zondag 25 november 2012

Gevraagd : grote koffer


Hey waerman Thijs, kens mich uns vertelle

 Kan ich bie dich get waer besjtelle

 Ich wil vuul zon en neet te kaod

 Allein briesjes windj

 Want veur fietse door unne December sjtorm waer ich ech te aod

  

Unne daag met vorst en rijp en mier

 Get witte daake , hub miene sjaal meij, deze kier

 Un dun leugske sjnie was auch wel get

 unne sjnieman

 Veur maar eine daag , veur de foto’s , wetste det

  

Dus Thijs, konne wae wat regale met dich

 Ich sjrief auch dit gedicht sjpeciaal veur dich !!!!!!!!!!!!!!!

 

Hallo leef luuj

Over een week heb ik al voet gezet op Belgische en Limburgse grond en zit ik waarschijnlijk aan de koffie om bij te komen van een lange vlucht. Dat betekent dat dit het laatste verslag is voordat ik weer terug in Jacksonville ben op 15 december en daqn ben ik waarscchijnlijk te moe om veel te schrijven terwijl het een lang verslag zou moeten worden, we zullen zien.

De denkbeeldige koffer is al aardig vol, ik heb net op de radio van Thijs gehoord dat het tegen het komend weekend behoorlijk koud gaat worden met nachtvorst dus trijen en vesten en laarzen en natuurlijk een sjaal en muts, verder mutsjes voor de kids en kadootjes van de Sint want oma komt maar een keer met Sinterklaas en dat mag niet vergeten worden. Ook de koekjes (lees Oreo’s) voor mijn mannen zijn al gekocht, de batterijen voor de camera zitten in de lader en dan nog even wat dingetjes afhandelen hier voor ik ga en er moet natuurlijk ook nog een hele week gewerkt worden tot vrijdag 4 uur want ik heb de laatste twee uurtjes vrij. Ik moet een sticker halen voor mijn nummerplaat want hier betaal je de tax voor je verjaardag. Martin vindt er niks aan dat ik twee weken weg ben, hij vertelde me al dat hij zich zeker gaat doodvervelen, ik zei, niet zeuren maar wel braaf blijven, good ol’ boy !!

Ik ga van de week wat boodschapjes doen zodat hij ruim voorzien is van alles wat nodig is in een mannen huishouden, melk, eieren, brood en boter en wat meer. Ook kattenvoer zal worden ingeslagen.

We hebben Thanksgiving goed gevierd bij Ricky en Meemaw, er waren een aantal mensen aanwezig, niet de hele familie maar toch de harde kern en iedereen had wat verzorgd. Martin had ‘s morgens vroeg al de ham in de oven gezet, bedekt met ananas schijven en een laagje sap met bruine suiker en hij was perfect, ik had komkommersalade gemaakt en en er werd flink van gesmuld. Het weer was perfect, een milde 20 graden en er werd veel buiten rondgehangen vooral door de jeugd. Ik was zo ontzettend vol gegeten dat ik me bijna schuldig voelde, ik zei bijna. Kelly had cranberrie sauce gemaakt, heerlijk mnet selderie en appel en Ricky’s banana pudding is een must om een heerlijk maaltje mee af te sluiten, we gingen rond 4 uur weer naar huis met bakjes vol eten, ze hadden twee hammen en alleen de onze was op, ook kalkoen en allerlei casseroles met mais, broccoli en spercie bonen, toch eens even het recept op zoeken voor jullie, het is heel gemakkelijk en bijna een heel maal op zich.

Vrijdag had ik me dus kandidaat gesteld vool overtime en dat betekende, vrijdag morgen vroeg uit de veren en op naar het werk. Nu is de dag na Thanksgiving bekend als Black Friday, de winkels openen om middernacht, de officiale start voor de kerst inkopen en mensen staan al dagen in de rij voor koopjes zoals een flatscreen tv voor 139 dollar bij Best Buy. Ook Raini ging met de meiden, niet echt om te kopen maar meer om er bij te zijn. Dat betekende vrijdag morgen dat er bijna geen kip op de weg was want die waren allemaal nog aan het graaien, ruzies zijn heel normaal en er worden zelfs mensen gearresteerd omdat er soms geweld gebruikt wordt, vechtpartijen en dergelijke of de mensen lagen nog in bed om bij te komen. Het was een rustige dag, 24 agenten on the phone en dire service leads inclusief ikke. Gewoon wat vragen beantwoordenm dat was alles, ik heb veel gelezen en een hele roze muts gehaakt voor Gina’s 2 jarige kleindochter Mackenzie met bloemetjes. Om zes uur kwam de laatste collega van de telefoon en ging het weer huiswaarts, holiday pay dat betekent 250% per uur, even 160 dollars extra gemaakt voor ongeveer niks doen, dat is effe lekker toch.

Susan’s zoon David, schoondochter Angie en hun dochter Rheannan waren ook weer op bezoek, de muts die ik voor haar maakte paste perfect, ze zijn zich nu alweer aan het voorbereiden op de zes uur durende reis naar huis in South Carolina.

Ik ben vandaag laat met mijn verslag, het was koud vannacht, net boven het vriespunt, mijn bedje was warm dus ik werd pas om negen uur wakker en heb Minse Winse bij uitzendig gemist opgezocht,. Leuk om mijn gedicht en de reactie van Thijs Zeelen, de weerman te horen.

Heb gisteren ook nog even een cd gemaakt voor Minse Winse met de nummers die mij zo lief zijn en die ze nooit hebben. Martin wilde vandaag plasma doneren maar voelt zich niet lekker, zijn maag is een beetje van streek dus blijven we lekker thuis, alleen vanmiddag even naar de bieb om wat nieuwe dvd’s te halen.

Ik heb de trailer van de Hobbit gezien van de week en dit is een must op mijn lijst, hij komt hier 14 december in de bioscoop maar ik kan wachten tot het of minder druk is of op de dvd.

Mensen, ik verheug me erop op menigeen van jullie binnenkort te zien, ik heb nog niet echt een schema, ik laat het wel op me afkomen, er hangt veel af van het weer, vervoer etc. Dus als het lukt is het geweldig, als ik sommige van jullie deze keer niet zie, er is altijd een volgende keer.

Allemaal een fijne week gewenst en een dikke knuffel van Mariet xxxx

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten