zondag 5 april 2015

Happy Easter !!

Hey waerman Thijs
Kenne wae effe belle
Ich wil dich laote weite
Wat veur waer  se mos besjtelle

Veur in mei
Ierste twie waeke
Neet te koud
Ich wil gen extra daeke

Un lekker zunke
En blauwe loch
Un lekker briesje
Gen kaoj, gene toch

Raegene moog ut waal
Maar allein in de nach as ut ken
Zorgs dich dao veur
As ich dalik in Kessel ben


Hallo lieve lezers,

Allereerst natuurlijk iedereen een Zalig Pasen toegewenst, een van de fijnste feestdagen in het jaar in mijn herinnering.
Vroeger, toen ik nog klein was, was dit de dag dat we voor het eerst na die lange winter weer de kniekousen aan mochten, met blote benen al vroor het soms en de nieuwe zomerjurk die tante An meestal gemaakt had. Het paasontbijt, in mijn gedachten denk ik aan narcissen al hadden we zeker niet op de tafel staan maar wel in onze tuin en die eenzame bijna zwarte tulp die langs de voordeur op de Koninginnelaan nummer 10 in de kiezelsteentjes elk jaar weer trouw opkwam. Later natuurlijk als tiener, de paasmarkt in Panningen en nog later, mijn kinderen die paaseitjes raapten in onze tuin op de Beekstraat, ieder een chocolade haas en dan nog bij de oma's, fijn dat er nog foto's zijn van die tijd.

Hier is Pasen natuurlijk ook een speciale dag, heel veel mensen vieren het in de kerk maar ook staat het beslist voor samen eten, het is vandaag warm genoeg om buiten te grillen maar wij doen het gewoon ouderwets, binnen met zijn allen aan tafel. Raini komt om 2.00 uur thuis van haar werk, ik heb een 9 pond zware ham in de koelkast die alleen even opgebakken moet worden in de oven, dan aardappelpuree, greens (een soort andijvie) mac en cheese en ze wil een paascake bakken in de vorm van een haas. Later vanmiddag komen de andere kids en natuurlijk Ravyn en baby Josh voor de eitjes en de fun.

Ik heb een lekker lang weekend, morgen ook nog vrij al moet ik morgenvroeg met Raini naar downtown (en daar houd ik helemaal niet van!) om een bekeuring te betalen. Ze heeft een betalingsregeling opgezet en moet dus elke zesde van de maand er naar toen en aangezien er niemand anders tijd had, ben ik de klos. Natuurlijk kan ik nee zeggen maar hey...

Deze week was een pittige, dinsdag nacht heb ik een discussie gehad met Star, Raini was er niet en Star kwam na middernacht terug van haar werk, daar werd ik eerst wakker van, toen vond ze het nodig om om 1 uur in de douche te stappen en zodra die waterstraat het metaal van de badkuit raakt, zit ik rechtop in bed. Ik ben haar even heel duidelijk nog een keer de regel uitgelegd, geen douches na 11 uur tenzij ik het goedkeur omdat ik nog op ben. Ze heeft me daarna twee dagen duidelijk gemeden, bang dat ik haar hoofd af zou bijten? who cares nietwaar.

De woensdag op donderdag nacht werd ik wakker met een hele erge hoofdpijn en ik was heel misselijk dus ook dat was een verschrikkelijke nacht maar nu gaat het weer, waarschijnlijk iets gegeten wat mijn maag niet zo leuk vond.

Op het werk was het gezellig, ik had een een april grap bedacht en vertelde mensen maandag al dat wij als team woensdag geen prijzen weg zouden geven omdat we een fieldtrip hadden, een team uitstapje, ik kreeg veel vragen van managers en collega's zelfs uit mijn eigen team die dachten dat ze een memo gemist hadden. Toen ik dinsdag aankondigde dat we toestelling hadden om een gast mee te nemen was het hek van de dam, ze moesten een email sturen met de redenatie waarom zij diegene waren die we zouden kiezen. Nou, in de wandelgangen, in de toiletten ruimte, in email en in messenger, het was dolle pret en zelfs woensdag waren er nog mensen die in de gaten hadden dat het om een grap ging.

Ik ben nog steeds supergroen dus begin mei kan ik mijn bonus verwachten, een dag voordat ik naar Nederland vlieg.

Dit weekend, zoals elk jaar met Pasen hadden Susan en Gilde familie uit South Carolina op bezoek, David, Angie en Rheannon kwamen vrijdag aan en gisteren was het traditionele uitstapje naar de dierentuin. Omdat Gil moest werken kreeg ik een uitnodiging om mee te gaan, Het was een perfecte dag ervoor, lekker zonnig, niet te warm en een zacht briesje. Wel was het superdruk want er was een egg hunt georganiseerd en er stonden honderden mensen in de rij met kindertjes met mandjes te wachten totdat ze eieren konden zoeken., In de meeste kooien lagen eieren en de apen hadden vooral dolle pret om ermee te spelen. We wandelden drie en en half uur langs alle dieren, we hebben alleen de olifanten gemist deze keer en genoten van de capriolen van de aapjes, de lemurs en de drie leeuwenwelpen. We genoten van de tijger die een douche nam onder de waterval en de giraffen die ook een baby hadden en gevoerd mochten worden. Halverwege waren de batterijen van mijn fototoestel op en de reserve die ik meegenomen had deed het niet - ik krijg ze ook niet opgeladen vanmorgen, ze worden heel heet - maar gelukkig hadden David en Angie hun camera en phone mee dus ik heb toch voldoende foto's Elk jaar maken ze foto's van Rheannon op dezelfde plekjes, bij alle betonnen en metalen dieren en op het paard bij de carroussel. Het restaurant in de dierentuin had ook zo'n 50 wachtenden in de rij dus besloten we ergens buiten de dierentuin te eten. Na overleg nam ik hen mee naar het nieuwe Chinese buffet op Normandy Blv. Ze waren er erg enthousiast over, alles was vers en heet en mijn buikje was supervol na afloop dus thuis nog koffie, Susan had me banana pudding meegegeven maar die heb ik later nog gegeten.

Ik had een berichtje van Betsy gekregen of ik haar wilde bellen, na 3 maanden ziekenhuis was ze eindenlijk thuis en ik belde haar en ging er naar toen.
Betsy is al heel lang bevriend met Martin, ze waren eerst buren en later kregen ze een relatie, zij hoopte heel lang dat hij met haar wilde trouwen maar toen kwam Mariet en dat was het einde voor die droom. Ik geloof ook niet dat het gebeurd zou zijn, ook niet als ik niet in zijn leven zou zijn gekomen.

Op de dag dat Martin overleed belde ik haar rond 10 uur 's morgens en later die dag werd ze bewusteloos gevonden in haar huis en met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Ze was in een soort van coma voor drie weken, al haar organen stopten nadat eerst haar hart stopte op de eerste hulp, ze was kritiek en de dokters dachten niet dat ze zou overleven, later moest ze aan de dialyse voor haar nieren, ze gaven haar medicatie maar doordat het verkeerd werkte voor haar werden al haar vingers en tenen zwart. Haar tenen hebben ze kunnen redden en twee pinken aan beide handen maar aan haar linkerhand hebben ze de eerste vingerkootjes afgezet en rechts zijn de duim en de wijsvinger in zijn geheel geamputeerd en van de andere twee vingers, twee vingerkootjes. Ze was heel veel gewicht kwijtgeraakt en heeft het erg moeilijk want ze krijgt maar een piepkleine uitkering, hetzelfde verhaal als met Martin, niet genoeg gewerkt in de laatste 10 jaar en sinds ze sinds de dood van haar huisgenote de hele huur op moet brengen is het heel zwaar voor haar. Ze wist, toen ze wakker werd, helemaal niet meer dat Martin overleden was en vroeg me gisteren het allemaal nog eens te vertellen. Ze vertelde me dat hij zo veranderd was sinds hij en ik samen waren, in positieve zin en dat hij haar meerdere malen verteld had hoeveel hij van mij hield en hoe gelukkig hij was met mij. Het is zo fijn  om dit te horen !! Ik beloofd haar gauw weer terug te komen en wil dit ook zeker doen.

Ik kreeg net een telefoontje van Raini, of ik alvast de cake wilde bakken, ook ga ik cupcakes bakken met peeps, dat zijn kuikentjes en haasjes en ze smaken net als spekkies.

Over 4 weken ben ik om deze tijd al in Kessel, ik moet maar eens gaan kijken wat er allemaal in die koffer moet ofschoon ik van kleding en zo nog niks kan zeggen, we moeten natuurlijk afwachten wat het weer dan wordt vandaar mijn verzoek aan weerman Thijs Zeelen, hij beloofde me vanmorgen op de radio dat aangezien ik het ruim van te voren besteld had, hij ervoor zou worgen dat het lekker weertje wou worden.

Op 10 april zou mijn moeder 95 jaar zijn geworden en ik ga op die dag een extra kaarsje aanstoken bij haar foto.

Fijne week en geniet van de paasdagen en het mooie weer dat naar ik vanmorgen hoorde, onderweg is ook naar jullie !!

Liefs...Mariet xxx

tijger neemt een bad

Bijschrift toevoegen

overal staan kleine kunstwerken en het is heel kindvriendelijk

in het bamboe bos

elk jaar een foto op dezelfde plek

zijn eigen jaccuzi

David en Rheannon

kip, ik heb je !!

ze vond het maar niks

familie leeuw




een van mijn favoriete plekjes in de zoo, de giraffen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten