zondag 6 juli 2014

GOAL !!


ik ken je diepste angst mijn lief

 ik weet wat diep van binnen knaagt

 ik kijk de vijand in het oog

 die jou vanuit het donker belaagt

 

ik daag hem uit, wat hij je zegt

 ik weet dat het niet klopt

 de leugens gefluisterd in je oor

 de waarheid soms verstopt

 

ik laat je niet alleen, mijn lief

 dit zware pad gaan we samen

 het gevecht geven wij zo gemakkelijk niet op

 een ieder die mij kent zal dit beamen

 

ik strijd met je mee

 tot de laatste snik

 mijn hand in de jouwe

 je bent niet alleen

 

Hallo lieve lezers,

 

Ik geloof het bijna zelf niet maar dit is de derde dag deze week dat ik tot na negen uur geslapen heb. Ik had blijkbaar heel wat in te halen. Slapen was de oorzaak van een fikse discussie eerder deze week met de meiden. Ze waren maandag gaan stappen omdat een van Raini’s vriendinnen jarig was en hadden behoorlijk gedronken toen ze laat maandag avond thuiskwamen, alle vier behoorlijk gammel en het birthday meisje Amanda stond buiten over te geven en Natalie besloot om 1.15 in de nacht een douche te nemen, ik zat meteen rechtop in bed want de kranen piepen als je ze opendraait en het klettert behoorlijk op de metalen badkuip, kon niet meer slapen tot na drieen dus ik liep de kamer in en verzocht om dit absoluut niet meer te doen. Martin zag mijn gezicht toen ik naar binnen liep en zei met een lachje, oh oh, someone’s in trouble. Raini kwam later uitgebreid zich verontschuldigen en ik kon uitleggen wat mij zo stoort, Als ik slaap ben ik even weg van de wereld, geen zorgen en ze snapte het volkomen.

We hebben echt volop zomer, het is ‘s morgens al heel warm en in de namiddag bijna elke dag onweersbuien, we hadden storm Arthur die gelukkig niet veel overlast veroorzaakte hier maar alles maakt dat het ontzettend benauwd is in de namiddag en avond en weinig verkoeling. Ik zet de a.c aan voor ik naar bed ga en dan gaat ie uit. Martin heeft een paar avonden een aantal uurtjes in bed geslapen.

Het gaat beter met hem, minder pijn, dat niet maar niet meer de hele tijd maar de pillen gaan veel te snel.

Donderdag hadden we ons drie maandelijks bezoek aan de huisarts, die wil ook op de hoogte blijven en weer geen copay dus 15 dollars gespaard. We moesten wel bijna 2 uur wachten om die dokter 5 minuten te zien. De assistente is waardeloos, ze is zo lomp als ze ze maken. Martin zat voorovergebogen in de stoel  met zijn handen plat op de grond zodat ik zijn rug kon masseren en hij de druk van zijn zitvlak af nam. Elke persoon die langslipe vroeg direct of hij ok was behalve….die assistente. Die negeerde alles volkomen en toen iemand haar iets vroeg zei ze uh ? Ze zou de FMLA papieren doorfaxen die de dokter direct voor me invulde maar toen ik gisteren checkte op het werk hadden ze nog niks gekregen dus dat wordt waarschijnlijk morgen weer bellen, ik word zo moe van mensen die menen dat ze beter zijn als de rest en niks presteren !!

 

Vrijdag Independence Day, dat wordt hier gevierd met grillen en vuurwerk maar wij deden gewoon rustig aan natuurlijk. Vroeg in de avond begon het geknal buiten op straat, niet alleen vuurpijlen en gillende keukenmeiden maar ook geweer en pistool schoten, meer zo’n wild west idee. We bleven lekker binnen, Martin heeft het meeste van de avond duttend doorgebracht en ik dronk een pilsje (Stella Artois, een kadootje van de kids) op de vrijheid.

Gisteren moest ik werken maar natuurlijk ook voetbal volgen, ik kon niet echt iets van de wedstrijd zien dus ik moest het met het live verslag van nu.nl doen dat een minuutje of zo achterloopt, ik was nog op die beslissende panlty aan het wachten toen Omar, een oud collega die nu ergens in het noorden werkt voor at&t mij via de messenger liet weten, congrats Dutchie, you won, what a game !!!

 

Toen ik thuiskwam was Martin in dromenland en heb ik even alleen gevierd, weer een pilsje, ik heb er nog twee !!!

 

Stephanie is terug van Duitsland. Toen ze daar was is haar nichtje Marie overleden ten gevolge van een idioot die met een gestolen BMW en 1.49 pro mille in zijn bloed dacht even ruig te zijn. Marie was 18, ze had net haar abitur gehaald met de hoogste punten en zou na de zomer naar Stephanie komen en dan een jaar hier au pair doen. In plaats van die toekomst plannen moesten haar ouders een begrafenis organiseren. Stephanie is er nog helemaal van af, de vakantie waar ze zo naar uitgekeken had veranderde in een nachtmerrie.

Ze bracht chocolade en cervelaatworst, allemaal al op. Ik dacht waarom bewaren, gewoon lekker ervan genieten.

We hebben een heel diep gesprek gehad over het leven en de dood, ik ben blij dat ze weer terug is want ik heb haar heel erg gemist.

 

Morgen hebben we een afspraak met dokter Dragun, ze is de radioloog/oncoloog. Ik heb nog niks gehoord van de scan, ik belde woensdag en de assistente vertelde me dat ze aan het wachten waren op de goedkeuring van de verzekering en ze zou terugbellen, nog niet dus.

 

Afgelopen zondag heb ik eventjes met Rob en de meisjes geskyped. Eline met haar bos witte krullen doet me zo aan mezelf herinneren op oude foto’s. Ze is altijd heel enthousiast als ze mij ziet, hallo oma is een genot om te horen. Ik kreeg nieuwe en oude foto’s, Rob heeft een aantal oude familie foto’s uit een van de albums ingescand en doorgestuurd, heel erg mooi !!

 

Vrijdag heb ik ook even lekker bijgekletst met Ine, ze had een oud schilderij van het kasteen van Kessel op de kop getikt in een tweedehands winkel.

Dat is het voor vandaag…allemaal een fijne week gewenst !!!

 

Liefs…Mariet  xx

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten