zondag 26 december 2010

Christmas in Florida

We really don’t need a tree
to remind us what's the time of year
we don’t need all those blinking lights
or flashing flying deer
we could do without the presents
that we buy and wrap and give away
for we celebrate a birth
the real  meaning of this Christmas day
we could do without the Santa's
that you see almost everywhere
we could do with more compassion
showing loved ones that we really care
come together and be jolly
be merry and share the warm loving glow
the real spirit of Christmas
sometimes I think
it's somewhere hidden under tinsel, glitter and snow


Hallo vrienden

Vandaag begin ik met iedereen een Zalig Kerst te wensen en wel in het Engels, dit gedicht heb ik naar al mijn anderstalige vrienden over de hele wereld gestuurd, van de US tot Zuid Afrika tot Australie en Nieuw-Zeeland.  Iedereen viert Kerst op zijn eigen manier en hier was het weer klasse. Dit is mijn derde dag vrij op een rij en ik was er erg aan toe. De hele week was het feest, een grote aanloop naar de feestdagen. We begonnen echt op woensdag met een potluck op het werk. Onze manager had bekokstoofd dat we allemaal tussen 1 en 2 van de telefoon waren om samen te eten en pakjes uit te pakken die al dagen onder de boom lagen. Ik had een schaal gemaakt met komkommersalade, een mix van tomaten en coleslaw (fijngesnipperde kool met een lekkere dressing die ik een Indonesisch tintje gaf met bamikruiden), er was kip, gebakken witte bonen, broodjes en allerlei lekkere toetjes waaronder ananas/kers gebak. Van Andrea kreeg ik een pakje met twee ovenvaste koppen en een mengsel voor er cakejes in te bakken met marsmallows en van Jamaera een mooi foto album.

onze knusse kersthoek


Ik kreeg ook een pakje van Susan met een lekkere dikke Milka reep, koekjes en een notenkraker die aangekleed was als onze Sinterklaas. Hij staat op het tafeltje langs de kerstboom die Raini opgetuigd heeft in rood en goud. Er hangen stockings (sokken) aan de muur met ieders naam op en de grond was bezaaid met pakjes. Donderdag deed ik nog de laatste inkopen, doordat Raini een pakje voor iedereen had konden Martin en ik natuurlijk niet achterblijven en ook wij hadden voor allen wat ingepakt. Vrijdag een lekkere luie dag, we bakten wafels in mijn hartjespan en keken film, de nieuwe Nanny McPhee was heel erg leuk en ook Inspicable Me was aangenaam om naar te kijken, ik had beiden van Susan geleend voor de dag net als de uilenfilm Legend of the Guardians. De beide CJ’s waren al de hele middag bij ons, Raini was werken en de kleine CJ en ik liepen naar de eendjes die maar wat blij waren met het oude brood. Ik had van Andrea het vliegdekschip van Fisher Price gekregen met de nodige actie figuren en apparaten en CJ vond het geweldig om daar mee te spelen.

http://images.americanlisted.com/nlarge/fisher_price_rescue_heroes_70_chesterfield_mo_12106869.jpg

Nadat Raini afgewerkt was kwam ze thuis met de hele auto vol mensen, Ian, Darian, haar vriendin Christina en haar zoontje JJ (2 jaar net als CJ junior) kwamen vol verwachting rond kwart over negen binnen en toen kon het beginnen. Nu ben ik nog steeds gewend aan een hele avond pakjes uit te pakken, alles op ons gemak zoals we jaren deden op pakjesavond maar niet hier. Binnen een half uur had iedereen uitgepakt, werden de snacks op tafel gezet en om half elf was het hele gezelschap weer weg en zaten wij wat beduusd op de bank met een woonkamer die eruit zag alsof een orkaan was voorbij getrokken. Overal papier, snoepjes en hier en daar nog een kadootje dat in een hoekje vergeten was. Ik had Ian sokken gekocht, die jongen vraagt altijd Martin voor een paar en brengt ze nooit terug maar nu kreeg hij een pak met zeven paar waar hij heel blij mee was. Darian kreeg een mandje met douche spullen en een paar zachte sokjes voor de koude dagen evenals Raini die ook nog een throw kreeg (lekker zacht dekentje voor je in te wikkelen in Kerstkleuren). Voor CJ senior was er Axe douchegel, voor Christina had ik ook een badsetje en voor beide kids een voertuig van de action heroes serie met een stoere astronaut erbij. De robots liepen door de kamer en een heleboel autos slingerden rond. Martin had van mij lekker warme pantoffels en van Raini een doos met flesjes hotsauce. Van haar kreeg ik een porseleinen lichtje met olie om op het schaaltje te verwarmen, van CJ kreeg ik een mooie kop voor chocolade melk of koffie.
Raini en Christina kijken toe hoe de kids de kadootjes uitpakken
Ravyn bij haar papa op schoot met de das die oma breide

CJ en JJ aan het uitpakken





Kerstmorgen geen internet dusk on ik moeder weer niet bellen, balen hoor !!! Ik nam dus de tijd om mijn choco mousse te maken voor het diner en reed even op en neer om Raini onze ovenschalen te brengen. Ze was al druk aan het koken en het rook heerlijk. Rond een uur werden we gebeld waar we toch bleven en gingen we naar Ricky en Meemaw waar we de eersten waren. Ravyn was er al en we konden haar ook de kadootjes gegeven, ik had een das voor haar gebreid (iedereen was verbaasd dat ik breien kan..hehe) en ik had ook een kiepauto voor haar, ze is dol op alles met wielen.


Langzaam maar zeker druppelde iedereen binnen, het weer was uiteindelijk toch zo dat we zelfs buiten konden eten en iedereen genoot van de ham uit de oven, kalkoen en roast en de bijbehorende bijgerechten. John John, een van de kleinzonen van Ricky en Meemaw (hij is in de veertig en ook een van Martin’s oude vrienden). Hij was gaan vissen bij Kingsley Plantation en had 4 mooie vissen gevangen, red snapper en trout (forel) en die gefrituurd in olie. Van mij konden ze het vlees houden nadat ik een stukje vis geproefd had en ik was dan ook erg blij dat Cherry na afloop zei. Mariet neem de vis maar mee naar huis. Ook was er weer de traditionele bananapudding en met een voldaan gevoel gingen we rond 5 uur togen we weer huiswaarts. Ook Susan’s gasten waren net gearriveerd en vandaag loop ik zeker daar even binnen om Rhiannon hallo te zeggen. We brachten de avond door met een spiksplinternieuwe film, zelfs nog niet uit in de bioscoop hier, die Kevin, een van de andere kleinzonen me gaf. Tron is een vervolg op de Tron film uit de tachtiger jaren met Jeff Bridges en beslist de moeite waard om te bekijken. Fantastische speciale effecten natuurlijk en ook Jeff speelt weer een prominente rol. Vandaag doen we lekker rustig aan met restjes in de koelkast en de kou houden we buiten met een haardvuur. Het worden weer een paar koudere dagen met vorst in de nacht en morgen.
Meemaw geniet altijd van gezelschap
onze teens, Darian en Madison

alweer een pakje !!!





Doordat het koud is komen er ook diertjes naar binnen die je normaal alleen buiten ziet. Zo werden we verrast met het gezelschap van een Florida tarantula op onze plant op de vensterbank. Nu denken jullie natuurlijk aan zo’n grote harige spin maar ons exemplaar is maar klein, 2 centimeter met een dikke witte stop op het achterlijk en met witte haartjes. Ik ben echt geen spinnenliefhebber maar deze mag blijven , ik hoop alleen dat ze genoeg te eten vindt. Ik kan er geen foto van maken dus een linkje moet het maar doen.

http://www.kenthebugguy.com/images/Phidippus_Audax_Jumping_spider.jpg

Ook konden we afgelopen dinsdagnacht van een complete maansverduistering genieten en doordat het volle maan was en kraakhelder was het erg imposant om te bekijken. Ik zette de wekker om 2.30 en zag het hoogtepunt in de kou.

http://img682.imageshack.us/i/maansverduistering.jpg/sr=1

De maan was bloedrood en de sterren schenen des te helderder te stralen en het was zo onnatuurlijk stil buiten, bijna magisch.
Iets heel anders, de nieuwe buurtjes aan de overkant van de straat, schuin tegenover ons die een paar maanden geleden introkken, een van de vrouwen is “anders”. Ze was al twee weken geleden aan de deur geweest met de vraag voor vijf dollar of een sigaret en toen kon ik haar gemakkelijk afwimpelen maar afgelopen ging midden in de nacht, rond half twee de bel, ding dong, ding dong en Martin ging de deur openmaken. Raini en CJ sliepen dus we dachten direct, er is vast wat gebeurd. Dat gekke mens stond aan de deur om een vuurtje voor haar sigaret, Martin was heel boos en vertelde haar in vrij directe taal dat hij geen vuur had en “never ever again F’cking ring this doorbell” Ze droop af en we hadden verder geen last meer van haar maar zien haar geregeld in de straat auto’s aanhouden door naar ze te zwaaien en ook probeert ze in de nabije restaurant wat te eten te vragen. De politie en de brandweer waren al een paar keer bij het huis, ze loopt gewoon huizen binnen en valt mensen lastig. Bij de opmerking van de manager van onze supermarkt dat ze echt niet vleespaketten in haar jaszakken kan stoppen merkte ze op dat ze hungry was. Ze is een van die slachtoffers van de slechte gezondheidszorg hier, ze zou eigenlijk opgenomen moeten worden maar er is geen plaats of de familie heeft geen geld daarvoor.

Mijn lijstje is weer afgewerkt en ik sluit af met iedereen een fantastisch oud en nieuw te wensen, ik ben vrijdag om 7.30 afgewerkt en wij kijken uit naar een gezellig avondje thuis op de bank.

Voor iedereen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, hopelijk worden jullie allemaal gezegend met een goede gezondheid, veel geluk en natuurlijk liefde want zonder dat zijn we toch nergens.

Mariet xxxx

Foto’s van kerst en zo op de website http://marietvanknippenberg.blogspot.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten