zondag 2 januari 2011

Alles wat wenselijk is !!!

Om middernach op dae letste daag
Klopt ut nieje jaor op mien deur
En zaet, ich kom der noe aan
Bes se der klaor veur
Ich bring un buuske bloome
Ein bloom veur iddere nieje daag
Die zets se in eine groete vaas
We beginne met vandaag
Sommige bloome kens se al
Vertrouwd in kleur en geur
Sommige bloome zien hiel niej
Ze bringe frisse fleur
Sommige bloome bringe verdreet
Angere weer geluk
Die roes sjteit veur de leefde
Det madeliefje hub ich veur veursjpood gepluk
De lelie zaet des se emes verleeze geis
De iris veur niej laeve
De chrysant sjteit veur herinnering
En haop waert door de tulp gegaeve
Zoe haet elke daag zien bloom
Ik laot mich verrasse door dit nieje jaor
En wins uch allemaol de sjoenste bloome
Ut nieje jaor kumt der aan
Miene vaas sjteit klaor


Allereerst willen Martin en ik iedereen het allerbeste wensen voor 2011, een jaar vol gezondheid, liefde en geluk. Moge al jullie wensen uitkomen !!

Wij hebben de jaarwisseling rustig doorgebracht, ik moest tot 19.30 werken en daarna snel naar huis. Onderweg twee filmpjes opgepikt, The other guys (wel aardig) en de Last Airbender (adembenemend) en rond 22.30 reden we naar Meemaw waar Ian en Nelson en ook Darian buiten zaten in de achtertuin rond een olievat waar een vrolijk vuurtje brandde. Nu was dat vuurtje aangenaam, was het donderdagmorgen nog min 3, vrijdagavond was het al 13C en en gistermiddag stond er 23C op de thermometer. Na een lekker flesje Bud Ice, heel verfrissend, waren we om kwart voor middernacht weer thuis. Na elkaar heppy new year te hebben gewenst liepen we weer naar buiten maar er werd heel veel geschoten, met geweren en pistolen in de buurt en er was weinig echt vuurwerk en we hadden het zo weer gezien. Rond 1 uur lagen we in bed en dat was dat..hehe

December was voor Jacksonville de koudste decembermaand ooit met maar 8 vorstvrije nachten en dat is goed te zien buiten, er is heel veel bevroren zoals mijn lantana’s en de meesten van mijn aloe vera, maar goed date r een paar binnen staan die al kleine stekjes hebben zodat ik niet zonder zit. Vorige week zondagmorgen werden we zelfs verrast met sneeuw, weliswaar fijne vlokjes maar het viel ongeveer een uur. De grond was nooit wit maar toen de bui overtrok was de tuin ineens vol met vogels die natuurlijk niet wisten was er gebeurde. Cardinals, mussen, groenlingen en vinkjes pikten ijverig van het brood dat ik buiten gestrooid had. Ook zaten er verschillende spechten in de boom te pikken en te kloppen op de takken. Er zat een babyspecht, zo groot als een mus maar al volop in de kleuren van de volwassenen.

Als de temperaturen omhoog gaan zie je ook direct weer hagedisjes op de muur om te proberen op te warmen in de zon. De auto heeft ook weer meer problemen met afslaan en pruttelen dus het moet een probleem met een sensor zijn die direct met warmte te maken heeft.
Afgelopen week had Susan ook bezoek van haar zoon David, schoondochter Angie en kleindochter Rhiannon die vanuit South Carolina een paar daagjes overkwamen. Rhiannon had een warme  muts en handschoenen gekregen en ik heb haar in twee avonden een warme sjaal gebreid die bij haar jasje paste. Ja ik ben ijverig aan het breien geslagen. Ik had een zak wol gekocht op een yardsale en ook Ravyn heeft haar das. Darian wilde er eentje voor haar verjaardag in groen en geel en die is ook al klaar. Ik vond dezelfde wol bij Walmart voor maar 2.23 per knot en ik heb al bijna een sjaal klaar voor mij in allerlei vrolijke kleurtjes en daarna zijn de kids van mijn college Stephanie aan de beurt. Je kunt hier niet echt gebreide dassen krijgen en ze zijn nu eenmaal veel warmer. Ik kan ook breien tijdens het film kijken dus het schiet lekker op.

De afgelopen week heb ik, zoals veel van jullie van de top 2000 genoten en verschillende berichten die ik op het gastenboek plaatste werden ook via radio 2 voorgelezen. Nu kon ik alleen luisteren als ik thuis was dus jullie nachttijd of vroege morgens. Het was genieten pur sang en ik mis het nu al.

Dit weekend heeft Raini haar vriend Chris uit Georgia op bezoek, ze heeft hem donderdag opgehaald en vandaag brengt ze hem weer terug, maar 3 uurtjes rijden. Gisteren toen ze moest werken, want ja, alle winkels zijn natuurlijk gewoon open, hebben we samen met Chris naar Knight and day met Tom Cruise en Cameron Diaz gekeken. Een hele geslaagde film met actie en humor. Als bedankje voor het weekend had Chris 4 reuze tbone steaks meegebracht die we vrijdag opaten. Martin maakte ze klaar op onze nieuwe grill en het was verrukkelijk. Die grill is electrisch en gemakkelijk schoon te maken en is speciaal voor binnen, toch weer fijn dat ik gewoon af en toe bij Amazon.com wat gratis kan bestellen. De pakjes uit Nederland zijn er nog steeds niet, ik hoop dat ze niet verloren zijn gegaan in het kerstgeweld. Ik kreeg wel al een paar kaarten, van Pauline en van Willemien en de familie Janssen waarvoor onze hartelijke dank.

Nu is het nieuwe jaar weer begonnen en morgen ga ik weer werken, er zijn wat nieuwe regels maar, niet ongewoon voor at&t, niemand weet er het fijne van. Ook gaat de nieuwe bonusregeling morgen beginnen, als we onze cijfers halen voor een kwartaal krijgen we wat extra’s dat kan oplopen tot 700 dollars. Nu denk ik dat mijn cijfers voor 2010 top waren en dat ik bij de beste 3 in mijn team geeindigd ben. IK ben benieuwd wanneer we eindelijk de bonus krijgen voor het afsluiten van het contract met de vakbond, ik kan het goed gebruiken voor de aanvraag van de greencard verlenging die komende week de deur uit moet.

Ik ga weer wat foto’s plaatsen op

http://marietvanknippenberg.blogspot.com/

IK hoor net op de radio dat Helene en Bert een plaat voor ons aangevraagd hebben, Ton Engels, hardstikke bedankt daarvoor. Ook voor jullie de beste wensen en tot gauw op skype. Skype lag er hier uit voor het merendeel van de week maar nu schijnt het weer goed te werken.

Mijn lijstje is weer afgewerkt en ik ga nog een lekker kopje koffie drinken. We wensen jullie een geweldige zondag, geniet ervan ofschoon naar ik hoor, het weer niet te best is maar binnen is het warm en gezellig en met een kaarsje en wat warms is het lekker toeven denk ik.

Liefs…Mariet xxxxxxxxx





sneewvlokjes in de straat
witte puntjes...echte sneeuw
zonsopgang rond 7 uur, ik sliep nog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten