zondag 15 juni 2014

Papa dag !!!


Dees roes is neet doet

Al liekt ze van perkament

Ze ligt bie dien foto

Neet allein veur ut sentiment

Ik noom ze van dien graaf

Op unne decembermorge

En as ich ut te kwaod krieg

Van heimwee, verlangen en zorge

Den sjtriekt miene vinger

Zachtjes naeve zoon blaedje

Den dink ich aan dich

Dien kiendje, dien maedje

Den weit ich des se bie mich bes

Mien hiele verdere laeve

Aan al die leefde die se goofs

En altied weer zals gaeve

 

Hallo liever lezers

 

Allereerst alle vaders een hele fijne vaderdag gewenst, op dagen als dit mis ik mijn vader nog meer maar ik weet zeker dat hij daarboven mijn wensen hoorde.

 

Martin heeft natuurlijk ook vaderdag vandaag en alle kids komen naar ons vanmiddag. Raini is al bezig in de keuken met de voorbereidingen. Ze gaat een seafood diner maken, crablegs, een grote pot met aardappelen, mais en garnalen, cheese biscuits, groene bonene, waarschijlijk genoeg om een heel weeshuis te laten eten. Natalie moet werken maar Ian is al twee dagen hier, later komen Darian, Josh (wiens verjaardag morgen is) en baby Josh. Ik heb voor papa Josh een foto album gemaakt en dat krijgt hij vanmiddag.

Martin heeft een moeilijke week achter de rug, veel pijn en een aantal dagen waar hij gewoon doodziek was en niet kon eten maar sinds gisteren lijkt het beter te gaan, hij heeft flink gegeten en zegt dat de pijn anders voelt, alsof het aan het genezen is, al die verbrandingen.

Woensdag had hij dan zijn laatste bestraling, hij had maandag af moeten zeggen. Hij kreeg een kleine ceremonie, compleet met diploma, teddybeer en tshirt, de dokter verontschuldigde zich zelfs dat ze hem dit allemaal moest aandoen, ze wil hem over een maand terugzien en dan rond die tijd wordt ook een nieuwe scan gemaakt om te zien hoe de tumor reageert op al dat agressieve gedoe.

 

De hitte van de afgelopen dagen werkt ook niet mee, elke dag midden dertig en ontzettend vochtig, elke dag regen en onweer is niet zo goed voor zijn en mijn eigen energie levels. Ik ben de meeste dagen ok maar op dit moment druipt het water gewoon uit mijn neus, heel hinderlijk.

Dit weer zorgt er wel voor dat alles buiten geweldig groeit en bloeit, mijn tomaatjes doen het heel goed en ik heb hele mooie donkerrode lelies in mijn bloembed, ik had de knollen vorig uitgegeraven bij mum zonder te weten wat eruit zou komen en zie daar, prachtige bloemen.

Ik houd het heel kort vandaag, ik moet op jacht naar de grootste soeppan die ik ooit heb gezien, hopelijk heeft Susan er eentje want ik wil er geen centjes aan uitgeven, anders doen we het maar met wat we hebben

 

Fijne zondag en de volgende week meer !!!

 

Liefs…Mariet xxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten