zondag 4 mei 2014

hiep hiep hoera voor Fenna !!


ut möpke is al bienao vief

waerd al un groete meid

lacht vuul en is ondeugend

kiek ens hoe parmantig ze dao sjteit

ze kiekt de waereld aan met aope auge

en liekt veur niks en nemes bang

ich zou heur zoe gaer ens knuffele

en verwinne met unne dieke kus op die frisse wang

maar det mot noe van ver

dus van oma Merica krieg Fenna van mich

un kusje gelaoze oppe windj

en un superdieke sjter

 

Goeiemorgen lieve lezers,

 

De week is weer voorbij, een nieuwe begint vandaag en dat betekent voor mij overwerken. Na twee zondagen rust heb ik vandaag getekend voor 5 uurtjes, van 10 tot 3 dus niet teveel. Het was een roerige week, rustige weken bestaan voor ons niet meer schijnt het. Martin was ontzettend verward en had veel pijn, zo net voordat hij zijn nieuwe pillen krijgt is het altijd nijpen maar donderdag morgen kon weer alles aangevuld worden, nadat ik met de dokter had gesproken was hij eindelijk bereid om er een schepje bovenop te doen want hij zag ook wel in dat het zo niet kon. Martin moest op de weegschaal en zijn gewicht was 5 kilo omlaag gegaan, van 66 naar 61 kilo, hij had dagen niet gegeten, was de hele tijd misselijk en was die chemo zak ontzettend moe. Ook het elke dag naar de kliniek moeten eist nu al zijn tol terwijl we nog 3,5 week moeten.

Afgelopen donderdag had ik ook weer de kans om baby Josh te zien, hij was met zijn mama bij zijn overgrootouders op bezoek en aangezien ik Ian moet afzetten daar kon ik eindelijk weer even met hem tutten. Darian had gewacht met hem de fles geven totdat ik er was en hij is zo’n lekker menke. Rustig, heel fijntjes, hij vond het maar niks dat we hem zijn nieuwe aapmuts op wilden zetten maar viel na de fles lekker op mijn schoot in slaap. Darian is een beetje kriebelig deze dagen, hormonen natuurlijk, slaaptekort, jaja welke ouder kent het niet. Papa Josh is de hele dag werken en zij is nog zo jong, ze is aan huis gebonden overdag dus haalt opa Ricky haar af en toe op.
 






 

We hebben een aantal roerige dagen gehad qua weer, veel regen en wind maar het was lang niet zo erg als verwacht, het leek of het grote buiengebied dat in het midden van de week voor veel overlast en een aantal slachtoffers in de mid zuidelijke staten zorgde zich om Jacksonville heenboog en de overstromingen bleven deze keer gelukkig uit, alleen veel nattigheid en dan worden de mensen hier helemaal panisch, ze tijden veel te hard of juist in een slakkegangetje en maken nog steeds geen gebruik van knipperlichten wat ontzettend irritant kan zijn want je hebt geen idee waar ze heen willen.

Maandag was het mobiele team van at&t op het werk, voor de derde dag met aanbiedingen voor personeelsleden voor internet en telefoon, eerder was het steeds druk bij de stand maar maandag in mijn lunchpauze stond ik er niemand dus ik liep er gewoon even langs, ze hebben meestal wel gratis spul zoals pennen. Ik raakte aan de praat met de twee verkopers en ja hoor, perfecte timing. Martin had een telefoon via Net10, ik betaalde elke maamd 25 dollars plus tax voor 1000 minuten en meestal heeft hij daar genoeg aan met het is altijd zo’n gedoe om zelf de tijd en het aantal in de gaten te houden. Bij at&t krijg ik nu 50 % korting dus dat was een snelle beslissing. Hij heeft nu unlimited text en talk dus geen letten op de kleintjes lees minuten meer, ik betaal 20 dollars per maand, gewoon per rekening en krijg elke maand mijn reminder in de mail. Er moest wel een nieuwe telefoon maar tot mijn verbazing kostte die 99 cent plus tax dus totaal $ 1.06. Hij is superchick, met een apart toetsenbordje wat hij graag wilde en allerlei nieuwe snufjes. Zo zendt hij als je in een rijdende auto zit en een text ontvangt een automatisch bericht naar de verzender dat je op dit moment niet in staat bent de text te beantwoorden…de techniek staat voor niks !!

Bovenop dit alles kreeg ik ook nog een 100 dollars krediet dus de eerste 5 maanden hoef ik lekker niks te betalen voor dit alles. Het kan dat dit op de rekening komt maar misschien ook een prepaid card voor 100.00, dat wisten ze niet zeker, we komen er wel achter.

 

Zaterdag tussen de buien door trakteerde ik mezelf op een uurtje yardsalen, het was alweer een tijd geleden door al dat overwerk en ik wilde kijken voor meer babyspulletjes voor baby Josh.  Ook heb ik gemerkt dat als je op een yardsale vraagt naar hobby spullen ze met vanalles aankomen dat ze nog in huis hadden. Niet dat ik een tekort heb hoor, ik scoorde na Pasen een hele hoop foam en lint, alles was flink afgeprijst, als voorbeeld, de dozen met vlinders, haasjes (voor volgend jaar) en bloemen die normaal 4 dollars waren gingen nu de deur uit voor 98 cent en wie kan dat weerstaan.

Gisteren vond ik weer lint, baisband met leuke afbeeldingen doet het ook goed in mijn knutselogen en ook een grote zak met allerlei kraaltjes en bedeltjes en kinderspullen ging mee naar huis voor een heus kwartje. Ook scoorde ik een my little pony huis ern een hele zak barbie kleertjes beiden voor een dollar, Ravyn zal in haar nopjes zijn want de barbie garderobe heeft hele sjieke dingen en een hoop laarzen, schoenen en tasjes.

 

Door de geboorte van Josh en alles erom heen was ik helemaal vergeten te vermelden dat we een nieuwe room mate hebben. Raini heeft een nieuwe vriendin sinds een paar weken, Natalie, een leuke meid, heel spontaan en gezellig. Ze werkt in Orange Park bij T>G>Fridays, een restaurant dat je kunt vergelijken met Applebee’s. Ze had een appartementje in de Northside, dichtbij mum en dat is een flink eind van haar werk. Ze betaalde 600 per maand en twee weken geleden kregen wij de vraag of het ok was als Natalie hier introk, ze was vanaf die eerste dag dat ze uitgingen toch al meestal hier en op deze manier kon ze flink wat geld uitsparen. Ik hoefde er niet lang over na te denken en Martin vindt alles goed wat ik beslis dus de afgelopen week werd er verhuisd, het enige nadeel was dat de dames dat midden in de nacht deden en mij daarmee wakker maakten, dat was minder.

Natalie is 27, ze heeft twee dochtertjes, eentje van 6 die Down Syndroom heeft en eentje van 4 die beiden bij de vader wonen,ik geloof in Virginia en ze mist ze heel erg. Ze kookt graag dus dat is een plus, ze heeft een truck en kan Raini meestal afzetten omdat zij late diensten werkt in het restaurant en ze werkt 4 dagen per week dus dat betekent dat ze een aantal dagen thuis is en het is voor mij een veilig gevoel dat er iemand hier is met een auto ter beschikking voor Martin als het nodig is. Ook de extra centjes elke week zijn natuurlijk van harte welkom.

 

Donderdag avond opende de carnival bij de kerk achter ons, een soort minikermis met allemaal ouderwetse attracties dus de kamera mee en Susan opgetrommeld. Een ouderwetse carroussel met paarden, een reuze glijbaan en vanalles dat ronddraaide. Een kraam waar je met darts op ballonnen kon gooien en waar ik twee knuffels won en een kraam waar je balletjes moest gooien in viskommen, als je won kreeg je een goudvis. Ook was er gebak en ik kwam thuis met twee overheerlijke strawberry shortcake cupcakes.

 



Komend weekend heb ik 3 dagen vrij, ik had voor de vrijdag gevraagd en had maar een halve dag gekregen maar later bleek dat de hel dag beschikbaar was dus die kreeg ik alsnog. Ik wil een yardsale doen als het weer het toelaat – het ziet er naar uit dat het 30 graden wordt en droog maar ik wil vooral veel eigengemaakte spulletjes aanbieden. Ook heb ik voor dinsdag vrij gevraagd maar ik weet pas maandag of ik dat krijg, Chip moet het goedkeuren en die is er niet in het weekend. Martin weet het nog , het wordt een verrassing voor hem, ik heb een niks doen dag nodig voor mij.

Zaterdag aanstaande is het 10 mei, de verjaardag van mijn pap maar ook Fenna wordt 5 jaartjes alsweer en ik verheug me later vandaag voor ik ga werken op skypen met Rob en de meiden.

 

Nog een kop koffie, hij is nog warm en dan rustig aan tot ik moet werken, allemaal een fijne week gewenst…liefs…Mariet xxx

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten