zondag 13 mei 2018

Moederdag

En weer is it moeder daag
En dink ich aan uch
Al de leefde
Die noch sjteeds laeft
In Al os herte
En ich weit zeker
Gae blaost unne dieke kus
Vanoet de verte xx


Goeiemorgen lieve mensen

En vooral alle moeders van harte gefeliciteerd met weer een moederdag waar wij verwend worden door het kleine en grote grut .

IK kreeg gisteren een mooie bos bloemen van Tiffany die haar spulletjes kwam ophalen, ze heeft een leuk eigen appartement nu niet zo ver van hier en ik ga het in de komende weken een keertje bewonderen. Ook mocht ik een van haar zelfgemaakte schilderijen uitzoeken en ik koos een strand/zee scene in mooie blauw en paarse tinten, het hangt in de hal want ik had geen plaats meer in de kamer maar elke morgen als ik vanuit mijn slaapkamer naar de keuken loop kan ik het bewonderen.

Weer zo'n super snelle week, i love it, druk maar gezellig en ik kreeg op vrijdag het grootste compliment van mijn manager, ze zei, Mariet, you are the glue that keeps the team together (jij bent de lijm die het team samen bindt )

Ik had allerlei plannen voor het weekend maar ja, uit mijn verhalen kennen jullie Raini onderhand een beetje en die heeft zo haar eigen invulling voor dit soort festiviteiten.
Allereerst hoorde ik toen ik vrijdag thuiskwam dat ze op weg was om Ravyn op te halen en ik mocht zondag Darian en de babies mee naar Georgia nemen. Daar ging dus mijn plannetje om zaterdag al te gaan.
Later, lees gisteren veranderde dat weer, nee ik moet Ravyn en Ian meenemen (hoef ik gelukkig niet helemaal naar Darian te rijden eerst ) en zij zou de anderen ophalen. Ook werd ik verzocht om komkommers te regelen voor mijn salade en stokbrood met hollandse kaas want dat vonden ze de vorige keer allemaal zo lekker - geroosterd in de oven.

Ik had al aangeboden om te koken maar nee, zij zou dat doen en later, Kelly kookt, spaghetti met vleesballetjes. Zo'n beetje het oude gevoel van balletjes in tomatensaus bij moeder en oma van de Donk.

Ik heb ook hele grote aardbeien als verrassing, vanmorgen gedipt in chocolade die in de koelkast staan , moet nog verzinnen hoe die mee te nemen in een snikhete auto voor de een uur durende trip zonder alles gaat smelten.

Strikte instructies van Raini voor vanmorgen, moest er wel om lachen hoor, alsof ik niet een paar kids heb opgevoed, Ravyn moet in de douche, al gebeurd, ze moet bepaalde kleren aan, ook al gebeurd en ze mag onder geen beding buiten spelen want anders wordt ze weer vies. Nu is het buiten een bakoven dus ze is lekker tv aan het kijken in mijn slaapkamer.

Hopelijk is de laatste dag voor even van deze hittegolf, we zaten een aantal dagen ruim boven de dertig en hebben al ruim 3 geen regen gezien maar morgen wordt alles anders. Voor de komende 7 tot 10 dagen lagere temperaturen en regen, regen en regen. Kan ik eindelijk weer wat plantjes poten want ik durfde het niet aan met deze hitte. Achter gaat nog wel, gewoon sproeien maar voor in de tuin is het warmer en droger.

Alles ligt er op zijn paasbest bij ofschoon we meer richting pinksteren gaan, gisteren achteren gemaaid, alle kantjes geknipt en ik heb gisteren wat leuke spulletjes op de kop getickt, samen met Ravyn yardsalen.
Niet zoveel plaatsen maar vooral de kerksale waar ik elk jaar weer bij uitkom was top. Leuk hoedje voor de jongedame die heel erg modebewust is, we moeten hem nog decoreren. Ook gewoon leuke decoratie voor buiten, voor een paar kwartjes had ik mandjes en hangers. Buiten nog even bij de planten mevrouw die alles zelf kweekt en dan voor de kerk verkoopt een tomaten plant, een paprika en een komkommer plant gekocht, allemaal voor een dollar per stuk. De komkommer komt in het bloemenperkje dat Ian half leeg heeft gemaakt, de Lantana was aan het laatste loodjes toe en klaar aan vervanging.
Ook ga ik meer zonnenbloemen planten, zo gezellig en nu de meesten uitgebloeit zijn komen de koolmeesjes de zaadjes eruit pikken. Ze zijn helemaal niet bang voor mij als ik buiten zit, op zo'n drie meter van hen af.
De kardinaaltjes zijn al weer uitgevlogen, kleine ronde piepbolletjes die ijverig door de ouders gevoed worden, nu wachten of ze nog een keer terug komen naar datzefde nest met die nieuwsgierige mensen.

Vrijdag won ik een prijs, ik doe geregeld mee op facebook met akties en dit was er eentje van Dok6 in Panningen, je kon een prijs winnen voor je kind of kleinkind en ja hoor, Fenna en Aline mochten zaterdag hun prijs in ontvangst nemen, een bon voor Transylvanie 3, ze wachten met gaan totdat ik er bij, gezellig.

Ook kocht ik een wiebelstoel van Mieke in Kessel Eik, leuk he, ik kon niet wachten hoor want het was een koopje en ik vind hem enig. Dus die wordt opgehaald als ik in Kessel ben, net als dat hele boekenpakket bij Ton van Reen dat hij voor mij vasthoudt.

Beiden blijven natuurlijk in Kessel, voor straks...

Gisteren vond ik ook bij een estate sale een heuse schrobber, je wil niet weten hoe lang ik daar al naar uitkijk, niet te krijgen hier, net als een vloertrekker, kennen ze hier niet en het is zo gemakkelijk, misschien moet die maar mee terug, van de Blokker of zo, als die nog bestaat,

Ook hadden se een set van 4 schattige engeltjes staan, made in Italy, met muziek instrumenten. Ze vroegen 15 dollar maar ik kreeg
het set voor 10, ze passen perfect bij de rest.

Vanmiddag dus naar Georgia voor moederdag, ik wil op tijd terug zijn, geen idee of Ravyn nog een nachtje blijft, je weet nooit met haar moeder en vooral nu die in scheiding ligt is alles anders.

Weer een drukke maand voor verjaardagen die we natuurlijk niet mogen vergeten.

Op 15 mei is mijn lieve sis in Katwijk jarig, van harte Jeannette en een hele fijne dag met jouw lieverds.

Ook op 15 mei is Frits van den Kerkhof jarig, hij en Marianne zijn met de fiets op weg naar Rome, toe maar zul je denken maar ja, zij zijn heel sportief en ik bewonder dat immens. Fijne dag samen en hopelijk geen lekke banden.

Op 16 mei is mijn lieve schoondochter Aline jarig in het verre Sofia, Bulgarije. Fijne dag meid, van harte en laat je maar lekker door Frank verwennen xx

Nog zes weekjes....tot de volgende week...Mariet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten