zondag 13 januari 2013

Heimwee naar de bergen


Vrouw met mes

 

ze staat met beide benen

 midden in het leven

 vaak raakt ze met gedachten

 gevoelens sterk verweven

 muziek en beeld

 geluid en geur

 allemaal door die kleurrijke deur

 geen golven breken haar steven

 

geen berg te hoog

 geen land te ver

 reiken in de lucht

 naar maan en ster

 dus zo'n beetje ijs

 dat houdt mij niet tegen

 ze nam een mes

 en zo heeft Addy vandaag een nieuwe naam gekregen

 

Hallo lieve mensen

 

Ik hoor jullie denken, wat een vreemd begin, dit gedicht dus ik zal het even uitleggen. Gisteren op facebook plaatste mijn vriendin en oud collega Addy die met mij in Weert werkte bij Call-IT maar die zelf in Den Bosch woont een berichtje dat ze haar autootje te lijf moest gaan met een mes omdat er iets bevroren was. Nogal een gevaarlijke onderneming maar Addy meesterde het in een geweldige manier. Nu is zij een vrouw van de wereld, ze trekt er in haar eentje geregeld op uit naar verre landen en komt met de prachtigste foto’s thuis, ook schildert ze, heel creatief dus. Toen ik dat berichtje las waarin ze zichzelf ‘vrouw met een mes’ noemde, schreeuwde dat gewoon om een gedicht en aangezien ik het even lekker rustig had hier, was dat gedicht in een mum van tijd geschreven, zelfs een Engelse vertaling volgde in een wip.

 

Over gedichten gesproken, gisteren zat er een officiele brief uit Nederland in de bus, van de Digitale Bibliotheek der Nederlandse Letteren. Wat blijkt nu, ze willen Platbook 1 tot en met 5 opnemen in de bieb en moeten dan natuurlijk ook officieel mijn toestemming hebben aangezien in een paar van de boeken een gedicht van mij  staat. Een formulier om te tekenen, een envelop met al de postzegel op dus dat gaan we morgen op de post doen. Leuk om te weten dat er weer iets bewaard wordt en dat misschien in de toekomst dit gebruikt gaat worden op scholen en universiteiten, ik voel me vereerd !!

 

Gisteren had ik dus vrij en het weer dit weekend is werkelijk geweldig, lekker zonnetje en midden twintig graden dus vroeg op, om 8 uur stond ik al in de eerste supermarkt om wat spulletjes in te slaan, je basis voedsel hier, brood, eieren, boter, melk, cornflakes en de nodige flessen. Nee hoor, geen drank maar tomatenketchup, mosterd en barbecue saus. Daarna nog naar een andere winkel voor een lekker steakje voor vandaag (2 ribeyes, een vinger dik, samen een pond zwaar voor omgeteld 5 euro) en daarna pakte ik de heggeschaar en ging de eerste struik aan de voorkant te lijf. Ik had namelijk een mailtje gekregen van Bob, de vertegenwoordiger van onze huurbaas, hij was donderdag langsgekomen en had gezien dat die struiken  geknipt moesten worden en ook dat de vuilnisbak langs de garageduur stond, fout dus (terwijl iedereen dat heeft). Ik ben het zo moe, allemaal die belachelijke dingen waar hij steeds weer mee aankomt, als er een snippertje papier in de voortuin ligt, overgewaaid van de buren klimt hij in de pen en krijg ik een preek, hoog tijd om te verhuizen maar ja, nog even wachten. Het feit dat onze tuin er veel beter bij ligt dan de meesten hier in de straat maakt voor hem niets uit blijkbaar, dat we nooit de container in het zicht hebben staan maar dat deze er stond omdat het vuilnisdag was maakte ook niks uit. Ik heb niet eens meer argumenten doorgemaild, had er gewoon geen zin meer in. Een struik geknipt, later gisteren aan de tweede begonnen maar in het midden zijn de takken te dik voor de schaar dus vandaag maakt Martin de rest af. Die had de laatste dagen weer behoorlijk last van zijn been en voet, een lichtpuntje, hij had een hele plek op zijn dij die gevoelloos was, wel jeukte maar hij kon krabben maar voelde daar niks van. Nou, dat is nu weg, hij voelt het krabben dus langzamerhand komt het gevoel weer terug en dat is waarschijnlijk ook de reden voor de pijn, alles herstelt langzaam maar hopelijk zeker.

We hadden allebei geen zin in steak gisteren (ja dat kan echt gebeuren) en dus nadat we even bij Ian waren gestopt gingen we naar Churches voor hun beroemde fried chicken, je krijgt voor 2.50 twee stukken (dij en borst) en een biscuit. Ik kon het niet een s allemaal op maar we zaten lekker te smullen op de bank terwijl we keken naar een geweldig spannende wedstrijd tussen de Baltimore Ravens en de Denver Bronco’s. Het reguliere football seizoen is over en we zijn nu bezig aan de play offs want op 3 februari lokt de Super Bowl weer, het officieuze wereldkampioenschap. Het wordt weer een hele happening, Beyonce verzorgt de pauze met vast en zeker een spetterende show. Ik vind football leuk maar niet de hele wedstrijd want het duurt eeuwen (4 maal 15 minuten duurt snel 3 uur of zo), ze stoppen veel en dan wordt de klok stil gezet, ook wordt er onderbroken voor commentaren en veel, heel veel reclame. Toen ze halverwege waren sloop ik even weg om dan toch eens eindelijk de cd te bekijken die ik van Bert en Helene in december gekregen had. Toen wij vrijdag even skypten voordat ik ging werken vertelde Bert me al dat ik minpunten had omdat ik nog steeds niet gekeken had (gewoon geen tijd Bertje !). Nou, nou, ik heb genoten, een filmpje van hun koperen feest in 1985 met een erg jonge Mariet, Martin keek en zei, look at your beautiful eyes, if I would have met you then, you would have been so in trouble but it would have been fun. (vertaling voor wie het nodig heeft : wat een mooie ogen, als ik je dan ontmoet zou hebben, zou je zo in de problemen zijn gekomen maar het zou plezierig zijn geweest). Even ook dit uitleggen, mijn echtgenoot was in zijn jongere jaren een echte ladiesman, een magneet voor vrouwen en daar maakte hij dankbaar gebruik van. Vooral zijn optredens met de bank, de vrouwen stonden in de rij voor afspraakjes. Ik antwoordde op zijn opmerking, ja, je zou mijn hart gebroken hebben. Gelukkig maar is hij veranderd nu hij ouder is, het is erg vermoeiend, al dat gedoe en hij is blij dat het niet meer hoeft, hij is nu eindelijk echt tot rust gekomen en weet wat goed voor hem is…en dat ben ikke !!
mijn schat in de tachtiger jaren
 
en hij rockt nog steeds
 

 
 

Even afgeleid maar terug naar de cd, het volgende filmpje was geschoten op de zilveren bruiloft van Bert en Helene in 1998, geweldig om ons allemaal te zien, 15 jaar geleden, dus jullie raden het al, komende 25 januari zijn Bert en Helene 40 jaar getrouwd, geen groot feest deze keer maar lekker op vakantie, geniet er maar samen van in het mooie Tirol en een dikke proficiat !!

 

Verder nog wat foto’s van onze gezamelijk vakantie in St Wolfgang in Salzkammergut in 1979, wel wat vergeeld maar toch geweldig om weer even terug te kijken, ook foto’s van onze reis naar Praag met Marianne en Els en nog wat foto’s van een verjaardag met een heel jonge Rob. Dit was een hele fijne cd waarvoor mijn hartelijk dank. Het bracht weer heel veel herinneringen terug, vooral van Wolfgang en maakte dat ik weer eens keek op youtube of ik toch die film kon vinden, Im Weissen Rossl die in St Wolfgang speelt, met Peter Alexander. We zijn op heel veel van de plekjes in de film geweest en weet je, hij staat er helemaal op dus heb ik snel even een paar fragmenten gekeken. Onze bauer  Franz, inmiddels overleden die ons de kamers verhuurde stond er ook op met de blaaskapel maar ik kon hem niet vinden maar nu ik weet waar ik de beelden kan vinden ga ik beslist nog eens kijken.
1979, Sankt Wolfgang am Wolfgang see
 



 

dit is de link voor wie het wil bekijken, het is een redelijk goeie versie.

 

Youtube is een favoriet voor mij, je vindt er zoveel, niet alleen muziek maar hoe langer hoe meer filmfragmenten, oude tv series en hele films die je normaal niet vindt dus je hoeft helemaal niet te downloaden.

 

Wat heel anders nu, beloofd is beloofd, de vorige week vertelde ik al een beetje over de nieuwe uitdaging op het werk en we zijn nu een week verder en weten al dat het niet loopt zoals het gepland was maar ja, daarvoor heet het een test.

Triage zoals het heet, een speciaal project met de Triage groep en wij als Red Flag team zijn hun backup. Een agent krijgt een klant aan de telefoon, die klant belt voor de derde dag in zeven dagen en een pop upje vertelt de agent, stop wat je aan het doen bent, ga naar de triage room (ons chat systeem heet Q) en vraag om hulp. De triage agent vraagt dan aan de agent, waarom belt de klant en wat is er aan de hand, na info te hebben gekregen moet de triage agewnt besluiten of hij/zij de call overneemt omdat het chronisch lijkt te zijn of de oorspronkelijke agent werkt het af. Wat er ook gebeurt, er moet een formulier ingevuld worden, al die tijd is de klant op hold aan de andere kant. Die triage agent neemt de klant over en probeert het probleem op te lossen, belt eventueel terug en is zelf in een room met mensen van sales, billing, networks om hulp te vragen. Alles duurt natuurlijk een tijdje en er is niet altijd iemand direct beschikbaar, vooral als de lunch pauzes beginnen is het een chaos en dan springen wij in. Oorspronkelijk was de bedoeling dat een team in Californie de echt chronische gevallen zou overnemen maar ze hadden pas een paar dagen toegang tot onze systemen en dat werkte dus niet echt. Al met al duurt het te lang voor iedereen maar een test is ee test en je moet het natuurlijk langer dan een week de kans geven. Morgen is onze manager er weer, hij ging naar Missouri om het daar op te helpen starten en ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft. De afspraak was dat er iemand naar ons gedeelte van het gebouw zou komen als we moesten helpen maar dat is nu veranderd in : als een agent om hulp vraagt en als er niemand reageert door de agent’s initialen de room te typen binnen 90 seconden, dan springen jullie in. Je moet dus alles laten vallen waar je aan werkt (behalve als je iemand aan de telefoon hebt) en je op triage concentreren en dat werkt niet. Mensen zijn gemakkelijk, ze denken snel., laat dat nu maar eens door iemand anders afhandelen, ik hou me even stil. Dat zorgt weer voor wrijving en zo. Mijn manager zegt altijd, the only thing constat at at&t is change (het enige dat constant is bij at&t is verandering) dus morgen kan weer alles heel anders zijn, we wachten af.

Ik ben weer aan het einde van mijn verhaaltje, ik wens Jan van de Port morgen een hele fijne verjaardag en jullie allemaal een geweldige week, voorzichtig zijn daar met het winterweer en de gladheid en tot volgende week maar weer

 

Mariet xxxxx

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten