zondag 20 januari 2013

Voorjaar, lekker vroeg


Wonjerlandj

 

Hubse gehuurd wat gebeurde

Ut Hiele land in rep en roer

Gefluuster in idder hukske

Ut geluk versjpreid as sjerve oppe vloer

 

Van bedeende toet aan werkluuj

Van dame tot aan vamp

Ze blieve praote, praote

Euver de niejste ramp

 

De keuningin op eure hoege troen

heure kroen sjeif ever ein oer

It waas de hofnar nao wat werd verteld

Wat kiekt die noe hoegheid zoer

 

Maar word dae kroen noe grotter

Of sjlonk de koninklike kop

Kan de goeje fee der wat aan doen

Heft unne toversjpreuk ut elendj op

 

Dus nar, bes du ech de sjuldige

Betuig den sjnel diene sjpiet

Want waas dit de koningin van Alice in Wonjerland

Den waas doe diene kop al kwiet

Hallo lieve mensen

 

En weer is het zondag en jullie zuchten under een vracht sneeuw, we hadden het koud afgelopen week maar maar een dag en gisteren was het weer open raam in de auto met tshirt aan weer. Door het vroege voorjaar hier zijn de pollen al volop aan het rondvliegen, de auto’s en alles buiten zit onder een dun geel laagje of stuifmeel en de arme mensen met allergieen hebben het zwaar, sommige bomen beginnen alweer groen te worden en ik houd mijn hart vast want in het midden van de komende week is er ‘s nachts vorst voorspeld.

 

Ik moest donderdag voor mijn halfjaarlijks bezoek naar Dr. Leon, mijn cardioloog, hij was not really happy met mij want mijn cholesterol was omhoog gegaan mede door al dat heerlijke eten met de feestdagen natuurlijk maar ik was ook door mijn voorraadje Crestor en aangezien ik 50 dollars moet dokken voor een maand had ik dat even achterwege gelaten. Ik vroeg hem weer om een generic (niet het origineel maar een goedkopere vervanger), in juli was dat er nog niet maar nu gelukkig wel en in plaats van 50.00 hoef ik daarvoor maar 5.58 bij te betalen, toch een heel verschil. Ik heb hem dan ook beloofd dat ik nu weer elke dag trouw deze pillen ga slikken. Verder was alles ok en ik moet in juli terugkomen.

 

Het is ook weer tijd voor de belastingaangifte en ik heb mijn formuliertje al ingevuld, nu nog het tweede formulier en dan maar weer 14 weken wachten op de centjes, aangenaam verrast over het bedrag, een reisje naar Nederland is zeker weer in de planning als er niks gek gebeurd. Ik zou deze keer graag in augustus of zo komen.

 

Op het werk is het ontzettend druk met het nieuwe project, we hebben heel wat keertjes moeten inspringen met gevolg dat ons werk blijft liggen en wij zo’n 400 tickets hebben liggen die nog niet verwerkt zijn. Ik sta er niet van te kijken als we permanent de triage gaan doen aangezien het een groot project is, het paradepaardje van de grote baas.

 

We hebben eindelijk ook de foto’s van Kerst op het werk gekregen maar ik moet ze nog sorteren daar en aanvragen dus misschien de komende week.

 

Morgen is het hier Martin Luther King Day, voor vele overheidsbedrijven en voor banken een dag dat ze gesloten zijn ter herinnering aan de grote voorvechter voor gelijke rechten voor blank en zwart. Voor ons een gewone werkdag maar er wordt vast en zeker wel even bij stilgestaan.

 

Martin is druk bezig om een dokter te vinden wat niet gemakkelijk is volgens hem. Er zijn er genoeg, daar niet van maar omde ware te vinden, dat is een hele klus. De meeste doktoren beginnen met een nieuwe patient helemaal voor af aan met allerlei onderzoeken, scan en zo en dat willen we natuurlijk niet want dat heeft allemaal een prijskaartje en hij wil er een die naar hem luistert. Ga dan maar eens zoeken in een lijst, als de ene niet bevalt en je probeert er weer een wordt dat al gauw als doctorshoppen bekeken, illegaal omdat ze denken dat je een dokter zoekt die je zoveel mogelijk pillen voorschrijft. De plek in zijn bovenbeen is niet meer zo gevoelloos, dat resulteert in meer pijn in zijn been en heup maar ik ben heel trots op hem dat hij er zo goed mee omgaat zonder al teveel pillen en ik heb hem dan ook beloofd dat we, zo gauw het kan gaan kijken voor een bass gitaar, dan heeft hij iets meer omhanden en kan samen met vrienden weer spelen. De mooie bas die hij had hebben we jammer genoeg van de hand moeten doen.

 

Ik ben een sterren gek, jammer genoeg is de hemel ‘s nachts hier niet zo helder als in Nederland met al de lichtvervuiling (jullie dachten dat de kassen daar erg zijn, ha) en ik vond het dan in december ook heerlijk om even buiten te zitte, zelfs met de sneeuw en de melkweg te bewonderen want die zie je hier niet maar dit jaar krijgen we twee astronomische snoepjes. Eeerst in maart komeet Pan-STARRS, nog niet zeker of we er veel van zien maar in oktober/november zou komeet ISON voor spectaculaire beelden moeten zorgen als hij de reis langs de zon overleefd. Ik ga er zeker voor zitten als het zover is !!!

 

Ik wil vandaag Els Vervuurt van harte feliciteren met haar verjaardag, maak er een mooie dag van !!!

Fijne zondag en nieuwe week en tot schrijfs …liefs…Mariet

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten