zondag 29 juni 2014

Pilletje komt zo !!!!


Wat mis ich soms de kaorebloome

De klaproeze, bloodroed

Tösse ut goudgaele graan

Sjloet ich miene auge huur ich zachjes zingen

En kiek dao gaon de kerse aan

 

De prosessie um te danke

Veur alles wat os werde gegaeve

Ze trekt door ut  veld en ut dörp van kepel nao kepel

En ze kumpt hiej auch naeve

 

De bloomeblaedjes oppe grondj

Un mosaic volmaakt met kleure

Ut mariabeeld en dao, ut heilig hart

Wat deut dae wieraok lekker  geure

 

 Effe truuk met mien communie klaedje aan

En un mendje met bloomeblaedjes

Witte sök en de hendjes gevouwe

Wat ware wae toch sjoene geleuvige maedjes

 

Hallo lieve lezers,

 

Weer een week voorbij en het was een turbulente week maar we zijn ondertussen wel wat gewend natuurlijk. Heel veel pijn en ongemak voor Martin en twee doktersbezoeken.

Woensdagmorgen ging het flink mis, veel te laat en toen ook nog wachten, de poort waar hij de chemo door krijgt moest gespoeld, toen bloedonderzoek en de dokter kon niet echt veel nieuws vertellen want er waren behalve het bloed niet echt uitslagen. Het bloed blijft uitstekend maar hij was weer afgevallen, nog maar 57 kilo. De dokter vond dat verontrustend en hij kon alleen maar adviseren, voldoende eten en drinken, gemakkelijk gezegd natuurlijk. Ook maakte de dokter een aantekening om een nieuwe petscan aan te vragen bij de verzekering, die moeten eerst goedkeuring geven. Alles bij elkaar zorgde ervoor dat ik in plaats van om 12  uur pas om 2 uur op mijn werk was. Omdat het bloedjeheet is was ik al moe toen ik begon.

Donderdag had ik vrij en moesten we om 8.30 bij de pijnkliniek zijn, een half uur wachten en we hebben de dokter amper gezien, de recepten lagen al klaar.

Betsy, een van Martin’s ex vriendinnen had de oplossing, zij ging naar een kleine apotheek, die bezorgden thuis en hadden altijd alles op voorraad en deden ook eerder dan de opgegeven datum bijvullen dus ik liet me ompraten. Woensdag al alle gegevens daar achtergelaten, naam, adres, welke pillen etc dus donderdag met de recepten er naar toe. Twintig minuten later begon de apotheker te zuchten terwijl ik wachtte, ik zei, problems? Hij zei, ja ik krijg geen goedkeuring hiervoor, is er niet wat anders als narcotica dat jullie nodig hebben want ik kan niet alleen dit vullen. Ja hallo, dat wist je gisteren toch ook al !! Ik graaide mijn papieren en naar Walgreens. Daar kreeg ik eerst te horen van de assistente dat ik pas de volgende dag de pillen kon krijgen. Ik vroeg naar de apotheker en Megan die me altijd helpt kwam. Ze zei direct, je probeerde op een andere plaats, waarom. Uitgelegd, ja stom, had ik nooit moeten doen dus ik kom toch weer terug bij jullie want het lukte daar niet. Ze zette alles in hun computer en natuurlijk, de verzekering had al bericht van die andere plaats dat het omgezet was en accepteerde het niet dus zij bellen en na een uur wachten had ik dan toch alles compleet.

Nou , als je ergens moe van wordt is het dit maandelijkse gevecht met alles en iedereen.

Vrijdagavond op tijd naar bed want zaterdag 4 uur overuren en dan mijn 8 uur shift maar om drie uur, midden in de nacht was ik klaarwakker. Kon niet meer slapen dus ik zat om half vier met koffie en was om 8 uur op mijn werk. Afzien, dat zeker maar och, de dag was uiteindelijk toch voorbij dankzij ook een hele lieve collega Teri die om drie uur mij verraste met een heerlijk beker ijscoffee met slagroom en caramel saus.

Toen ik thuis kwam om 21.45 belde Susan om langs te komen, ze hadden net gegeten, haar zoon David en Angie waren er om Rheannon op te halen en David was jarig dus een heerlijk etentje en ik kreeg de resten mee, vandaag niet koken dus.

Ik werd vanmorgen om 9 uur wakker en heb lekker even met Rob en de meiden geskyped. Rob gaat oude foto’s voor mij inscannen en ik verheug me er al op om ze te zien. Ook met name voor mijn Kessel pagina op facebook want er zijn een aantal foto’s van Kessel van vroeger zoals Boezeven en het patronaat maar ook een foto van Ine en ik in onze communiejurkjes en zo.

 

Sinds 4 weken ben ik bezig met kokosolie, ik had het al zo vaak van Ine gehoord en nu ook van anderen dus ik was nieuwsgierig of het ook voor mij zou werken.

Ik had bij Amazon een pot van anderhalve liter gekocht en heb al het tweede flesje in de keuken staan, ook een potje in de badkamer. Van dat potje smeer ik elke avond een paar druppels, want meer gebruik je niet, op mijn gezicht. Elke morgen twee eetlepels olie zo de mond in en natuurlijk in de sla en zo. De smaak is heerlijk en het laat niet een olie achtige smaak achter zoals andere olieen doet

Na twee weken viel me op dat de gele plekken onder mijn ogen van de cholestorol gewoon verdwenen zijn !!! Ook meen ik dat de plekken boven mijn ogen vager lijken maar dat kan ik ook verbeelden natuurlijk. Mijn huid in mijn gezicht voelt duidelijk beter aan, niet meer droog dus elastischer en ook de rimpels naast mijn ogen vervagen, over drie maanden zie ik gewoon 10 jaar jonger uit…toch !!!

Ik voel nog niet echt de meer energie die het moet geven maar we hebben natuurlijk veel meer op ons brood dan eerder dus misschien is die energie er wel maar gaat er ook meer uit.

Als dit op mijn cholestorol werkt kan ik misschien wel al die pillen weg doen, wat zou dat heerlijk zijn.

Martin probeerde het ook maar kon niet goed met de olie overweg dus nee, niet meer voor hem.

 

Voor de komende week staat the fourth of july op het programma dus een vrije dag op vrijdag en donderdag ook vrij, afspraak met de huisarts voor het  3 maandelijkse bezoek en dan moet ik ook weer de FMLA papieren laten invullen want hij doet dat voor nop.

Ik heb ondertussen ook de 50 dollar benzine card gekregen en die is al weer bijna op. Verder papieren omgevuld voor een sponsor voor de chemo ofschoon we daar niets meer voor hoeven te betalen voor de rest van het jaar, ook geen eigen bijdrages voor doktersbezoeken meer, dat scheelt toch weer. Deze maand geen extraatjes alleen wat ik voor overuren krijg dus het wordt krapjes maar in augustus hopelijk een bonus van het werk, alles groen zover voor de maand en met een beetje geluk krijg ik de 4 van de 5 cijfers groen voor het kwartaal, dat is 500 dollars extra in de knip.

Vrijdag zijn Diana, Edwin, Jamy en Faye de Vries uit Noordwijk hiernaar toe verhuisd en ik hoop hen de komende week of zo te ontmoeten, eerst maar even acclimatiseren..

Ik heb Raini gemaand, ze hebben constant de airco draaien  en dat ik een extra 30 dollars of zo op de stroomrekening dus zij gaat dat extra betalen deze zomermaanden, het was afgesproken toen ze introk.

Ik ga er weer van tussen, nog koffie en dan rustig aan vandaag, misschien later het gras maaien want dat groeit als kool maar alleen als het later vandaag niet regent.

Ik wil Brigitte Geuyen van harte feliciteren met haar verjaardag morgen, Bert Bos is op 1 juli jarig en Marijn van Knippenberg op 5 juli. Allemaal van harte en een fijne dag gewenst !!

 

Liefs…Mariet xx

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten