zondag 18 mei 2014

Platbook 12

soms
 dink ich hoe mot dit verder
 wat kumpt der nao vandaag
 ich höb de grip neet mier in mien henj
 veul unne sjtein in miene maag
 wat is de volgende sjtap op deze waeg
 wat mot ich doon en wie
 is der nog mier woevan ich nog niks weit
 ben bang van alles niej
 maar den huur ich dien sjtum
 miene sjat, alles kumpt good
 en det, det is ut beste van mienen daag
 gaeft mich sjtieds weer nieje mood

hallo lieve lezers

Beetje later vandaag want ik heb uitgeslapen, was even nodig want het was een hele heftige week.

Martin begint dan toch de gevolgen van de bestraling flink te voelen, niet alleen hardstikke misselijk maar het hele gebied rondom de tumor lijkt een grote brandwond, bloeden, heel veel pijn vooral als hij naar het toilet gaat natuurlijk en zelfs de morfine in combinatie met de percaset doet daar niks aan.

Hij heeft amper gegeten en ziet er zo mager en grauw uit. Hij probeert er echt de moed in te houden maar soms is het gewoon te veel.

Dinsdag was hij zo ziek dat hij zelfs de dagelijkse behandeling afbelde, het ging gewoon niet, donderdag heeft de radioloog hem een gel voorgeschreven om de pijnlijke plekken te verzachten dus we zullen zien hoe dat helpt.

Afgelopen week had ik echt het gevoel meestal dat
er alleen maar kanker en pijn en zorgen was en dat is niet echt iets waar ik altijd even goed mee om kan gaan, alsof je in een draaikolk meegezogen wordt en er lijkt geen ontsnappen mogelijk dus ik houd me vast aan kleine lichtpuntjes en gisteren was er eentje.

Ik had een uitnodiging gekregen voor de presentatie van Platbook 12 maar wist nog steeds of mijn verhaal was opgenomen, de presentatie is vandaag. Toen zag ik een artikel in de Limburger en het vermeldde een verhaal in het boek over 12 chemo behandelingen

Ik ben apetrots, mijn eerst korte verhaal gepubliceerd !!

Afgelopen vrijdag is tante Leen begraven en ik had er zo graag willen zijn, voor afscheid te nemen, voor Marianne, maar jammer is dat niet mogelijk geweest maar ik was er wel in gedachten.
Ik had een gedicht geschreven

verloren en leeg
 zonder haar verder maar hoe
 je proeft de stilte
 leeggezogen en moe
 maar wat komt er na
 de storm na de stilte
 de storm die nam
 en je achterlaat met een ijzige kilte
 ze maakte het verschil
 tussen kind zijn en wees
 en je neemt afscheid met tranen die branden
 van haar ziel die naar het oneindige rees

Ik laat het hier even bij voor deze week, ik weet het, het is niet zoveel maar ik ben even helemaal leeg en moet nodig de accu opladen.

Ik sluit af met May Peeters-Bos van harte te feliciteren voor 24 mei.

Liefs…Mariet xxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten