zondag 1 december 2013

Amerikaanse zeepdrama's


golven van goud

 zover het oog reikt

 een oceaan van koren aren

 als je het door de ogen van een kind bekijkt

 diezelfde ogen van porcelein

 onschuldig, intens blauw

 nog niet bewust van schuld, van berouw

 de klaproos met een inktzwart hart

 de blaadjes rood als bloed

 verwaaien even later in de zomerwind

 verbleken, vergaan zoals alles in de natuur eens moet

 

goeiemorgen lieve mensen,

 

Een beetje later als normaal maar we hebben een hectische nacht achter de rug, Martin had heel veel pijn toen ik gisteren van mijn werk terug kwam en hij had helemaal geen pillen meer, de pleister was ook uitgewerkt en geen kans om al iets te krijgen want zijn morfine kon ik pas vandaag 1 december weer aanvullen. Ik bood aan om om middernacht naar de apotheek die de hele nacht open is te rijden maar daar wilde hij niet van horen omdat ik al de hele dag in touw was geweest en er moe uitzag dus heeft hij maar zo goed en kwaad als het kon geslapen wat niet echt lukte en ik ging ook naar bed hoewel ik erg rusteloos was kon ik toch een paar uurtjes mijn ogen dicht doen. Vanmorgen toen onze apotheek (met de farmacist die de situatie kent en er geen probleem mee heeft dat ik de morfine oppik, normaal moet hij dat zelf doen)open ging om negen uur stond ik op de stoep en een drie kwartier later was ik thuis met de pillen dus nu is er even rust in de tent.

Deze week begon met drama, soap op zijn Amerikaans en ik ga dit even zo duidelijk mogelijk schrijven want ik kan me voorstellen dat met al de namen het verwarrend overkomt.

Rain is samen met Sky (echte naam Shannon) en het rommelde een beetje doordat Raini vrij drammerig kan zijn en Sky is een hele lieve zachtaardige meid. Raini’s ex Star die haar een paar maanden geleden dumpte voor haar huidige vriendin Ashley was ook niet echt gelukkig, de uitbarsting daar kwam zaterdagavond toen Ashley Star dumpte,ze reed naar een tankstation, kilometers van huis en vroeg Star om wat op te halen in de winkel, toen Star buiten kwam waren Ashley, de auto en Star;s paycheck weg. De politie vond haar buiten zinnen aan de kant van de weg en Raini werd gebeld. Raini vertelde haar vriendinnetje Sky niet wat er gebeurd was, zei alleen dat ze auto nodig had voor iets en belde ons of Star hier voor een nacht mocht slapen. Wij zeiden ok en Raini zette haar hier af, ging toen weer terug naar Sly’s appartement en deed net of er niks aan de hand was maar bleef wel texten met Star. Een van die texten werd gezien door Sky op zondag morgen vroeg en die plofte natuurlijk. Niet alleen had Raini haar was voorgelogen maar Sky dacht ook dat Raini haar met Star bedroog dus op een gegeven moment kwam ze hier binnen met Raini’s spullen (Raini was op het werk) en gooide ze naar binnen in de slaapkamer waar Star sliep. Na wat boze woorden over en weer vertrok ze huilend. De meiden die bij haar waren dachten dat ik de boosdoener was en gooiden me wat behoorlijk beledigende woorden naar het hoofd terwijl ze wegreden.

Daar Raini nu zonder auto was moest ik haar ophalen van het werk, ze wilde ook koken dus Mariet werd weer verzocht naar de winkel te rijden met Raini en Star en daar werden allemaal lekkere dingetjes voor Satr gekocht, het leek of Raini best wel in haar nopjes was met de situatie, Star terug in haar leven, zijn de held en happy end maar de ontnuchtering kwam al snel want we waren nog niet goed en wel terug of Star’s vrindin Ashley belde, ze wilde haar terug, ze kwam haar ophalen. Tien minuutjes later stopte de auto, Star nam nog amper de tijd om goodbye te zeggen en was gevlogen en Raini zat verbijsterd op de bank en ging maar met Sky texten om te kijken of er wat te lijmen was (echte liefde!!). Later die avond nadat we gegeten hadden en ik al naar bed was kwam Sky inderdaad terug en ze hebben het uitgepraat. Raini kon haar overtuigen ,ja gelogen, nee niet vreemdgegaan en ze zijn nu dus weer samen. Sky’s oom overleed ook nog op maandag dus ik heb haar een dikke knuiffel gegeven en gezegd dat ik blij was dat ze weer terug was.

 

Maandag weer werken en er waren geruchten die dinsdag alleen maar sterker werden, we zouden opgeheven worden – at&t zou van ons af willen, alles ging naar overzee, het centrum voor tech support voor dsl zou in 2015 sluiten, misschien al eerder, managers praatten erover etc. Ik kreeg echt een paniek aanval want als dat waar was, hoe moest dat dan met ons. Een nieuwe baan, al moelijk genoeg maar geen verzekering meer, levensverzekering weg, hoe moest dat verder met Martin’s behandelingen want geen chemo meer, onbetaalbaar (930.00 per keer), dokterskosten – medicijnen, alles op losse schroeven. Lori, mijn  manager kwam woensdag naar me toe om te praten, ook zij had alle geruchten gehoord en weersprak het hele verhaal. Er was niks van waar,m ik hoefde me geen zorgen te maken want zij deed dat ook niet, het was alleen dat at&t zoals zij geregeld doen, de oudere managers een gouden handdruk had aangeboden als ze eerder met pensioen gingen, er was nog zeker werk voor de komende 5 jaar (en op dit moment kijk ik niet eens zover) dus calm down Mariet. Wat een opluchting, ik ging woensdag ook eerder naar huis want moest dit met mijn schat delen zodat we opgelucht aan die twee vrije dagen beginnen konden.

Omdat Raini donderdagmorgen, Thanksgiving al vroeg moest werken, begon ze woensdag avond al op tijd met koken, Martin, Sky en ik keken Pearl Harbor en het was zo gezellig in huis met al die lekkere geuren. Donderdagmorgen al vroeg op want alles moest de oven in, de casseroles, mac en cheese, de stuffing en ik ging beginnen aan mijn bijdrage voor het diner, komkommersalade en kruiden boter op verzoek en een pear cobler die zo ontzettend lekker uitpakte, erbij slagroom met kaneel, beslist het proberen waard.

Rond de middag was Raini terug, alles in de auto en naar Ricky’s huis waar al heel wat familieleden ons verwachtten en om 1 uur werd er gegeten. Martin kon niet veel op en ik maakte een bord klaar voor later, dat is dan ook de enige pear cobler die ik gegeten heb, het was op in een mum van tijd.

Ook het grote moment van Darian kwam eraan, ze was de dag ervoor, op woensdag bij de dokter geweest voor de echo die uit moest maken wat het geslacht van haar baby is. Ze had een leuke manier van bekendmaken, Kelly, haar moeder, sneed een taart aan en de kleur binnenin zou het geheim verklappen en ja hoor, het was zoals ik verwachtte, blauw dus Darian’s baby is een jongetje. Ik had een kadootje, een babymutsje en had voor de zekerheid ook maar een roze meegenomen, je weet maar nooit.

Na al dat eten en praten met mensen was Martin moe en we gingen lekker naar huis. Onderweg pikten we een kerstboom op bij Raini’s winkel, al het kerstspul was 50% goedkoper en ofschoon we allebei graag een echte boom gehad hadden – die zijn hier ontzettend duur – namen we toch maar met kunst genoegen. De lichtjes waren er al in en voor 15 dollars kun je niet kieskeurig zijn. Ballen en ornamenten in garnet (donkerrood) en goud, de clubkleuren van Florida State University, the Seminoles en een uurtje later stond hij te pronken, ook de schoorsteenmantel werd afgewerkt en we waren beiden verguld met het resultaat al was er nog geen piek. Die heb ik dus de volgende dag maar zelf in elkaar geknutseld, een grote donkerrode strik met het embleem van de Noles uit goudglitter foam en voila, het resultaat mocht er zijn.

 

Susan had David, haar zoon met Angie en Rheannon op bezoek en tegen half zes besloten zij naar Walmart te gaan, ikke dus mee. Black Friday, de vrijdag na Thanksgiving is de officiele start van het Kerst inkopp seizoen en er wordt met superaanbiedingen gesmeten. Vorig jaar nog begon het circus middernacht maar dit jaar werd er al op donderdag verkocht, om 18.00 uur gewonen zaken en om 20.00 electronica. Er wordt natuurlijk flink geadverteerd en je krijgt dan die taferelen waarin mensen met elkaar vechten voor een paar sokken (in Long Island werd dit jaar een medewerker van Walmart doodgetrapt toen de masse naar binnen stormde). Walmart bij ons was gewoon open maar de koopjes stonden op pallets met folie erom heen en niemand kon dus iets pakken voordat de medewerkers de folie verwijderden. Ik wilde het gewoon een keer met eigen ogen zien en dat was het dan ook, nooit meer !!

De winkel was poepievol, mensen stonden met beide handen op de pallets te wachten zodat ze zeker wat kregen en ik wed dat er heel wat mensen dingen kochten die ze eigenlijk niet nodig hadden maar hey, 9.95 voor een tafelgrill is natuurlijk een koopje, je moet dat hebben, misschien zelfs twee !!!

Walmart had een 32 inch (80cm) flatscreen als reuze lokker voor 98.00, dat is spotgoedkoop en sinds wij een hele oude tv hebben zei Martin, kijk maar of het iets is, dan doen we dit voor ons beider verjaardagen. Nou, laat me vertellen hoe zoiets werkt en waarom ik er geen kocht. Eerst in de rij met zeker 50 mensen voor me voor een kaart. Met die kaart naar de kassa (ik heb een Walmart medewerker me uit laten leggen wat het traject was), daar betaal je en krijg je je kassabon. Met die kassabon weer naar een andere rij waar je na lang wachten (zeker een half uur) een groen polsbandje krijgt omgedaan. Met dat polsbandje met een nummer erop ga je weer in de rij staan om eindelijk je felbegeerde tv te krijgen. Ik was dus snel genezen van dit maar genoot wel van allemaal die crazy mensen die graaiden en graaiden. Volop politie binnen en buiten want er was sprake van mensen die eindelijk naar buiten gingen met hunm felbegeerde tv, phone of Xbox en daar beroofd werden. Ik was al een half uur buiten toen Susan en de rest eindelijk ook door de kassa waren, ze haad reuze doos bonbons voor mijn verjaardag gekocht.

 

Om middernacht gingen Raini en Sky winkelen inde outlet in St. Augustine en ze brachten later Kendra en vriendinnetje mee die bij ons overnachtten. Vrijdag morgen vroeg was Raini alweer bij Walmart en ze kwam terug met de complete Happy Potter dvd serie voor maar 16.00 dus ik in de auto en kijken wat er nog meer was. Ik wilde toch kijken of ik kadootjes voor kerst kon scoren en natuurlijk na die avond en nacht was er veel weg oa die tv maar het was ook rustig. Ik kocht hele mooie stalen kettingen met vlinder hangers van Hallmarkt voor Raini en Sky, een Barbie dvd over de Notenkraker (cultuur) voor Ravyn en wat babyspulletjes voor Darian en Josh, een dekentje en een badsetje. Ook voor mezelf de Little Mermaid van Disney, dvd en blueray in een pak voor maar 9.96, later die dag toen Susan er naar wilde kijken was het weer terug naar 24.96. e. Alle kadootjes zijn nu compleet behalve de schoenen voor Ian maar die moet hij zelf gaan uitzoeken bij Amazon, ik heb daar tenslotte een tegoed en hij wil Osiris skatershoes, prijzen vallen me reuze mee.

Vrijdag middag nog wat knutselen en ik heb nu ruim voldoende voor de markt, ik ga later vandaag daar langs om een stand te bespreken voor komende zondag, het lijkt erop dat het lekker weertje wordt, zo’n 22 graden en droog.

Het was een koude week, donderdag morgen was alles wit en ik heb mijn pyama weer uit kast gehaald, extra dekentje was ook nodig en Martin heeft nu ook warme slippers met zachte zolen voor als hij op de bank slaapt.

 

Komende week wordt het druk, dinsdag 3 december beginnen we weer aan de chemo, dat betekent dat donderdag 5 december, mijn verjaardag, hectisch wordt. Eerst om 8.20 naar de pijnkliniek, dat om 10 wordt hij ontkoppeld van de pomp, zijn moeder gaat met hem mee want ik moet om 12 uur werken. Ik weet niet of ik de tijd krijg om echt jarig te zijn maar dat doet niet af aan het feit dat ik nu 60 word, een vreemd gevoel want ik voel me niet zo. Vrijdag heb ik vrij want dat hebben we een afspraak bij de oncoloog over het verloop van de behandelingen en hoe het verder gaat, waarschijnlijk gaat hij een scan aanvragen om te zien hoe de tumoren reageren op de chemo, het kan ook dat we met bestralen beginnen, we zullen zien.

Ik wil afsluiten met onze Hay alvast te feliciteren met zijn verjaardag op 6 december, ooit vieren we weer samen broertje, zoals we dat jaren gedaan hebben, een fijne dag met Miep en de kids.

Ik wil jullie allemaal een fantastische week wensen, moge de Sint jullie goed bedelen en de Kerstman komt er natuurlijk ook aan. Vrede in jullie harten en gezondheid en liefde in jullie leven zijn onze wensen

Liefs…Mariet

PS bijna vergeten, Onze Seminoles hebbe gisteren van de Florida Gators gewonnen met 37-7 en daar Alabama in de laatste minuut ook verloor van Auburn staan onze Noles nu ongeslagen bovenaan !!!

 

muurhangers voor de verkoop

Darian onthult via een taart dat ze een jongetje verwacht

opscheppen maar !!!

Ricky snijdt zelf de ham aan

mijn peach cobler

onze kerstboom

en de schoorsteenmantel natuurlijk ook !

1 opmerking:

  1. Nadat mijn vriend van een jaar het met me had uitgemaakt, kon ik nauwelijks praten zonder te huilen. Ik voelde me verblind en wist niet wat ik moest doen. Ik wist niet of ik hem terug kon krijgen en de angst was ondraaglijk. Ik zocht het internet af en na het lezen van talloze artikelen en websites over spreuken, kwam ik Heer Zakuza nummer + 1 (740) 573-9483 tegen. Ik wilde onze relatie terug en daarom wilde ik ervoor zorgen dat ik alle mogelijke begeleiding en middelen had om dat te doen. Heer Zakuza verzekerde me dat mijn vriend bij me terug zou komen. Dus ik volgde de instructies en plannen die Heer Zakuza voor me had opgesteld en binnen 48 uur waren we weer bij elkaar en we zijn zo verliefd! Ik weet dat het niet altijd zo snel gebeurt, maar Heer Zakuza zei dat hij spreuken effectief zijn en dat deed het ook! Ik ben zo dankbaar en ik kan zeggen dat als je het uitgemaakt hebt en die persoon terug wilt krijgen, Heer Zakuza de beste is! Ik zal nooit vergeten hoeveel hij me heeft geholpen! E-mail hem nu via: lordzakuza7@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen