zondag 1 november 2015

Allerheiligen



in het donker van de nacht
als niemand mij hoort of ziet
stamel ik nog steeds je naam
geef ik me over aan verdriet
leeg je plaats aan mijn zij
weg het gefluister in de nacht
alleen met mijn gedachten
streel ik je kussen zacht
hier lag je hoofd, hier lag je lijf
toen jij weg ging van mij
met een glimlach en een traan
maar jij
jij bent ook steeds
dichterbij


Hallo lieve lezers,


Nu is ook bij ons de klok afgelopen nacht teruggezet en dat betekent dat, als ik 's avonds om 6 uur naar huis rijdt van mijn werk, het al donker is dus nog beter oppassen want mensen hier, die kunnen echt niet rijden. Als er ook maar twee druppels regen vallen kun je er grif op tellen dat je zeker 20 minuten eerder van huis moet want er zijn files door ongelukken, ik snap het nog steeds niet hoor.


Zondag was een dag waar ik een hele week naar uitkeek, Mia Lenssen was op vakantie bij haar vriendin Cili en haar man John, zij wonen in Engeland maar hebben een vakantie huis in Clermont, dat is in mid Florida en Mia en haar andere vriendin Els waren daar op vakantie om te genieten van het zonnetje en alle goeds wat de streek te bieden heeft.
We hadden afgesproken om elkaar om 12 uur precies te ontmoeten in St. Augustine, zo'n uurtje rijden voor mij en aangezien ik Mia niet meer gezien had sinds voor dat ik verhuisde in 2008 verheugde ik me er erg op.


Na even wat frutselen met de GPS dan eindelijk op weg, het verkeer viel mee, alleen de GPS bracht me niet naar de parkeergarage maar naar de achterkant van het Lightner Museum waar ze het prachtigste art nouveau glas en servies spul hebben - ik ben er lang geleden met Martin geweest - en aangezien op zondag parkeren gratis is buiten het direct centrum nam ik een wandeling van plus 10 minuten voor lief. Ik liep naar de muur langs het fort bij de rivier en zag 3 dolfijnen vrolijk langszwemmen net alsof ze op mij aan het wachten waren. Ik herinnerde me de eerste keer dat ik daar was met Martin en lauri en hoe Martin zei, ik kom hier vakeer maar zie er bijna nooit en jij voior de eerste keer en je hebt direct geluk. Elke keer als ik in St. Augustine ben, zie ik gewoon dolfijnen, heerlijk toch !
Ik hoorde yooohooo en daar zat het gezelschap achter mij op de bank. Na een hartelijk begroeting werd besloten om de trolleybus te nemen voor een toer door St. Augustine maar toen we vroegen hoeveel get was, schrokken we wel, bijna 40 dollars per persoon dus liepen we naar de VVV - Tourist information en daar kochten we kaartjes voor het rode treintje dat een uur rondreed langs alle bekende punten van de stad, we hadden geluk,  tweede kaartje halve prijs. Het was heerlijk weertje en een gezellige rit.
Na afloop van de treintrip liepen we door George Street, de winkelstraat van St. Augustine met allemaal boetiekjes, sieraden winkeltjes en restaurantjes en we gingen eten in een ervan met een buitenterras. Ik nam garnaaltjes met groenten op flatbread, het was niet zoveel als ik had gedacht maar wel smakelijk. Ik liep even binnen bij de Grieks Orthodoxe kerk om de icoon, die ook op mijn ouder's slaapkamer hing zolang ik me kan herinneren en stak een kaarsje op voor iedereen die me lief is.
We liepen nog wat rond en toen was het alweer 5 uur, het was gezellig druk in St. Augustine, elke winkel en zaak had iemand buiten staan met snoep voor de kids die veelal verkleed waren, een soort een week te vroeg Halloween dag, tijd om weer naar huis te rijden voor het donker. Weer afscheid nemen, ondertussen zijn de vakantie gangers alweer thuis.




Thuisgekomen even lekker relaxen met Once upon a time voordat ik op tijd naar bed ging, een nieuwe werkweek wachtte met twee late diensten.

De laatste week van oktober, altijd weer spannend voordat de maand sluit want de cijfertjes moeten natuurlijk wel groen zijn. Lori, mijn manager had een immens karwei, ze ging donderdag op een cruise van 8 dagen naar de Carribic met haar hele familie en moest enorm veel gesprekken afluisteren. Ik kreeg van haar drie 100% en een 80% (was vergeten mijn scherm bij te houden) dus ik eindig deze maand met een zeer goede 95%, een prima begin voor de komende twee maanden, voor mijn bonus voor het kwartaal heb ik 80% of hoger nodig. Ook de rest is allemaal groen dus ik hoop in februari weer zo'n vette cheque te krijgen als donderdag.

Donderdag trakteerde ik mezelf op een etentje bij Cracker Barrell, het is hoofdzakelijk een ontbijtrestaurant maar de rib eye die ik bestelde was botermals, samen met maisbrood en verse worteltjes en er was genoeg voor de lunch van vrijdag. Na het eten dwaalde ik nog even door hun leuke winkeltjes, daar heb ik het tshirt gekocht wat ik in Kessel aanhad voor Martin's memorial en waar ik heel veel leuke reacties op kreeg.

Mijn Dutchman's Pipe buiten tegen de schoorsteen produceerde in een mum van tijd drie bloemknoppen die er ook echt uitzien als een lange witte meerschuim pijp en de bloem is verbazingwekkend, heel mooie kleur en een mierzoete geur om vliegen aan te lokken .



Dutchman's Pipe

Vrijdag op het werk Halloween maar ik heb tot op het laatste moment gewacht met beslissen of ik mee deed of niet en besloot dat ik nog niet in de stemming was om me uit te dossen als iets griezeligs dus gewoon mijn roze bortskanker shit aan zoals elke vrijdag de afgelopen maand.
Wel heb ik meegedaan aan de wedstrijd voor de mooiste pompoen en mijn lieveheersbeestjes pompoen is redelijk gelukt, er waren hele mooie bij, een Elvis, een Malificent, volgende week wordt er gestemd.

Zaterdag vrij dus Susan en ik yardsalen, ik vond wat kleine leuke dingetjes, niet veel bijzonders en ook trof ik me met Saskia, ze is ook uit Nederland en woont hier al 19 jaar met haar man.Ze wonen in St. Marco, toch een eindje van me af en Saskia is behalve kapster ook maker van bitterballen en kroketten. Ik had van Diana gehoord dat ze werkelijk heerlijk waren dus ik heb gelijk twee zakken besteld en nu liggen er 22 kroketten in mijn diepvries (ik heb er gisteren al twee gebakken, niet overdreven Diana, ze zijn verrukkelijk), Saskia was op weg naar Diana om wat stroopwafels op te halen.
Thuisgekomen besloot ik om te proberen of ik van de cupcakes mixen die ik nog steeds volop heb staan – ik had flink wat ingelasgen omdat Martin ze zo lekker vond – en de wafels zijn lekker, wat slapper als normaal maar ik ga zo dadelijk er meenemen naar de Farmers Market in Orange Park waar de familie de Vries vandaag staat met hun stroopwafels.



Gisteravond toch maar weer een Ghost gekeken, een heerlijke zwijmelmovie en eerlijk waar, ik heb niet gehuild deze keer. Omdat de klok toch terug ging wat later opgebleven en twee biertjes gedronken in plaats van eentje.

Ook had ik het druk met alle kindertjes die aan de deur kwamen voor Trick or Treat, de mooiste kostuums en ze kregen allemaal een zakje snoep van mij, ik had er wel zo'n 15 aan de bel.

Gisteren ook een verontrust mailtje van Myra, mum moest een kat kwijt, de twee die ze heeft bleven vechten en de kleinste was toen ze ertussen wilde komen, in haar gezicht gesprongen en had haar flink gekrast. Myra vroeg of ik er eentje wilde, de oudste Sassy maar ik heb gezegd dat twee voor mij meer dan genoeg is dus nee. Ze snapte het wel, ze zit er flink mee in haar maag, mum begint toch tekenen van dementie te vertonen,m ze gaan kijken voor een apartment dichterbij hier voor haar.

Zo dadelijk gaan Susan en ik dus naar Orange Park, het is heerlijk weer, de afgelopen week weer bijna geen regen en dat blijft zo nog wel een poosje lijkt het.
Vanavond ben ik uitgenodigd bij Judith, ze is verhuisd en geeft een housewarming party, gewoon met een paar mensen en als ik ga, waarschijnlijk wel, zal ik kennis maken met weer een Nederlandse meid die hier woont.
We zijn er over aan het denken om Sinterklaas te vieren met surprises en pakjes, dat zou natuurlijk heel leuk zijn, op mijn verjaardag die op een zaterdag valt.

Deze week ook een hele fijne verrassing, Martin's familie van moeder's kant, de Warren's hebben een facebookpage opgezet en David zette er allemaal oude foto's op waaronder ook een hele serie van de 90ste verjaardag van Martin's oma en daar was een hele mooie foto bij van Martin en de kids, die heb ik dus gelijk laten printen voor iedereen en een vergroting voor mij voor in de kamer.

in de keuken

Martin met Ian, Raini en Darian
 

De komende week gaan we weer medische dingen doen, morgenvroeg bloedprikken en dan donderdag naar de cardioloog voor mijn jaarlijks onderzoek. Ik hoop dat ik niet te lang hoef te wachten want ik moet om 12 uur werken.

Ik wens jullie allemaal een fantastische week en tot schrijfs !!

Mariet xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten