zondag 24 maart 2013

Wildlife


dieke raegendruppels

 rolle euver ut glaas

 make de waereld boete gries

 ich kiek al door unne waas

 

ze lieke net as traone

 op de wang van un treurende vrouw

 die verlaor wat eur ut leefste waas

 onverwach en gauw

 

dae baby det neet mier is

 weg geruk oet ut laeve

 door zinloos geweld, unne kogel

 en zae zow alles gaeve

 

om det moment truuk te drejje

 angers te reagere misjien

 te veurkomme wat neet waas te veurzeen

 un pistool in de handj van un anger kindj

 beroofd, verlaore, geveld door herte pien

 

Hallo lieve mensen,

 

Houden jullie het een beetje warm daar ? Het lijkt wel of jullie aan een nieuwe ijstijd begonnen zijn, zou het niet voorjaar moeten zijn, de paashaas moet maar goed uitkijken dat de eitjes niet bevriezen en dat ze niet verloren gaan in al die sneeuw die valt. Ik herinner mij koude paasdagen met sneeuw en vorst en het is natuurlijk ook wel erg vroeg pasen dit jaar.

Hier is het weer nog steeds rare sprongen aan het maken. Na weer een aantal koudere dagen met woensdag morgen vorst aan de grond kwam er gisteren een groot regengebied door als voorbode voor een warmte front. Het begon net voor de middag te plensen en hield niet op, heel veel onweer, de bliksem had het maar druk (het nieuws vermeldde 300 bliksem inslagen per minuut in Florida), sommige gebieden hadden te maken met harde wind en zelfs mini tornado’s die speelden met bomen en daken. Het nieuws liet gisteren foto’s zien van hagelstenen zo groot als pingpongballen. Bij ons was het voornamelijk nat, ik heb een emmertje buiten staan met scheuten om te wortelen en die was vanmorgen vol en was niet eens onder het dak. Vandaag dan het warmtegebied, het wordt 26 graden maar als het volgende regengebied, later vanmiddag weer gepasseerd is komt er gelijk achteraan een koudefront en dan gaan we ‘s morgens weer dicht bij de vorst grens (woensdag morgen wordt het 0 graden)en amper boven de 10C.

Ik heb net al mijn winterspullen als maillots uitgewassen want ik dacht, nu zal het toch wel niet meer zo koud worden. Het ziet er naar uit dat het in het paasweekend net boven de twintig is, er zijn nog geen echte plannen wat we gaan doen, Raini zei gisteren dat ze gaat proberen om Ravyn te hebben zodat we wat samen kunnen doen. Ik heb de vorige week zondag samen met Susan een autostoeltje gekocht bij de Walmart. Het was veel goedkoper als ik dacht, 12.98, het is een zogenaamd booster stoeltje, gewoon een zitting met banden en qua gewicht en leeftijd mag ze erin zitten.

Dit weekend komt er waarschijnlijk niks van wandelen met al die nattigheid. Dat was gisteren dus ook bijna de hele dag binnenzitten. Ik kon nog gauw vroeg in de morgen mijn pillen ophalen en een garage sale op weg naar de apotheek leverde een bananendoos met spulletjes op voor een heuse twee dollars. Vier nieuwe Sandra Brown boeken, twee hele leuke tshirts, helemaal mijn smaak, een aantal bakvormen waaronder een siliconen vorm voor een vierkante cake of taart. De mensen verkochten het huis, heel groot en mooi maar een beetje buiten ons budget. Ik heb eindelijk de lijst van de Vystar bank gevonden met huizen die zij te koop hebben. Ook zijn we naar twee huizen gaan kijken gistermorgen omdat we toch eruit moesten voor de bieb maar ja, nog altijd aan het wachten op een aantal andere dingen voordat we echt actief kunnen zijn, hopelijk wordt het een en ander snel afgehandeld.

Het is heel vreemd deze week, maandag reed ik naar het werk en ineens popt in mijn hoofd het liedje van Maggie McNeal, terug naar de kust, ik heb dus de hele week dit liedje gezongen in de auto. Marie-Louise vroeg op facebook of ik heimwee had, ja, dat heb ik altijd wel maar dat liedje associeer ik niet met Limburg, Kessel, meer met jeugdherinneringen aan vakanties in Biggekerke, Zeeland.

Vanmorgen om mijn kwart voor zeven zet ik de radio aan op de computer om Minse Winse te beluisteren en wat draaien ze, Limburg van Ben Verdellen en Lottie Boermans en daarna Harrie Bordon met Ut kepelke en nu is het officieel, ik heb heimwee J

 

Over een paar uurtjes weer skypen met Rob en de meisjes, het is weer een tijdje geleden dus ik verheug me er ontzettend op en misschien gaat Frank ook meedoen, die heb ik nu op skype terwijl ik dit verslag typ.

Ik ga net even koffie bijtanken in de keuken en kijk naar buiten,tot mijn grote verrassing zie ik een opossum (buidelrat) op het brood knagen dat ik gisteren buiten gooide voor de vogeltjes. Het is net een reuze rat, vooral het lijf en de staart. Ik heb snel een foto gemaakt dus hopelijk is hij geslaagd. Hij is nu aan het zoeken naar een uitweg in onze tuin.

 
beetje donker maar hij staat er toch goed op
 
 

 

Mijn gedicht van vandaag is triest, het werd gebaseerd op een gruwelijke gebeurtenis deze week. In Brunswick, Georgia net ten noorden van Jax was een moeder met een 13 maanden oude baby in een buggy aan het wandelen ‘s morgens vroeg. Ze werd aangehouden door twee jongens, de oudste zwaaide met een pistool en eiste geld, de moeder zei dat ze niks  bij zich had waarop de jongen haar tas probeerde te graaien en dreigde haar en de baby te doden. Daarna schoot hij, een kogel raakte haar oor, daarna een schot in haar been waardoor ze viel, daarna draaide hij zich naar de baby en schoot het jongetje een kogel door het hoofd, de baby overleed vrijwel onmiddelijk. Omdat er nog niemand op straat was waren er geen andere getuigen dan de moeder, de politie zette meteen een grote zoekactie op touw en omdat ze goede beschrijvingen van de jongens kon geven werd er binnen 24 uur een arrestatie verricht, twee jongens van 14 en 17 jaar zitten nu in de gevangenis.  Je krijgt het er gewoon ijskoud van, wat bezielt een mens om een onschuldig kind gewoon maar weg te blazen.

 

Ons huwelijksdag weekend was zeer geslaagd, na een relaxte zondag was maandag aan de beurt, ik had dus vrij genomen en we gingen naar de film. In een bijna lege zaal genoten we van Oz, werkelijk een hele mooie film en daarna lekker smikkelen bij Red Lobster. Ik had een 10 dollar off coupon dus het was niet zo heel duur, Martin at garnalen en ik had tilapia gevuld met kreeft en krab, een gepofte aardappel en broccoli en er was nog genoeg over dat mee naar huis ging voor de lunch van dinsdag.

 

Ook nieuws van het Chris en Niki front, ik vroeg donderdag wat nu de planning was met de verhuizing omdat in het weekend dat ze zouden verhuizen naar Boston ook Carla en Marcel in Jax aankomen voor een lang weekend. Ze vertelden me dat de verhuizing van de baan is, in Boston is de baan die Niki zou krijgen niet langer een optie en Niki vertelde ook dat het daar nog heel koud is, sneeuw en zo en aangezien ze net promotie heeft gemaakt in haar baan hier blijven ze toch maar hier. Ze zijn wel aan het kijken voor een appartement hier, hebben gisteren zich aangemeld dus we zullen wel zien wanneer ze verhuizen. Het voordeel is wel dat als ze hier wat vinden, ze alles mee kunnen nemen en wij niet met de restanten zitten. Het zou wel eens kunnen zijn, vertelde ze, dat ze eerder gaan dan 12 april, zou klasse zijn dan kunnen we het huis eindelijk een beetje op orde krijgen.

Ik heb maandags vrijgenomen, ik verheug me er op om Carla en Marcel weer te zien en hopelijk is het lekker weer.

 

Vandaag is Nico Bos jarig, proficiat !!! Op 29 maart is Miep jarig, een hele fijne dag en van harte, dikke kus van ons.

Een fijne week en voorzichtig als jullie de weg opgaan.

 

Liefs…Mariet xxx

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten