zondag 8 juni 2014

Gesundheit !!!


woorden vloeien

 als een inkpot

 omgestoten met mijn elleboog

 over een vel papier

 dat voorheen maagdelijk wit was

 nu gevuld

 voor sommigen

gewoon zwarte vlekken

 voor mij

 de inhoud van mijn leven

 

Hallo lieve lezers,

 

Zondagmorgen betekent steeds vaker voor mij uitslapen na een lange en vermoeiende week.

Maandag op het werk kreeg ik een ongewenst kadootje, Lori had een flinke verkoudheid en die gaf ze direct aan mij ofschoon ik op gepaste afstand bleef, binnen twee uurtjes begon het niezen, snotteren en hoesten, de a/c  helpt daar ook niet, ik was heus niet de enige daar want er werden verschillende mensen ziek.  Ik worstelde me echt door de dagen, ik meldde me ziek op woensdag middag en gelukkig kon ik voorkomen dat Martin ziek werd, zijn imuunsysteem lijkt zo goed te werken en ik heb veel handjes gewassen en geen kussen voor hem.

 

Donderdag moest hij naar de radioloog voor de wekelijkse check en dokter Dragun vertelde hem dat het heel goed heelde, massive paars blauwe plekken op zijn rug en het afschilferen van huid is blijkbaar normaal, ook de bloedingen hoorden erbij, leuk als je dat van tevoren weet. Ze vertelde hem dat hij nog 3 behandelingen nodig heeft, een op vrijdag, gedaan en dan maandag en dinsdag en dan is het klaar.

Hij heeft veel pijn op dit moment en we gaan veel te snel door de pillen heen.

 

Donderdag ook eindelijk de langverwachte cheque in de brievenbus van de IRS, belasting geld terug dus vrijdag middag heb ik vrij genomen en we zijn samen naar de bank gereden, Martin’s naam staat op de cheque dus hij moest mee. Ik vond het vreselijk om hem in die hitte, 35 graden, in de auto mee te nemen maar toen ik opbelde zeiden ze, zonder hem geen geld. Idioot eigenlijk want hij ging binnen op een stoel zitten en met de cheque met onze handtekeningen en zijn ID en het mijne werd er niet eens gevraagd waar hij dan wel was.

 

We kunnen weer even ademhalen met dit extraatje, het is lang niet wat we anders terugkregen maar dat is omdat ik vanaf september 2013 geen belasting meer betaald heb op mijn loonbriefje en dat heeft goed geholpen. Waarom een jaar wachten als je het direct kunt krijgen, doen we dit jaar ook, alleen oppassen dat we niet bij moeten betalen want dat is niet de bedoeling natuurlijk.

 

Vrijdag avond bracht Raini Ian en Ravyn mee en Ravyn wilde bij oma blijven slapen. Nou dat is altijd leuk maar ook vermoeiend, ik was al de hele week vroeg in bed, lees 9 uur omdat ik me zo beroerd voelde (ben nog steeds aan het snotteren en niezen trouwens) dus ik zei, ok maar we gaan vroeg naar bed. In bed krijgen is niet zo’n probleem maar slapen, ho maar. We moesten de sterrenhemel aanzetten, het vlinderkussen op het bed en diverse kleuren sterren en de maan op het plafond. Toen de lamp uit maar..i want a movie…nee hoor slapen. Kwebbelen, giechelen, kietelen en tegen middernacht werd het eindelijk stil. Ik werd diverse keren wakker, madam lag in het midden van het bed, benen en armen uitgespreid, barbies overal en ik bijna op het randje maar rond half acht was het nog steeds heel stil dus ik had tijd om rustig mijn koffie te drinken voordat ze wakker werd. Toen snel aankleden en de haartjes in een staart met speldjes en strikken. Kommetje conrnflakes en om half 10 waren we bij Susan en Rheannon voor de yardsales. Het was dolle pret, nog niet zo heet en we vonden er met speelgoed en leuke spulletjes. Kleertjes voor baby Josh,  speelgoed voor Ravyn en een mooie hoedendoos voor oma. Ook was er een mevrouw die tomatenplanten verkocht, voor een kwartje en ik kreeg er 4 gratis dus met 10 planten huiswaarts. Nog een topje en een echt Amerikaans vest en de pret was uit.

 

‘s Middags samen cupcakes bakken en jello, framboos met stukjes mandarijn erin. Na vieren was het niet meer zo warm, er was regen op komst dus eindelijk de bed posten tegen de muur en de tomatenplanten gepoot, wat waren we lekker vuil erna dus samen in de douche.

 
Ravyn slaapt
 

creative met andermans vuilnis, Lily zette dit aan de weg maar voor mij ideaal om mijn tomaten wat steun te geven en het ziet mooi uit vind ik
 


Hamburgers, zelf gemaakt met lekkere tomaat op het menu, ze wilde niet eten maar toen ik zei dat ze anders direct naar huis zou gaan als ze niet at ging het er toch in, ze heeft veel meer regels nodig, deze kleine dame maar ze weet dat bij oma nee nee is !!

Toen ik Raini van het werk ophaalde bracht ik eerst Ravyn terug naar Ricky, cupcakes mee voor hem en Meemaw en toen naar huis, eindelijk een beetje rust.

 

De komende week kijken we wel weer wat het lot voor ons in petto heeft, ik heb vrijdag vrij en ben nu echt van plan om alle uren te werken, kan me niet veel vrij meer veroorloven.

Morgen is Eline jarig, ze wordt 3. Ze heeft vandaag haar feestje, ik heb vanmorgen al met Frank en Aline geskyped, die gingen er naar toe.

Op 11 juni is Wouter jarig, proficiat en een fijne dag met Laura !!!

Hetzelfde ook voor Frans Hillen voor 13 juni, van harte en veel plezier samen met Els en de kids.

 

Ook een dikke knuf voor Marianne en Frist, op weg naar Santiago di Compostella, ze fietsen in Frankrijk in de buurt van Toulouse op het moment en zijn al over de helft, klasse hoor, ik deed het jullie niet na !!!

 

Ik ga mijn  werkmaatje Stephanie missen de komende drie weken, ze is gisteren naar Duitsland gevlogen met haar kids.

 

Liefs van Mariet xxxx

1 opmerking:

  1. Hope you are feeling better! Ravyn sure looks like Raini did when she was small. Much love to you both, I'm praying!

    BeantwoordenVerwijderen