zondag 11 mei 2014



 
 
 
 
moeder zien op aafsjtand

 ich kan der maar moeilik aan winne

 gen ontbijt op bed zoeas vreuger

 euver bloome maar neet beginne

 mien mooder viert inne hemel

 dao is ut altied fies, besjlist

 maar zee zal ut auch neet compleet vinge

 ich weit zeker

 det zee auch, her kinjer mist !!

 

Goeiemorgen lieve lezers,

 

Moederdag vandaag en ik wens alle moeders van harte en een hele fijne dag.

Mijn jongens zijn ver weg, nog steeds moeilijk op sommige dagen, mijn moeder is er niet meer, nooit aan wennen en het is toch niet hetzelfde als het was.


Gisteren verloor mijn liefste vriendinnetje haar moeder, ze was op een gezegende leeftijd, dat wel maar toch, als je moeder sterft ben je kind af zelfs al ben je een zestiger, het is een einde van een tijdperk, de vrouw die je op de wereld bracht, er was voor je, je troostte en raad gaf, die wel of niet werd gevolgd maar je kon altijd naar huis en even alles delen.

Vandaag is de laatste dag van mijn lang weekend, dagen ga zo snel soms maar ik vond het fijn, ik had het nodig.

 

Afgelopen zondag zei ik tegen Nelson, jullie geven me wel stof tot schrijven want ik werd weer een ervaring rijker, hier gaat ie !!

Nelson jr is de zoon van Nelson sr, hij is een zeer goede vriend van Ian en vader en zoon zijn magneten voor trouble soms. Ze waren met de andere Fox zoon Michael en een vriend de hele middag vissen en natuurlijk werd het nodige bier geconsumeerd. Op de terugweg gingen ze aan bij Chuck, hij runt een tuinonderhoud bedrijfje, hij is de man waar Ian soms voor werkt en Nelsen jr kreeg nog geld van Chuck. De vier waren een beetje dronken en maakten stennis bij Chuck, over geld, hoeveel en zo. Er vielen klappen en Nelsen jr kwam met zijn grote teen tussen de deur toen Chuck die wilde sluiten, bloedde flink. Chuck woont in de straat achter ons, hij belde de politie. Toen de agent kwam wilde hij geen aangifte doen, hij gaf Nelson wat geld en de mannen besloten om in de kleine gammele truck naar huis te rijden. De politie agent, niet stom natuurlijk, je kon op 5 meter afstand de bierlucht ruiken, wachtte totdat iedereen in het vrachtwagentje zat en zette toen de achtervolging in, al gauw waren er nog twee politie auto’s. De vier probeerden weg te komen maar aan het begin van onze straat werden ze klem gereden en werd de chauffeur, de vriend van de mannen Fox gearresteerd voor rijden onder invloed en rijden zonder rijbewijs, in de boeien geslagen en achterin de politie auto gezet.  Asl dat hier gebeurd wordt ook het voertuig in beslag genomen en dan moet je flink dokken om het terug te krijgen. De agent gaf Nelson jr de kans om dat te voorkomen, iemand met een geldig rijbewijs kon de truck krijgen als het niet te lang duurde dus klop klop op onze deur, of ik mee wilde komen om de truck te redden. Het was een flink stuk lopen en het werd me al snel duidelijk dat de mannen allemaal een behoorlijke slok op hadden. Ik moest mijn rijbewijs laten zien en tekenen voor de truck en kon toen naar huis rijden. Ik heb nog nooit zo’n vies ding gezien, de zittingen helemaal vies en kapot, blikjes en flessen op de voer, stinken naar bier en wie weet nog meer maar in een paar minuten was de truck bij ons huis en had ik de neiging om me te ontsmetten. Drie dagen later werd hij opgehaald door iemand, geen idee wie want ik was niet thuis. Ik neem aan de eigenaar maar we hebben niks meer van de Nelson’s gezien.

 

Dinsdag had ik vrij en ik wilde wat spulletjes maken voor de yardsale van gisteren dus ik heb de hele dag lekker geknutseld. Ik vond hele leuke kaarten, uitnodigingen voor verjaarspartijtjes die ik perfect kon gebruiken.








Op het werk was het druk, code red door allerlei oorzaken en hectisch. De nummertjes van april zijn compleet en ik ben helemaal groen ! Ben benieuwd of het genoeg is om eindelijk weer eens employee of the month te worden, ik weet het over twee weekjes.

 

Vrijdag, de eerste van mijn lang weekend dus maar weer lekker luieren en knutselen. Martin kon eindelijk weer eten, hij is erg misselijk geweest de afgelopen week en moest veel overgeven. Het is bijna een wonder dat hij niks verder afgevallen is maar vrijdag moest er gebunkerd worden.

We hadden Ian hier en de mannen hadden besloten dat ze zin in barbecue hadden dus ik werd naar de barbecue man gestuurd. Het eerste wat hij vroeg, is he ready to eat ? Raini had hem verteld toen hij in haar winkel kwam voor borden en servetten dat haar daddy niet kon eten. Ik bestelde een portie barbecue, twee sneden wit brood, 5 ribjes met veel saus die hij zelf maakt, toen een hele lading versgebakken frites en weer saus en toen ik wilde betalen weigerde hij het aan te nemen, hij zei : I told your daughter, when he is ready to eat, dinner is on me !! Ze hebben samen lekker zitten smikkelen.

 

Gisteren dan de yardsale, natuurlijk als je vroeg op moet slaap je als een roosje, vanmorgen was ik al om 4 uur wakker, het zag er naar uit dat het een stralende dag zou worden, kleine kans op regen in de late namiddag en de tafels stonden klaar. Rond 8 uur begon ik langzaam met opbouwen, Ian hielp met de tafels en rond negen uur reed ik rond om mijn posters op te hangen in de buurt. Niet dat het veel helpt, het schijnt hoe langer hoe moeilijker te worden om de mensen de straat in te lokken. Ik heb zegge en schrijve een klant gehad, rond half elf en zij spendeerde 5 dollars, een rekje en een keramiek vogelhuisje beide zelf gekocht op yardsales voor veel minder en dat was het. Susan kwam even langs en nadat zij weg was en ik even buiten gezeten had met baby Josh die de nacht was blijven logeren, mama Darian wilde uit met haar vriendinnen, dacht ik, ik ben wel gek als ik hier blijf zitten, het was ondertussen behoorlijk warm en ik verveelde me daar alleen best wel. Raini en Natalie gingen Josh weer terugbrengen naar zijn ouders en ik begon op te ruimen. Daarna zijn we met zijn drietjes lekker naar Five Points gereden naar de Arts Market onder de grote brug aan de rivier. Daar was het gezellig druk, al het eten is organisch/natuurlijk en je kunt overal proeven, lekkere tapenades, cheesecreams en fruit. Er was een hondendag met een wedstrijd, allemaal aangekleede honden en overal hondenhapjes. Daarna bij Wendy naar binnen voor de lunch, ik bestelde een salade die ik mee naar huis nam voor Martin en voor mij een choco milkshake, 99 cents en superlekker. Daar ging mijn 5 dollar weer !!

Nadat we Raini bij haar werk hadden afgezet gingen Natalie en ik yardsalen, ze hoefde pas om 6 uur te werken en vindt yardsalen ook heerlijk, goed om te weten !!

Omdat het toch al later was, rond twee uur, vonden we niet zoveel meer maar ik vond een plaats waar een grote doos met gratis kinderkleding stond en heb nu een sweater en een jack voor de eerste winter voor Josh. Ook scoorde ik een heel leuk setje, korte broek en tshirt, roze met tulpen erop en het prijskaartje er nog aan. Het was een oudere mevrouw en ze had een heleboel vintage juwelen, allemaal heel erg leuk vooral een ring met kleine steentjes. Ze vroeg 10 dollars maar duikelde omlaag met de prijs, 5 dan, ik twijfelde maar dacht, nee, ik heb dit eigenlijk niet nodig en voordat ik wist wat er gebeurde kocht Natalie de ring en gaf hem aan mij met de woorden, happy Mothersday Mariet !! Ik vond dit superlief !! Het zijn echte steentjes, de ring is goldplated en er zitten tijgeroog, jade, onyx, opal en roze Andes opaal en dan nog kleine blinkertjes, hij past perfect en ik vind hem heel mooi.

 


Vandaag is het dan moedersdag en ik werd net verrast door Frank en Aline op skype, heel erg leuk om even met hen te praten, bedankt !!!!!

 

Komende week gaat Martin beginnen aan de een na laatste week van bestraling en chemo en vrijdag moeten we naar de oncoloog, eens kijken wat zijn plannen zijn voor erna, het was een rollercoaster !

 

Op 15 mei is Frits van Marianne jarig en we willen hem feliciteren, ook heel veelsterkte wensen met het overlijden van schoonmam.

Ook is op die dag mijn lieve sis Jeannette in Katwijk jarig, proficiat lieve schat en een hele fijne dag !!!

 

Ik ga er weer van tussen, het is veel te warm in dit kleine kamertje dus ik ga een koel plekje opzoeken. Allemaal een fijne dag/week en tot schrijfs !!

Mariet xx

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten