zondag 29 maart 2015

De goede week

Ich verdronk in dien auge
dansend op un sjterrevlucht
ut leek un ieuwigheid te dure
maar missjien waas ut neet langer
den unne zucht

Goeiemorgen lieve mensen,

Ja hoor, ze staat bij mij op de oprit en wat ben ik ontzettend blij met haar, mijn Baby Blue.
Maandag na het werk vlug naar Duval Honda om de laatste papieren te tekenen, mrs White had zich goed gedragen over het weekend, misschien dat ze aanvoelde dat ze ingeruild zou worden. De dealer had alle papieren klaar voor de tittle overdracht en het kenteken gebeuren, dat betekende dat ik niet naar het DMV hoefde om in de rij te staan voor een uur of zo om mijn kentekenplaat over te schrijven. Ik kreeg de registratie documenten mee maar niet de tittle, het bewijs van aankoop want dat houden zij tot alles betaald is (wat dus niet in de planning staat), toen nog een gesprek met een andere heer bij Honda over garantie. Uiteindelijk heb ik ook dat aangenomen, ik betaal 26 dollars per maand voor 100 % garantie dus de innerlijke rust over problemen met mijn voertuig zijn van de baan, ik vond het een hele redelijke prijs. Inclusief trouwens opslepen, huur auto en alles.
Na alle papieren getekend te hebben - en als ik alles had moeten lezen was ik wel een uurtje kwijt geweest - snel naar huis, Mrs White gestald, kentekenplaat eraf (want die hou je hier) en met Susan terug. Van zette de plaat erop, hij had nieuwe ruitenwissers erop laten zetten en met een halfvolle tank, in het donker en regen terug naar huis. Even wennen aan dat schakelen, dat is zeker maar ik leer snel, het is net als fietsen, je verleert het eigenlijk nooit.

Snowwhite staat nu in het gras dat ik net gemaaid had op zondag middag met haar kont tegen de schutting zodat niemand ziet dat ze geen plaat meer op haar achterste heeft.
Dinsdag dan puur rijgenot, direct starten, automatische ramen, hetzelfde voor de spiegels, radio op keihard, classic rockstation van Jacksonville, the Eagle op 96.9 en volop meezingen. Het ging eigenlijk veel te vlug, naar het werk rijden maar iedereen vindt Blue heel cute. Ze werd uitgebreid bewonderd door mijn collega's.

De week ging snel voorbij en ik keek vol verlangen uit naar het weekend, twee heerlijke dagen vrij. Het ging van vies waaierig weer naar een zonnig weekend, vanmorgen was het zelfs dichtbij het vriespunt, even terug naar de winter maar een vrolijk vlammenspel in de open haard gisteravond zorgde ervoor dat het behaaglijk was.

Donderdag hadden we ronde twee van de wedstrijd op het werk, tegen het team van Charles, mijn oude manager. We hadden lekkere dingen meegebracht en ik proefde Ricky's potato salade, die smeekte net alsof Martin hem gemaakt. Ricky's achternaam is Nelsen en we maken altijd grapjes over Mary Lou en de Garden Party, hij is een Gator fan en ik moet het geregeld over dat onderwerp ontgelden vooral als ik zoals donderdag mijn Seminole shirt draag. Het gaat allemaal natuurlijk op een zeer amusante toon, we hebben er allebei veel plezier mee. Hij heeft een geweldige humor !!
Wij wonnen, 42 - 38 en gaan dus naar de halve finale, de volgende tegenstander is nog niet bekend, de twee teams met de kandidaat hadden gelijkspel en moeten dus nog eens tegen elkaar spelen.
Vrijdag was een fun dag, 's morgen service lead en toen tussen 1 en 3 de film waar ik een ticket voor gewonnen had, met 12 mensen werd er gestemd en de meeste stemmen gingen naar Big Hero 6, een animatie film. Aangezien ik om 3 uur dus pas lunch had en dan nog 2 aan de phone moest besloot ik die laatste twee uur vrij te nemen, het was beschikbaar.
De film was leuk, ik zat langs Troy, een echte rocker en heel aardig, hij speelt in een band die Metallica covers speelt en ik ben uitgenodigd voor een volgende optreden. Het waren bijna allemaal mannen die meekeken en ik ben echt maar twee keer weggedommeld, het was warm, een comfortabel stoel maar de film was echt leuk, een beetje nerdy. We hadden snacks en drinks en na de film snel mijn tas ingepakt en richting huiswaarts. Halverwege besloot ik om eerst even naar Donna en Tony te gaan om Baby Blue te showen, ze vonden haar geweldig. Zij stonden op het punt om voor het weekend te gaan kamperen, de volgende keer mag ik mee. Ik bleef dus maar eventjes, ging nog even op het kerkhof langs na een prachtige hangpot met donderpaarse petunias hebben gekocht voor thuis, ik liet een bloem achter bij mijn schat.

Gisteren ben ik naar mum gereden, na de middag en op mijn gemak. Ik had voor haar een heel mooi geemailleerd doosje met een beetje van Martin's as en een paar foto's van hem en mij, ze moest even heel erg huilen toen ik het haar gaf. Samen zijn we in haar achtertuin naar Martin's boom gelopen die hij als eikeltje geplant had en in een kuiltje aan de wortels heb ik wat van zijn as achtergelaten, de resten van zijn oude tent liggen nog aan de voet van zijn boom, hier heeft hij menige nacht doorgebracht. Met een scherp tuinschopje heb ik een grote M en een hart in de boom gekrast. Mum wilde ook mij iets geven en ik kreeg een heel mooi snoer met parels, ik weert niet of ze echt zijn, ik denk het niet maar dat maakt niet uit, ik mocht ook een tiental oorbellen uitzoeken. We praatten nog wat en tegen 4 uur ging ik weer huiswaarts en kwam er halverwege achter dat ik mijn fotomap vergeten was, ik belde en zei tegen haar dat ze maar snel deze kant op moest komen en dan kon ze de foto's meebrengen.

Gisteravond gezellig in mijn eentje in huis, haardvuurtje verspreidde warmte, films geleend van Susan, Into the woods had in vrijdag al gekeken, The nieuwe Night at the museum kwam er even niet van want aangezien ik nog voor zo'n 6 weken HBO voor niks heb en die nieuwere films draaien, zonder reklame, genoot ik van Into the Storm. Raini ophalen, de rest bekijken en toen was het ineens heel laat en bedtijd. Ik heb de laatste Hobbit ook in de post gekregen dus misschien vanavond en anders een andere avond, het loopt niet weg.
Ook kreeg ik nog een cheque van een verzekering van Martin, niet zoveel maar hey, alle beetjes helpen.

En vandaag ? over een uurtje lekker skypen met Pauline, het is zo lang geleden dat we dit gedaan hebben en we moesten het een paar keer uitstellen maar vandaag komt het er echt van. Ook alvast kijken wat in Kessel in mei op het programma staat, ik moet echt een lijst gaan maken en weer plannen, ik heb maar een heel weekend eigenlijk en ik wil wat voor Martin doen, met de familie, met muziek, samen even bij elkaar zijn.

Vandaag is Miep jarig, mijn lieve schoonzus en ik wil haar van harte proficiat wensen, op 4 april zijn Ger Wijnhoven en Kelly Steeghs jarig, hieperdepiep hoera !!!

Het volgend weekend is het alweer Pasen, het vorig jaar heb ik heel veel passspulletjes in elkaar geknutseld en nu nog niks maar ik heb er weinig tijd en zin voor gehad, ik kijk uit naar een lang Paasweekend met ook de maandag vrij. Ik ben al uitgenodig om as zaterdag met Susan en haar zoon, schoondochter en kleindochter Rheannon naar de Zoo te gaan. Ik ben al jaren niet meer in de dierentuin geweest, de laatste keer was met Martin voor onze trouwdag en dat is alweer 4 jaar geleden of zo. Hopelijk wordt het mooi weer. De camera mee en veel foto's knippen, nu kan ik heel goed zoomen.
Ik heb nog niks gehoord van eten met Pasen, we zullen zien, misschien kan ik even overwippen naar Ricky om Ravyn te zien en wat eitjes te brengen.

Gisteren ben ik ook eens bij de kerk gestopt verderop hier in de buurt, ze geven elke zaterdag etenswaren weg en ik dacht, misschien iets voor Ricky en mum want die hebben het allemaal niet breed. Ik ging naar huis met 5 draagtasjes met vooral brood maar ook donuts en kruimelcake met kaasvulling, bagels en broodjes. Het was helemaal niet druk en ja hoor, ik heb een bijdrage in de schoenendoos gedaan dus ik had niet het gevoel dat ik iemand iets te kort deed. Ze krijgen al hun spullen van Publix, de grote supermarkt keten, die gooien het anders gewoon weg. Het is allemaal net of niet over datum, ook heb ik Susan een brood gegeven en dan gaat de rest gewoon naar de vogeltjes en de eekhoorns.

Zo dadelijk ga ik nog een blogje schrijven, over vroeger, op het Forum van Kessel en dan de was. Morgen weer aan de slag, nog twee dagen werken in maart en proberen mijn cijfertjes groen te houden, ik wil tenslotte de volle bonus vangen.

Fijne week en geniet van het leven met alles wat erbij komt, Pasen staat voor hoop en nieuw leven, pasgeboren lammetjes in de wei op Stox bij Mart en Ted, vlinders in de mooiste kleuren in mijn tuintje en vogeltjes die hun nestje bouwen in de bomen in Kessel....

liefs...Mariet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten