zondag 1 maart 2020

Vrijheid, blijheid

Hiering and ein assekruuts
getaekend veur de vaste
euverdinke wat belangriek is
laeve leefde laste
40 daag toet ut weer paose is
nae de vastenaovend
klaor zien veur de zomertied
lente vuul belaovend
vaste, vreuger zonger vleis
gen sjlok, gen ies, gen beer
alles dich ontzegge
gen fiesjes gen plezeer
de tied is verangert
vreuger is neet mier
maar det assekruutske blieft
en dae hiering sjmaakt nao mier


Goeiemiddag lieve mensen

Ik ben net terug van de tandarts, ik had een afspraak om 9 uur, nu is het half een, om te beginnen aan het aanpassen van mijn gebit, ik draag nog steeds het tijdelijke.
Het begon met een domper, ja mevrouw, u heeft nog een uitstaande rekening van de brug (ze zouden het op mijn tandarts kaart zetten, dus niet) en het permanente gebit, nee dat was niet inclusief van het vorig jaar (mijn verzekering zou daar 90% van betalen, nee dus), kassa, 1750.00 dollars, gelukkig is er zoiets als een creditcard.

Toen wachten, nog meer wachten en uiteindelijk kwamen daar weer spuiten want niet alleen maakten ze een afdruk van mijn bovenkaak maar werd ook de tijdelijke brug verwijderd, de restjes tanden schoongemaakt, daarvoor die nare pijnlijke spuiten, recht in waar eens een kies was en uiteindelijk is de brug teruggeplaatst met geen opening meer dus hopelijk nu beter kauwen met die kant.
Volgende week zondag om 13.30 weer een afspraak.

Dit is de laatste zondag in mijn werkend leven, volgende week donderdag is mijn laatste werkdag en dan ben ik vrij !!!

De afgelopen week was afzien, mijn manager zette me in project voor twee daagjes en daarna weer terug aan de telefoon. Hij had een rothumeur, de team cijfers zijn heel slecht en hij is boos op alles en iedereen.
Donderdag had ik het wel gehad dus ging ik eerder naar huis en vrijdag meldde ik me ziek, zal wel weer een gesprekje worden morgen of zo maar...who cares.

Gisteravond werd het afscheid van Rachel gevierd, ze verhuist naar Pensecola en heeft ook donderdag de laatste dag. We hebben samen in speciale teams gewerkt en net als ik ooit moet zij ook weer aan de telefoon en daar heeft ze geen zin in.

We aten bij de Mellow Mushroom met een paar mensen in mijn team en ik genoot van de lekkere paddestoelen soep met room en van de vers gebakken pretzels met knoflook boter.

Daarna gingen de anderen naar een bar en ik ging naar huis.
Fijne lekker onder de warme dekens met Melly, stukje kaas om op te knabbelen en een mooie film.
Het is weer koud, het lijkt wel of elke donderdag in de laatste weken de temperatuur onderuit gaat met vorst aan de grond zoals vannacht en dan warmt het langzaam op tot de komende donderdag.

Nu is het zonnig en aangenaam dus ik heb mijn dekbed buiten hangen in de zachte bries. 
Ik zou het dekbed graag meenemen maar het heeft al een paar jaren erop zitten en wordt dus, ze zijn spotgoedkoop ook en ik koop misschien wel een nieuw. Ik heb gisteren ook nog een leuke blauwe trui gescoord, ik moet onderhand stoppen met kopen want er is maar beperkt plaats in 30 dozen !!
Ik ben erachter gekomen dat ik dus betaal als ze het al afgehaald hebben want dan wordt de echte rekening opgemaakt.

Raini heeft de auto betaald, nu nog de volgende week mijn title (het bewijs dat die van mij is) ophalen en dan kan alles officieel gemaakt worden.

Dan het mindere nieuws, ik heb geen van de woningen gekregen waarvoor ik inschreef, ik sta drie jaar op de lijst voor Antares (Kessel) en voor Thuis in Limburg (Helden eo), in Helden stond ik op nummer 58 voor het Mariaplein appartement en in Kessel 22 voor Kessel-Eik en 27 voor de senioren woning.
Dus het kan goed zijn dat ik nog een jaar moet wachten, ik heb geen urgentie, misschien kunnen we daar wat aan doen als ik terug in Kessel ben.

Ik ga het beslist gezellig vinden bij Paul maar wil toch uiteindelijk mijn eigen stek.

Ik wilde eigenlijk morgen ook niet gaan maar ik kijk wel, zeker weten dat ik donderdag niks doe, alleen maar mijn buro opruimen en gedag zeggen.

Op donderdag 19 maar vier ik mijn afscheidsfeestje op het werk samen met 23 andere collega's. Mijn manager en ik hebben samen het eten besteld, het wordt erg lekker, dat is zeker en ik moet zorgen dat ik genoeg tupperware meeneem voor thuis. We hebben twee soorten vlees, parmesaanse kip en beenham met honing, verder tilapia en coconut garnalen. Dan baked potatoes en sweet potato ovenschotel, boontjes en worteltjes met honing glazuur. Ook gist broodjes met pecan boter, vier soorten salades en als toetje hun heerlijke kleine puddinkjes, cheesecake, lemon meringue. Dan ook nog een grote fruitsalade en vers fruit.
Alles wordt bezorgd met borden en bestek, ook sweet tea, water en citroenlimonade horen erbij.

Nu moet Russell ervoor zorgen dat iedereen een uitnodiging krijgt en een uur vrij op hun werkschema, ik zal hem zeker nog wel moeten herinneren daaraan want hij heeft een geheugen als een zeef behalve als het op dingen aankomt die je fout doet.

IK ben een lijst aan het maken van wat ik nog wil doen, ik zou graag naar de Golf van Mexico rijden, gewoon ikke alleen, het is ongeveer twee en een half uur dus best wel te doen op een dag.
Ook natuurlijk naar de springs, Juniper, om te zwemmen en nog een keer te genieten van de natuur. Raini wil mee dus dat gaan we samen plannen.
Tante Bertha in Ocala en haar dochter Linda, samen met Myra en waarschijnlijk Theresa, een ander nichtje van Martin.

Op 21 maart is het benefiet en de laatste keer dat ik VYNL zie spelen.

Ook ben ik uitgenodigd om met verschillende mensen te gaan eten, ik ga een kalender maken zodat ik niks vergeet.

Ik ga alvast twee mensen feliciteren die zondag jarig zijn, 8 maart voor het geval ik dan laat ben met mijn verslag.

Marie Louise, ik verheug me erop om samen thee te drinken in je gezellig tuintje samen met je schattig hondje en samen dingen te ondernemen, van harte proficiat meid. Ook Frans Steeghs is die dag jarig, fijne dag samen met Mieke en de kids !!

Vandaag is Jeanne jarig, in de hemel wordt ook gevierd dus meisje profisiat en alles komt goed xx

Liefs van Mariet


3 opmerkingen:

  1. As stated by Stanford Medical, It's in fact the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years longer and weigh 42 lbs less than us.

    (And realistically, it is not about genetics or some secret exercise and absolutely EVERYTHING about "HOW" they eat.)

    BTW, I said "HOW", not "what"...

    Click this link to discover if this brief questionnaire can help you discover your true weight loss potential

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo kijkers, ik ben Nelson en ik sta op het punt mijn getuigenis hier te geven, mijn moeder stelde me voor aan Great Baba Ogbogo toen ze ontdekte dat ik mijn vrouw niet zwanger kon krijgen na 3 jaar van ons huwelijk. Dus deze brachten zoveel problemen in mijn huwelijk en leidden tot een scheiding. zei ze, hij is zeer spiritueel en kan mijn vrouw in vreugde naar mij terug laten keren en we kunnen samen kinderen krijgen. In het begin twijfelde ik niet totdat ik contact met hem opnam en vervolgens machtige betoveringen op mij uitsprak en mijn vrouw deed terugkeren. En nu zijn we ook blij met lieve kinderen, vanaf de dag dat Great BaBa Ogbogo voor mij werkte en mijn problemen oploste. Ik heb een sterke gelofte afgelegd dat ik, zolang ik leef, zal blijven getuigen van de goedheid van zijn grote werken, en dat degenen die met een relatie en huwelijksproblemen worden geconfronteerd, snel contact met hem moeten opnemen en een gelukkige getuige moeten worden zoals ik. Ik laat zijn contact hier vallen, e-mail: greatbabaogbogotemple@gmail.com, of zijn WhatsApp-nummer. + 2349020168697 ...

    Hij zorgde ervoor dat mijn ex-vrouw in vreugde naar mij terugkeerde

    Hij heeft me genezen van een machteloze man tot een echte man.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe u uw ex-minnaar/partner/vriend/vriendin/vrouw of echtgenoot terug kunt krijgen?

    Het breekt mijn hart om te weten dat mensen zo veel pijn hebben dat ze wanhopig hun liefdesleven terug willen krijgen. Voor iedereen die nu pijn heeft, ik wil dat je je geen zorgen meer maakt, want je ex-minnaar/partner zal bij je terugkomen zodat je je weer heel kunt voelen en dat meen ik echt. Toen mijn vrouw me verliet, was Lord Zakuza de man met wie ik contact opnam die me hielp om mijn vrouw binnen 48 uur terug te krijgen met zijn krachtige spreuk en ik kan nooit de dag vergeten dat ik Lord Zakuza bedoelde, want zijn spreuken verrichten GROTE WONDEREN. Neem nu contact op met Lord Zakuza, want hij is als een God op aarde die je EX-liefhebber binnen 48 uur terug kan krijgen met zijn krachtige spreuk. Via onderstaande gegevens kunt u met hem in contact komen.


    WhatsApp/bel/sms: +1 740 573 9483
    Website via: lordzakuzaspells.com
    E-mail via: Lordzakuza7 @ gmail. com

    BeantwoordenVerwijderen