zondag 12 december 2010

Taart en nog eens taart

Doe liks zoe sjtil
doe aoms hiel zach
alles is vredig
niks versjuurt deze nach
dien handj veult werm
ich fluuster diene naam
dink missjien huurs se mich
missjien geit toch un wonjer gebeure
maar doe bes al weg, al halverwaege
halverwaege de hemeldeure

Nog idderen daag dink ich aan dich
Aan wie ut waar dae nach
Nog idderen daag veul ich dien handj
Wie ich zong veur dich, hiel zach
Nog idderen daag kiek ich nao dien foto
En de leefde veult zoe werm
Den huur ich dien sjtum
Kiendje, alles is good
Ich mis dich, dien sjterke erm
Diene raod, dien sjouwers
Dien wiesheid, diene lach
Doe gings weg van os in dae lange nach
Maar al ut gooje blief in os hert
Door dich zien wae wie we zien
Gevormd door dien leefde, samen met moeder
we haoje van dich os laeve lang
wae motte verder met bitterzeute pien

Hallo lieve mensen

Zoals ik de vorige week al aangaf vandaag een gedicht van mijn vader, 9 december was het alweer 8 jaar geleden dat hij overleed en deze dag is altijd erg emotioneel voor mij. Ik had vrij en was dan ook blij dat Carla vroeg om samen met haar wat te ondernemen. Ze kwam om 10 uur en na koffie te hebben gedronken vertrokken we richting haat mooie huis dichtbij het strand. Zeer ruim, bijzonder smaakvol ingericht en in een mooie buurt met een meertje in  de achtertuin, vooral de Florida room (een soort overdekte veranda met ramen met horren) vond ik heel mooi. We hebben lekkere broodjes gegeten samen met chocomel en daarna een lekkere punt appeltaart die ze zelf gebakken had. Ook Kevin, haar zoon zat er gezellig bij. Rond twee uur gingen we richting strand waar een flinke bries stond maar dat mocht ons niet tegenhouden. Voor ons liepen twee meiden en die draaiden zich alweer snel om (koud he!!) en we liepen een heel stuk met de wind in onze ruggen. Het strand was verlaten, wij moesten het alleen delen met een groot aantal strandvogels zoals diverse soorten meeuwen en kleine grappige strandlopertjes. De golven leken ver weg maar een golf verraste me en het resultaat was, natte schoenen en sokken en dat werd prompt vereeuwigd door Carla op een foto. We besloten via de weg terug te lopen vanwege de wind die toch een aanslag deed op onze oortjes en liepen ook een juwelen winkeltje binnen met allemaal halfedelstenen. Natuurlijk waren de oorbellen die ik het mooiste vond ook waarschijnlijk de duurste in de winkel dus die blijven op mijn verlanglijstje staan. Eerder waren we al in de plaatselijke versmarkt geweest waar ze warempel echt witlof aanboden a 5.99 per pond en ze hadden ook andijvie. Na lekker uitgewaaid te zijn bracht Carla me weer naar huis, even batterijtjes opgeladen en na een hete douche was ik zeer gerelaxed.








Een week geleden was natuurlijk mijn verjaardag, nog bedankt aan al die lieve mensen die mij mailden en via Facebook en Hyves feliciteerden, ook kreeg ik een mooie kaart van Marianne en familie en van Leny en Henk waarvoor mijn hartelijke dank. Nadat mum ons meenam naar Golden Corrall voor een lekker ontbijt van hun uitgebreid buffet (ik had steak, gebakken aardappelen, roerei met bacon en toast, vers fruit en vers gebakken volkoren scones met honingboter) kwamen we thuis binnen in een versierde kamer met slingers en ballonnen en stonden Raini en CJ te zingen. Van Martin was ere en hele lieve kaart en een rode ballon in de vorm van een hart met I love you erop. Raini had een smiley ballon en een kristallen beertje met mijn geboorte steen en zelfs CJ had een leuke kaart gekocht. Nadat zij vertrokken waren hebben we op de bank gehangen en tv gekeken. Rond 3 uur klopte Susan op de deur met een leuk kadootje, een mooie keramiek pot met biscotti koekjes (Italiaanse koekjes met chocolade) en een chocolate fudge taart, heel machtig maar lekker en ‘s avonds was het vroeg bedtijd. Het was koud afgelopen week, het kwik ging naar min 6 dus in bed onder een extra deken is het goed toeven.





Overal zie je kerstversieringen, de kerststerren staan gewoon te bloeien in parken al zijn ze nu bedekt vanwege de vorst en mensen hebben hun huizen en tuinen uitgedost met de meest fantastische versieringen van heel smaakvol tot pure kitsch met flikkerende lichten in alle kleuren van de regenbogen en levensgrote verlichte beelden van Maria, Josef en het kindje Jezus. De rendieren lopen door de tuin met de slee achter zich en overall zie je hele grote opblaas kerstmannen, smaken verschillen natuurlijk. Volgend weekend willen we een ritje maken door Riverside, een van de oudere mooie buurten die bekend staat om zijn uitgebreide versieringen.


By the way, de sneeuw op deze foto is nep !!!

Ik had de afgelopen week geluk, op weg naar mijn werk reed ik iets te hard en werd aangehouden door twee agenten op motors die verborgen tussen de bomen met een radar apparaat stonden te spelen. Ik had 62 miles gereden (geloof het nog steeds niet) in plaats van 30 en dat zou normaal een bon van 220 dollars betekenen maar ik kreeg alleen een waarschuwing. Nu heb ik nog nooit een bon voor te hard rijden gehad en ik ga weer extra opletten hiervoor. Het was even poo poo want ik kan me dat echt niet veroorloven.

Ik heb ook het kadootje klaar voor mijn secret Santa, briefjes getrokken op het werk en een kadootje gemaakt voor Renesha, een van de jonge meiden. Ik he been leuk wit mandje ingepakt met allemaal rode spulletjes, badparels, zeep en badkristallen en een lief rood vogeltje van keramiek met een theelichtje, hopelijk valt dat bij haar in de smaak. We gaan de volgende week vrijdag de kadootjes  uitwisselen bij de kerstboom die helemaal opgetuigd is en dan krijgt onze manager ook zijn kado, een giftcard voor een restaurant. Op 22 december hebben we weer een potluck en ik wil een schaal met salades maken, coleslaw (met witte kool) en komkommersla.

Maandag had ik twee appeltaarten en een perentaart gebakken en die waren op het werk binnen een uur helemaal op. Ik wilde ook nog wafels bakken maar ben daar nog niet aan toegekomen. Raini was gisteren naar een kerk gegaan waar ze eten uitdeelden en kwam thuis met twee luxe volkoren broden van Publix en een doos kersenpunten, bladerdeeg zoals in Nederland bij de bakker, heerlijk !!! 



Ook kreeg ik van de week van Stephanie, het Duitse meisje op mijn werk uit Dortmund een met chocolade bedekte lebkuchenster, eerst dacht ik dat ze dat uit Duitsland opgestuurd had gekregen maar ze had gewoon gekocht bij Walmart dus zodra ik mijn salaris krijg ga ik drie dollar uitgeven daaraan. Zachte lebkuchen, niet taai en met echte choco, een traktatie.

Vandaag is Ton van May jarig, van harte gefeliciteerd en een fijne dag gewenst !! Ook is mijn lieve schat a.s vrijdag jarig, ik heb nog geen kadootje, we doen officieel ook niks maar ik wil toch een leuk kleinigheidje kopen om hem te verrassen (misschien een paar warme pantoffels of zo)  en de volgende week ben ik er weer met een verslag

Liefs…Mariet



Geen opmerkingen:

Een reactie posten