zondag 23 februari 2020

Effe duimen

Blauw en greun
 wunderschön
Glinsterende auge
En lachende mondj
Danse en hosse
Toet laat in de nach
Zoerkoel met wors en
Nonne votte
Vastelaovend
Hardsjtikke gezondj !!!

Goeiemorgen leef luuj

Allereerst wil ik mijn lieve vriendin in het verre Helden, Mieke Steeghs, van harte feliciteren met haar verjaardag en een fijne dag wensen samen met Frans en haar gezin. Ook is morgen Martine Claessen jarig en op 27 februari viert Vijo Gielen,mijn schone broer weer het feit dat hij eventjes ouder is als ik.

Jullie hebben het natuurlijk heel druk met feesten en zo dus ik maak het vandaag niet al te lang
Vasteloavond, of carnaval op zijn Hollands, is volop bezig voor zover de storm het toelaat. Heel veel optochten afgelast of verschoven naar latere data, jammer voor al die energie die erin gestoken wordt, wagens bouwen en zo.

Hier merk je er dus weinig, zeg maar niks van. Af en toe duikt er een snoer kralen op of een maskertje, in allerlei kleuren, sommige mensen gaan richting New Orleans om even het beest uit te hangen.

Ik heb een korte week achter de rug, nu zul je denken, elke week is even lang en dat is natuurlijk waar maar dit was een korte werkweek want ik was en ben nog steeds ziek, lees niet lekker. Dat weerhoudt mij er niet van om dingen te doen hoor.
Maandag morgen voelde ik me niet goed dus ik bleef thuis, ik had nog twee ziektedagen voor de maand en ik dacht eentje vandaag en eentje de volgende, laatste week van februari.
Ik kreeg last van mijn keel, al mijn bijholtes vulden zich op en niezen was weer terug in mijn leven.
Vrijdag morgen reed ik naar het werk, op tijd want ik wilde koffie oppikken. Op de snelweg kwam ik erachter dat ik mijn tas met kleren voor 's avonds nog thuis had staan dus terug.
Ondertussen was het achterste deel van mijn tong opgezwollen en vol met blaren, waarvan? ik weet het nog steeds niet echt. Dat zorgt ervoor dat het gebit nog meer problemen veroorzaakt, pijn maar ook kokhalzen en zo erg dat ik soms moet braken en zo ook die morgen, mijn hele jas vol dus ik naar binnen en ik dacht, ik ga wel later.
Ik was er om 10 uur, misselijk, koortsig en miserabel en om 11 uur dacht ik, ik ben wel gek en ging naar huis.
Extra vitamine C, direct een pan met water opgezet met verse kip en kruiden voor kippensoep en de pyama aan, ik had het zo koud en werd niet warm tot 's avonds.

Ik zou 's avonds uitgaan naar Middleburg, laatste keer dat de band daar speelde in de komende weken, de volgende keer is 10 april en dan ben ik er niet meer bij.

Ik voelde me een beetje beter na de soep en reed eerst naar Darian om de haar en de jongens te zien en toen naar Middleburg.
Ricky zag er veel beter uit dan de laatste keer dat ik hem zag en hij zo ziek was, hij had zijn nieuwe gebit, compleet met spleetje voor boven en het was een geweldig optreden.
Ed was ook gekomen, zijn jarige uncle Phil niet want de 84 jarige had last van zijn rug. Van Ed kreeg ik een kopie van het schilderij dat hij schilderde voor Joe, met Hell House, het oude oefenlokaal van Lynyrd Skynyrd in Green Cove Springs waar ook Joe's band verbleef en in het gras erlangs Joe's paard Thunder . Ik laat hem inlijsten als ik thuis kom, het is het formaat van het origineel.

Ed deed wat hij had beloofd, hij deed mijn vader's klompen aan, ze pasten precies en we maakten een foto.

Ricky was blij me te zien maar we waren allebei te moe voor koffie, we zien elkaar op 21 maart weer, een benefiet avond in Starke en echt de laatste keer, hij beloofde echter nog langs te komen op een middag, ervoor of erna, dat weten we nog niet.
Voordat de laatste set begon moest ik naar voren en Damon deed een speech, hoe ze me zullen missen, ik ben de beste fan die je maar kunt hebben en dat ik geen enkel optreden gemist heb. Ik kreeg een kaart met een foto van de band en iedereen had er wat opgeschreven, zo lief. Ik stond daar en dacht, niet huilen en dat lukte gelukkig, ik kreeg een staande ovatie van het publiek.

Gisteren was het nog steeds steenkoud, het vroor bijna en ik deed niet veel, pyama aan en daarover mijn badjas en Fantasia 1 en 2 op tv. Hete koffie, hete soep en ofschoon ik lang sliep, tot 10 uur viel ik om acht uur in slaap, ik was lekker in bed gedoken onder extra dekens om warm te blijven en mijn favoriete zaterdag avond programma's te bekijken, niet dus.

Vandaag gaat het een beetje beter, minder koud, de blaren zijn er nog steeds. Het kan zijn omdat mijn weerstand laag is, omdat ik koorts had (net als een koortslip) of zelfs omdat ik voor het merendeel zacht voedsel eet, ik kon het niet direct vinden. Ik heb nog wat antibiotica en ja ik weet het, je moet het opmaken maar dit is van mijn laatste bezoek aan de tandarts als voorzorg dat die ene tand die gevuld werd geen wortelkanaal onsteking werd.

Komende zondag moet ik weer naar de tandarts, om 9 uur in de morgen voor de eerste voorbereidingen voor mijn permanent gebit, eindelijk.

Vanmiddag gaan Fran en ik koffie drinken met de Nederlandse Club in San Marco, we zien wel of we lang blijven, misschien daarna nog even shoppen want ik kom  niet zo vaak in die buurt. San Marco is zo'n beetje de yuppie buurt van de stad met veel boetiekjes en antiekwinkeltjes.

De komende week is de laatste volle week, de week daarna werk ik nog maar 4 dagen en na 5 maart is het gedaan.
Ik heb dus geen volle ziektedag meer, nog 2,5 uur over en nog drie uur slipperen maar ja, als ik me ziek meld krijg ik een waarschuwing, denk je echt dat me dat boeit ?

Ik heb officieel bericht dat de pensieon papieren van att allemaal zijn ingevuld en ook heb ik mijn eerste direct deposit (direct storten van geld zoals je salaris op je bankrekening in plaats van een cheque) van mijn uitkering van Martin die ik levenslang krijg. Mijn belasting centjes zijn ook binnen en mijn bankrekening ziet er pico bello uit !!
Ook heeft Raini het merendeel al betaald van het bedrag wat ik voor mijn auto wil, een schijntje maar ja.
Mijn bed gaat naar Georgia, de jongste daar slaap nu op zo'n flut matrasje dus goed doel !!

Ik heb ingeschreven voor een appartement in Kessel-Eik met uitzocht op de Maas, een appartement op het Mariaplein in Helden dorp en voor een senioren woning in Kessel op de Burgemeester Wutsstraat, dat laatste heeft zeker mijn voorkeur, begane grond met voor en achter tuintje, ik weet meer in de komende dagen dus duimen maar

Geniet van het feesten, of niet en tot volgende week, liefs van Mariet



2 opmerkingen:

  1. Do you realize there's a 12 word sentence you can speak to your partner... that will trigger deep feelings of love and instinctual appeal for you deep inside his chest?

    Because hidden in these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's impulse to love, worship and care for you with all his heart...

    ===> 12 Words That Fuel A Man's Love Impulse

    This impulse is so hardwired into a man's brain that it will make him try harder than ever before to make your relationship as strong as it can be.

    Matter-of-fact, triggering this powerful impulse is absolutely binding to getting the best possible relationship with your man that the instance you send your man a "Secret Signal"...

    ...You will instantly find him expose his heart and soul for you in such a way he haven't expressed before and he will identify you as the one and only woman in the universe who has ever truly fascinated him.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo kijkers, ik ben Nelson en ik sta op het punt mijn getuigenis hier te geven, mijn moeder stelde me voor aan Great Baba Ogbogo toen ze ontdekte dat ik mijn vrouw niet zwanger kon krijgen na 3 jaar van ons huwelijk. Dus deze brachten zoveel problemen in mijn huwelijk en leidden tot een scheiding. zei ze, hij is zeer spiritueel en kan mijn vrouw in vreugde naar mij terug laten keren en we kunnen samen kinderen krijgen. In het begin twijfelde ik niet totdat ik contact met hem opnam en vervolgens machtige betoveringen op mij uitsprak en mijn vrouw deed terugkeren. En nu zijn we ook blij met lieve kinderen, vanaf de dag dat Great BaBa Ogbogo voor mij werkte en mijn problemen oploste. Ik heb een sterke gelofte afgelegd dat ik, zolang ik leef, zal blijven getuigen van de goedheid van zijn grote werken, en dat degenen die met een relatie en huwelijksproblemen worden geconfronteerd, snel contact met hem moeten opnemen en een gelukkige getuige moeten worden zoals ik. Ik laat zijn contact hier vallen, e-mail: greatbabaogbogotemple@gmail.com, of zijn WhatsApp-nummer. + 2349020168697 ...

    Hij zorgde ervoor dat mijn ex-vrouw in vreugde naar mij terugkeerde

    Hij heeft me genezen van een machteloze man tot een echte man.

    BeantwoordenVerwijderen