemen met slapen had, het was al een tijdje geleden, was ik om half vijf op en besloot maar niet terug naar bed te gaan.

We hadden om 1 uur een afspraak met Joke en Judit bij European Cafe om te gaan lunchen. Joke is twee weken op vakantie bij Judith en gaat vrijdag alweer huiswaarts naar Rotterdam. Ze zijn de afgelopen week aan de westkust in LA en San Francisco geweest om even uit te waaien. Nico was er deze keer niet bij maar wel hadden ze een Nikki meegebracht, ook een Hollandse meid die in Jax woont.
European Cafe heeft allerlei internationale gerechten en ik koos voor een weisswurst en natuurlijk sauerkraut. Jammer genoeg krijg je er chips bij, ik had liever aardappelen in een andere vorm gegeten maar het was erg smakelijk en de zuurkool die ik niet op at ging mee naar huis voor 's avonds bij mijn stoofvlees.

Na de gezellige lunch en de fotoshoot erna, want ze hadden zowaar een Nederlandse tekst op hun muur staan, gingen we naar Five Points, een gezellig winkelcentrum met artistieke winkeltjes en zo en veel restaurantjes, eerst naar een winkeltje met veel oosterse spullen zoals kunst en wierook en daarna erlangs naar een tweedehands winkeltje dat werkelijk van onder tot boven volstond met mooie oude spulletjes. We vonden een paar orginele klompen zoals wij die bij de Boerenbond verkochten, niet voor de toeristen gemaakt en Judith en ik hebben ieder een klomp mee naar huis genomen, jeugdsentiment zullen we maar zeggen.



's Avonds ging Ravyn weer naar huis en ik maakte me op voor een lange werkweek.

Dinsdag kwam Pebble niet naar huis voor haar eten en ik heb haar ook niet meer gezien. Stiekem hoop ik dat iemand haar binnengehaald heeft maar ik vrees voor erger. Ik heb al diverse katten in mijn leven verloren en elke keer doet het toch weer pijn vooral als je niet weet wat er met haar gebeurd is.

Woensdag kreeg mijn computer kuren, steeds opnieuw opstarten, blauw scherm en voordat ik ging werken heb ik maar snel was foto's overgezet op mijn externe harde schijf, maar goed ook want toen ik thuis kwam was het alleen maar erger geworden, mijn documenten ben ik kwijt maar dat zijn voornamelijk verslagen voor mijn blog en die staan op de website ook opgeslagen.

Donderdag morgen was mijn computer op sterven na dood dus tussen de middag heb ik snel op de websites van Walmart en Best Buy voor vervangeing gekeken, ik krijg de komende week mijn bonus dus ik kan het me veroorloven. Steve, mijn collega en een IT-er in hart en nieren zei ook, malware attack op network, heel moeilijk dus misschien tijd voor een nieuwe.

Ik bestelde bij Best Buy en kon hem nar het werk ophalen. Het plan was om in het weekend te installaren maar dat moest toch donderdag avond al want niks ging meer met mijn oudje. Installeren wil natuurlijk nu niks meer zeggen, binnen 15 minuten klaar en weer op internet. Ik moet zeggen dat windows 10 even puzzelen was maar ik heb het meeste wat ik nodig heb gevonden en hij kan zelfs wireless (niet dat ik hem ga versjouwen maar het is een optie om wifi te gebruiken)

Donderdag op het werk heb me ook heel erg verbrand, onze magnetrons staan hoog, in open kastjes en toen ik mijn thee glas met kokend water eruit wilde halen viel het om en het water ging over mijn arm, mouw van trui klieder en flinke brandplek. Gelukkig kon ik de pijn heel snel wegkrijgen(bedankt moeder en opa) maar er kwam wel een flinke blaar op van zo'n 6 bij 3 cm, die ging gisteren kapot en nu kan het helen, de wond is schoon en het doet helemaal geen pijn, zelfs niet toen de blaar knapte.

Zo dadelijk heb ik een afspraak met een belastingkantoor, ik ga dit jaar mijn aangifte laten invullen, niet gratis maar ik wil zeker weten dat alles goed afgewikkeld wordt dus zo dadelijk moet ik wat gegevens opzoeken van Martin en zo, ben benieuwd wat ik terugkrijg en hoe lang het gaat duren, waarschijnlijk is de teruggave pas ergens in april of mei. Raini krijgt haar geld woensdag op haar rekening en betaalt mij dan alvast een geddelte van haar schuld terug. Ze had een gesprek met een college deze week maar kwam erachter dat ze geen studie financiering krijgt dus terug naar school, even niet. Wel gaat ze proberen wat via haar werk te krijgen.

Morgen wordt een spannende dag, er gaan veranderingen op mijn werk plaatsvinden, mensen worden afgestoten omdat er teveel zijn maar ik sta hoog op de lijst, vierde maandag mijn 7 jarig jubileum dus voor ontslag hoef ik deze keer niet te vrezen maar het is wel zielig voor andere mensen die moeten gaan.

Morgen is mijn petekind Anne jarig,ze wordt 23, proficiat meid en een dikke kus.

Op 4 februari is Willemien jarig, ook voor haar een dikke proficiat !!

Ik ga nog snel even een gedicht schrijven voor een speciale gelegenheid morgen en dan op naar de belasting agent, fijne week allemaal

Liefs...Mariet




Geen opmerkingen:

Een reactie posten