zondag 24 januari 2016

Het sneeuwde !!!

de maan werpt haar licht
kleurt de hemel oranje en geel
ik bewonder de witte wolken
en voel me een heel klein deel
van het nachtelijk universum
jij lijkt zo ver
maar dan, vrede daalt neer in mijn hart
zie ik
een vallende ster
mijn wens, die blijft mijn stille wens
ik deel nog even niet
maar ik weet, er staat wat te gebeuren
iets moois
in het verschiet
Mariet 21.01.2016


Goeiemorgen lieve mensen,


Vallende sterren fascineren mij al sinds ik een kind was. Ik herinner me avonden met mijn vader, kijkend naar de sterren en later met Frank, soms op ijskoude winteravonden, uren turen naar boven, hopend op een sterreg regen die tot nu toe nooit kwam. Pa Janssen vertelde hoe hij er een zag, fietsend naar een vergadering van de voetbalclub, opeens waren er honderden vallende sterren.


Afgelopen woensdag stond ik buiten , de maan bijna vol wierp een kring rond haar en de wolken in die kring waren oranje en geel gekleurd. Ik stond daar wat tegen Martin te praten, zoals ik zo vaak doe en ik zei, waarom stuur je me niet een vallende ster zodat ik eens wens kan doen. Nu weet ik ook wel dat dit niet gemakkelijk is, controle over het universum is tenslotte niet niks.
Ik wees naar een plek, links van de maan waar die ster dan zou moeten vallen en na een paar minuten ging ik weer naar binnen.
Donderdagavond liep ik weer naar buiten, de maan met de kring was er weer en net langs de maan zag ik, direkt toen ik daar ging staan, een vallende ster. Mijn wens, die houd ik natuurlijk even voor me want anders kompt ie niet uit maar ik was verwonderd als dat kleine kind.
Vrijdag avond reed ik naar huis, ik was er bijna en ineens zie ik een grote bal van vuur over mijn auto naar het oosten scheren, ik was even helemaal beduusd, hij deed wel erg hard zijn best en nu weet ik het zeker, er staat wat te gebeuren, iets moois in het verschiet.
mijn lief, gemaakt in 2010 toen Marianne en Frits op bezoek waren, wat was dat een supermooie dag !!

selfie in de badkamer


Het is koud vanmorgen ,strakblauwe lucht, wit gazonnetje van de vorst en ontzettend frisse lucht, het was minus 3 vannacht of zo en ik slaap als een roosje met dit weer, werd alleen wakker om 2.20 uur omdat Pebble zo nodig ineens binnen wilde, we werden samen wakker om 10 uur, dat is de derde zondag op rij dat ik zo lang slaap.


Woensdag was het nog kouder, ik had een onrustige nacht mede ook door een lang gesprek met Raini over haar vriendin en dingen die gebeurd waren dus woensdag morgen belde ik werk dat ik niet kwam en bleef lekker het meeste van de dag in bed, ik kwam er alleen uit om een grote pan erwtensoep te maken met ribjes en ham want ik nu tenslotte prei ter beschikking, ze is heerlijk. Ik maakte donderdag middag, want ik had vrij, ook eenvoudige pannekoekjes en het was even net alsof ik weer kind was en bij moeder en pap aan tafel zat te eten met de hele bubs. Wat is het toch simpel om gevoelens, emoties terug te roepen uit de schaduwen van vervlogen tijden met geuren en smaken, tenminste voor mij gemakkelijk.


Mijn manager was jarig vrijdag maar ze was vrij, ik had haar koffie gekocht en een mooie mok, ze zei, hoe wist je dat dit mijn favoriete koffie is, ik wist het echt niet dus schot in de roos !
Ik heb vrijdag haar bureau versierd met slingers, sterren en een heleboel groene glitter, ik ben er morgen, maandag niet want moet zaterdag werken, ik hoop dat ze het niet te veel troep vindt.


Zaterdag, gisteren was het ijs en ijskoud, een bittere harde wind maakte het voor het gevoel door en door koud en ja hoor, ik heb sneeuwvlokjes gezien. De hele stad was in rep en roer, mensen stuurden foto's en video's naar de nieuwszenders en dat was groter nieuws voor even als de enorme sneeuwstormen ten noorden van ons.


Ik kreeg een telefoontje van Walmart dat mijn ring er al was dus ik besloot niet tot dinsdag te wachten als ik weer moet werken maar gewoon eventjes naar Fleming Island te rijden om hem op te halen, hij is heel erg mooi geworden en past perfect. Op de ring zijn Martin en Mariet gegraveerd en onze geboortestenen zitten aan de zijkant.

mijn nieuwe ring, natuurlijk wel met onze namen en onze geboortestenen, beiden december dus blauw

Daarna eventjes met Raini hout halen want we zijn door het hout heen dat ik een paar maanden geleden langs de weg oppikte. We kochten 60 blokken hout voor 20 dollars en ik laadde ook langs de weg een krat dennenappels op, van die grote, om de haard aan te maken. Gisteravond werd er dus gestookt en het vuurtje verwarmde de kamer heel snel en met allemaal kaarsen aan was het super gezellig.


Ik ging ook even met Susan en Gil naar St John's Towncenter, een groot winkelcentrum, Gil wilde halfhoge laarzen kopen voor werk en we gingen naar een superceter voor merkschoenen. Ik zag de mooiste sandaaltjes maar ofschoon alles flink goedkoper was dan normaal waren ze toch nog duur en ik besloot niets te kopen.


Wel heb ik alvast een driekwart legging met polkadots gekocht voor als het weer warmer wordt (voor 5 dollars laat ik dat niet liggen) en nog een warme voor nu, ik ben dol op leggings, eerst voelde ik met halfbloot als ik ze aan had maar nu ik eraan gewend ben en zie dat iedereen op het werk ze draagt met laarzen en langere truien doe ik mee.


Ik heb morgen dus ook vrij en hoop dat ik Joke te pakken krijg om te kijken of we samen wat kunnen doen, ze is weer in het land bij Judith voor twee en een halve week.


Vanmiddag, ik weet het nog niet, het is lekker buiten en doordat de wind weg is, voelt het niet zo koud meer, ik heb nog een hele stapel films liggen die ik nog niet gezien heb maar het lijkt bijna zonde om binnen te blijven en poetsen, dat kan nog altijd. De was is zo gedaan, ik heb een stel badlakens gekocht die eerst gewassen moeten worden, de mijne die ik in 2010 kocht worden dun en vertonen kleine gaatjes, natuurlijk drogen ze nog af maar het oog wil tenslotte ook wat.


Oh die moet ik niet vergeten, afgelopen weekend zag ik op Facebook dat John John, een van Martin's vrienden, gumbo maakte met verse vis, oesters en garnalen. Het is een soort stoofpot met veel donkerbruine zeer smakelijke bouillon en nadat ik opmerkte dat ik het nog nooit had geproefd zorgde hij ervoor dat ik een portie kreeg, het was overheerlijk. Het is een typisch gerecht uit Louisiana.
Komende week vier ik mijn zevenjarig jubileum alweer bij at&t, mijn extra week vakantie heb ik al en ik ga er zuinig mee zijn. Ik hoop wat dagen te kunnen gebruiken als ik hopelijk in het voorjaar bezoek krijg uit Nederland van Brigit en Sabiene en wie weet wat er nog meer in het verschiet ligt.


Ik wens jullie allemaal een week die fantastisch mooi wordt, met mooi winterweer en geluk....


Liefs...Mariet xx







Geen opmerkingen:

Een reactie posten