zondag 26 april 2015

Wae zien gevormd
Oet aarde, oet klei
Wae leten voot sjtappe achter
In rots en in lei
Euver doezende jaore
Zoog se os greuje
Zowaal in good as in sjlecht
Zien wae aope gebleujt
Maar we motte noeit vergaete
Wao wae ens van kwame
Det ut maar op ein maneer geijt
Mooder aerd en wae allemaol same


Hallo lieve mensen,

Ik heb me grandioos verslapen, werd om 10 uur wakker, op zich geen probleem maar over twee uurtjes komt mijn lieve vriendin Kim van het werk lunchen en we gaan daarna samen naar de fleamarket. Gelukkig had ik het vlees gisteravond al klaargemaakt, chicken Alfredo, kip filet in een ronighe saus ofschoon de damen toen die vannacht van Rockville terugkwamen er al van gesnoept hebben is er nog ruim voldoende. Er is stokbrood bij met geitenkaas/honing en sla.

Raini en Star zijn gisteren al de hele dag in Memorial Park geweest voor het tweedaagse Welcome to Rockville festival, heel veel muziek met oa Marilyn Manson en vanavond als klapper Slipknot. Wel lekker om het huis voor mij alleen te hebben al heb ik het gisteren met Ravyn gedeeld die ik vrijdag avond ophaalde. Toen ze hoorde dat ik naar Nederland ging kwam er een reuze huilbui want ze was bang dat ik niet meer terugkwam. Gistermorgen waren we al op tijd op want Susan moest haar corgie Chloe naar de hondenkapper brengen en daarna gingen we yardsalen, niet echt heel voor mij, wel wat leuke dingen voor haar voor haar kids, ze had oa een playpen voor 3 dollars (een soort kinder box), na Chloe weer opgehaald te hebben, mooi gekapt, gingen we naar huis en niet zo lang daarna kwam er een weer alarm, tornado watch voor onze en omringende county. Het regende pijpenstelen en later flinke windvlagen, de lucht zag er griezelig uit, je ziet dat normaal in films. Onze straat kwam er nog goed af maar in de omringende straat lag de weg vol met afgewaaide takken en van allerlei dingen zoals vuilnisbakken die waren gaan vliegen. Na voor Ravyn en mij een lekker maaltje van garnaaltjes, gebakken aardappeltjes en worteltjes te hebben gekookt bracht ik haar rond 7 uur weer terug naar haar overgrootouders. Ik zie haar nu zeker 3 weken niet meer.

de storm die gisteren overtrok


Dit slecht weer kwam na een hele week van zonnig en droog weer, ik merkte het aan mijn armen, mijn ellebogen geven aan als we regen krijgen. Vandaag ook nog een buien gebied maar dat is pas voor laat vanavond. Raini en Star zijn net weer vertrokken, het concert werd gisteren twee keer stilgelegd met dat weer en Raini vertelde me net dat een band haar hele spul zal moeten vervangen, allemaal compleet verknoeid dooe de hoosbuien.

Ik ben langzaam maar zeker mijn reis aan het plannen, wat moet ik meenemen, kalender gemaakt voor de afspraken die ik al heb staan. Ik had op een kerstmarkt twee quilts gekocht voor de meisjes, wat denk je, nergens te vinden, och ja, die zijn volgend jaar ook nog goed. Ik heb in de gang met het zoeken mijn kast opgeruimd en weer een hele hoop aan de weg gezet, het meeste is al weg. Dadelijk proberen de was te doen terwijl het vandaag droog is.

Gisteren in de post een kaart van de dierenarts die met met Ushuaia geholpen had, heel mooi, heel attent, even weer tranen natuurlijk.

Komende week de hele week werken, morgen de late dus ik heb nog tijd om vanalles te doen maar ik ben zo ontzettend rusteloos, ik ken mezelf heel goed, het is gewoon de zenuwen maar ten inste op het werk ben ik ik weer halve dagen aan de phone, niet hele dagen zoals de afgelopen week wat best heel druk was mede doordat er veel systemen plat lagen, waarom is het dat altijd als ze een systeem update doen, er daarna vanalles ineens niet meer werkt, je kunt er gewoon op wachten.

De komende week om deze tijd land ik op Schiphol als alles goed gaat dus dan geen blog en voor de komende zondagen, ik weet het niet dus niet ongerust zijn als er niks komt.

Ik lees elke morgen Carla en Marcel's blog en dat ga ik ook weer missen na de komende week, ze gaan 28 april weer terug naar Nederland na drie weken rondgetrokken te hebben met de camper. Ze kwamen zondagmiddag op bezoek en we gingen samen eten bij Olive Garden, het was zo fijn om ze weer te zien, natuurlijk ook super emotioneel want toen we elkaar de laatste keer troffen was de wereld nog in orde, nu is Martin en niet meer en Carla...dat is voor ergens anders. Mede door mijn gekwebbel en de warmte en alle emoties gingen we na het eten nog even voor koffie en toen was het weer tijd om afscheid te nemen want ze waren moe. Ik hoop hen in Nederland dadelijk ook nog te zien.

Ik ga er een einde aan breien, zoveel nog te doen, iedereen een fijne week en tot ziens !!

Mariet xxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten