zondag 17 maart 2013

Laeve de leefde !!!

Neem mich meij op dien  golf van leefde
haoj mich stevig vas in dien erm
maak det al de angs en pien verdwient
omring mich en hoij mich werm
den kan mich niks gebeure
veur altied doen biej ein
allein dich en ich, ich en dich
dien erm, dien gezich
ut laeve met dich is fijn

Goeiemorgen lieve mensen

Wat hebben we het toch goed, 3 dagen weekend (morgen ook nog vrij) en het weer kon niet beter zijn. Na weer een paar koude dagen (vrijdag was alles wit) is het nu weer midden twintig , het zonnetje schijnt volop en een zacht briesjes waait mijn haren in de war.

Gisteren was onze trouwdag, 6 jaar geleden, op ook zo’n mooie voorjaarsdag, beloofden Martin en ik ons eeuwige trouw. Ik wist toen nog niet wat er komen ging, al die uitdagingen in mijn leven als gevolg van die stap en het was niet altijd gemakkelijk, twijfels waren er zeker wel in de laatste 6 jaar maar spijt, nee dat was er nooit. Nu denken jullie misschien, wel twijfels maar geen spijt, hoe kan dat nu weer. De twijfels waren altijd over of ik dit kon doen, met de situaties in het leven, zo ver weg van mijn familie en vrienden, het gevecht elke maand om de eindjes aan elkaar te knopen maar er was nooit twijfel of spijt over mijn liefde voor Martin en zijn liefde voor mij en dat is in het einde wat telt, samen tegen de wereld is zijn motto zo’n beetje en dat sleept je door een hoop trubbles heen.

Ik had mezelf al een kadootjes gegeven deze week, een hele mooie verzilverde armband met hartjes maar hij verraste me gistermorgen met een hardstikke mooi klassiek parelsnoer en bijpassende oorstekers.

http://www.brighton.com/product/bracelets/36956-60276/spin-master-spin-master-bracelet.html

Dit is de armband maar dan heb ik kleine swaroski hartjes op de middelste drie schakels, ik vind het prachtig. Laura, mijn collega en een van de betten werkt bij Brighton’s, ze verkopen sieraden en tassen, en zij krijgt de meeste spulletjes voor halve prijs dus dan blijft het leuk.

We hadden een vreemde week op het werk, Triage was even niet meer maar vrijdag was de aftrap voor Uverse is the solution, een nieuwe aktie waarvoor wij (weer eens omdat we zo goed zijn) de aftrap mochten verzorgen. De klanten die belden en die Uverse beschikbaar hebben werd het aangeboden voor een geweldige prijs. Alles gratis, het modem, de installatie en een supersnel voor minder geld dan ze nu voor adsl betaalden. Twee uur cursus en stimulatie natuurlijk, echt at&t, maar toen het vrijdagmorgen begon bleek dat toch niet alles rond was, het hoofdsysteem was niet optimaal ge update dus het liep nog niet echt zoals het moest. Ook was het behalve Uverse green ook St Patty’s green. St Patrick, de nationale heilige van Ireland en omdat er in de US veel mensen van Ierse afkomst wonen die allemaal midden 1800 naar hier waren geemigreerd vanuiit een Ierland dat werd getroffen door een zeer ernstige hongersnood omdat de complete aardappeloogst mislukte brachten de traditie mee. Alles is groen met klaverblaadjes en leprechauns, de Ierse kabouters met aan het einde van de regenboog een pot goud en zo. Dus we gingen helemaal in het groen, er waren groene cupcakes en taartjes, allemaal superzoet dus niet voor Marietje helaas.

Ik mocht overwerken, Joe wilde dat ik gisteren ook werkte omdat zowel Ashley en Chris vrij haaden gekregen zonder ervoor te zorgen dat er vervanging was. Ik legde hem uit dat normaal dat geen probleem was maar niet gisteren, ik had tenslotte voor 16 maart al lang geleden vrij gevraagd. Dan vrijdag drie uurtjes langer dus van negen tot negen, een lange zit maar de laatste drie uurtjes hoefde ik alleen maar bereikbaar te zijn en niemand belde dus weer een half boek gelezen op mijn geliefde Kindle en weer 50 dollars extra in de knip. Die komen morgen goed van pas als we echt gaan vieren, een film, de keuze is gevallen op OZ en een etentje bij Red Lobster die geweldige keuzes hebben met kreeft en garnalen. Ik heb een tegoed bon van 10 dollars en een bon voor een voorafje gratis.

Gistermorgen begonnen we ons feestweekend lekker rustig, na koffie gingen we naar Ricky en Meemaw want daar was Ravyn logeren voor het weekend. Ze vertelde me dat ze twee grandma’s had, you oma and grandma Kelly and grandpa has brown teeth because he drinks coffee  and smokes. Ik had haar een leuke haarband gemaakt en ze moch mee naar ons maar…ik had geen autostoeltje beschikbaar dus dat moeten we alweer uitstellen. Ik ga dit weekend naar de winkel om er eentje te kopen, ze hoeft geen baby stoeltje meer dus voor 15 dollars moet dat probleem op te lossen zijn volgens Susan.

We hadden gedacht te gaan ontbijten of lunchen samen maar uiteindelijk werd het gewoon (nou ja gewoon) een lekker gedeeld broodje gezond van Publix met kalkoen en kaas, met volop sla en tomaat.

Ik wilde net mijn gedeelte opeten toen er een telefoontje van Susan kwam, ze had een yardsale gevonden met planten en ik moest mee terug. Nou daar had ik geen spijt van want de mevrouw had de mooiste planten voor buiten, ik kocht een prachtige Hortensia met zacht roze/witte bloemen en twee rozenstruiken, een wit, mijn favoriet, en een heel donkerrood, net fluweel die Martin heel mooi vindt. Alle bij elkaar kostte dit me negen hele dollars, een koopje. Langzamerhand krijg ik mijn droom tuin zo toch bij elkaar. Deze mevrouw verkoopt twee maal per jaar, alles zelf opgekweekt en vooral de rozen zien er super gezond uit, heel wat beter dan de planten waarvoor je hier in de winkels toch al snel zo’n 10 dollars betaald. In oktober gaan we weer terug, dan heeft ze de najaarsplanten zoals chrysanten.

Ik had eerder gisteren al een yardsale aangedaan op weg naar Publix en een zestal oorbellen stetjes gekocht, vintage (betekent uit de jaren zestig/zeventig) voor hele 10 cent per setje.
Martin had nadat ik met Susan terug was niet zo’n zin om naar de bieb te gaan dus ging ik alleen en dat gaf me de kans om hem alweer na de bloemen te verrassen. Ik ging ook naar Rowe’s en bestelde gestoomde crablegs , een tradite op on ze trouwdag. Een half uur later zaten we in onze woonkamer aan de lage tafel bedekt met kranten, allebei een grote handdoek over de knieen, krab poten te kraken met de notenkraker en het heerlijk zoete vlees werd gedipt in warme boter, verrukkelijk, heel vullen dus ik kan niet veel op maar oh boy.

http://www.eaglelandingonline.com/files/pages/calendar/Crab%20Legs.jpg

Gisteravond lekker op de bank met een film en toen naar bed, het perfecte einde voor een perfecte dag !!!

Behalve dat de lente  komende week officieel begint hebben we ook een paar jarigen, Op de eerste lentedag is Nathan Wijnands jarig, de zoon van mijn vriendin Jeanette uit Katwijk. Een dagje later is Rik van den Kerkhof jarig, hij woont in Ubachsberg. Op 23 maart is Valerie van de Port jarig, een van mijn oppas kindjes. Allemaal van harte gefeliciteerd !!!!!

Wat later als normaal maar niet vergeten, mijn blog dat zo trouw gelezen wordt door velen waarvoor alweer mijn hartelijke dank.

Ik wens jullie een nieuwe week vol gezondheid, liefde en geluk, pluk ieder moment want het leven is mooi !!!

Liefs…Mariet xxxx




Geen opmerkingen:

Een reactie posten