zondag 26 februari 2012

Woorden op een schermpje

Hiering and ein assekruuts
getaekend veur de vaste
euverdinke wat belangriek is
laeve leefde laste
40 daag toet ut weer paose is
nao de vastelaovend
klaor zien veur de zomertied
lente vuul belaovend
vaste, vreuger zonger vleis
gen sjlok, gen ies, gen beer
alles dich ontzegge
gen fiesjes gen plezeer
de tied is verangert
vreuger is neet mier
maar det assekruutske blieft
en dae hiering sjmaakt nao mier
Hallo lieve mensen

Allemaal weer een beetje bij gekomen na de joeksigen tied ? Het is toch altijd aanpassen aan het normale dag tot dag ritme na zo'n heftige dagen. Terwijl jullie hosten en sprongen ging hier de wereld gewoon door. Het was heel warm en toen weer koeler, we hadden regen en zonnenschijn en dat allemaal gepropt in de 7 dagen die samen week worden genoemd.

Het weer is echt een beetje de kluts kwijt, op donderdag en vrijdag was het warm en werden er waarden van 27 a 28 C gemeten, gisteren werd het maar 18 graden , nu hoor ik jullie zeggen 18 is perfect maar het wordt vandaag ook een hele regenachtige dag. Nu hebben wij beslist een hele hoop water nodig dus dat wordt weer lekker lui op de bak met een filmpje of twee na weer een nieuw voorraadje films ophalen bij de bieb. We zagen afgelopen week de avointuren van Tintin. Kuifje is een favoriet uit mijn jeugdjaren en ik genoot dan ook volop van een wervelwind gebeuren op het scherm, beslist een aanrader. Ook Puss in Boots was gisteravond heel erg entertaining. Later vanmorgen kom mum langs, ze is nog steeds niet aan het werk, haar ben zijn erg opgezwollen en met name haar voeten zijn heel dik maar ze stond er toch op om langs te komen en ons mee te nemen om te ontbijten, waarschijnlijk naar Golden Corral.

Gisteren waren onze buren aan de rechterkant druk met verhuizen, trucks reden op en aan en er werd vanalles aan de weg gezet waaronder een mooi stevig houten bureau dat nu in onze kamer staat, ik wil het in de keuken om wat spulletjes op te zetten die nu op een houten kist staan, eigenlijk te laag om echt practisch mee te werken. Chris scoorde twee wielen voor de fiets en Martin ging er vandoor met een flatscreen voor de computer, een toetsenbord en een hele hoop kabels. Zo zie je maar weer, de ene zijn rommel is de andere zijn schatten. Susan en ik gingen gistermorgen op schatjacht, nog niet teveel yardsales in de buurt maar we vonden toch wat leuke dingen. Ik ben een zak met babyspullen voor Jessica, de vriendin van Raini die afgelopen week bekend maakte zwanger te zijn.

Donderdag hadden we een pakje in de post, mijn Kindle is gearriveerd. Voor diegenen van jullie die geen idee hebben wat dit is, het is een zogenaamde E-reader, een electronisch apparaat waar je boeken in kunt opslaan en dan die boeken kunt lezen op je scherm. Het is de touchscreen variatie en kan tot 3000 boeken bevatten. Je kunt die boeken natuurlijk kopen maar ook lenen via de bieb, dat is gratis. Je kunt natuurlijk ook boeken downloaden via internet en daar ben ik druk mee, ik heb er al 65, onder andere een hoop Agatha Christie en ook Tolkien's de Hobbit en In de ban van de ring in het Engels. Via Carla heb ik een prgramma dat electronische boeken kan omzetten naar het juiste formaat voor de Kindle dus vanmiddag ga ik eens even uitdokteren hoe dat werkt.

http://cdn1.sbnation.com/entry_photo_images/2268965/kindle-touch-001_large_verge_super_wide.jpg

De dieren en plantenwereld ontwaakt ook weer uit de winterslaap, de azalea's bloeien volop en ik heb de eerste vlinders en gekko's weer gezien. Dat betekent dat ook weer moet worden uitgezien naar potgrond en zaadjes. Ik heb wat kruiden gekocht, peterselie, bieslook en zo, het lijkt erop dat toch weer wat winterslachtoffers zijn gevallen onder mijn aloe vera planten en ook de lidcactus heeft de winterkou niet overleeft ofschoon alles in het schuurtje stond. Ik heb gisteren een nieuwe scheut van Susan gekregen.

Op mijn werk heb ik weer de hele week elke middag boze ontevreden klanten teruggebeld, meestal met een positief succes. Ik heb een aanvraag ingediend via Lori om toch maar eens te proberen of supervisor mij bevalt. Ik mag het een maand proberen maar maart was al vol dus gaan we voor april. Ook begint elke maand een nieuwe groep en daarvoor zijn mentors nodig, ook daar is een opgave voor de deur uit. De extra centjes die ik verdien gaan in mijn spaarpotje voor het retourtje Nederland. Tenslotte is het zo mei en Fenna's verjaardag is nog steeds mijn plan. Eline is in juni jarig en dan zijn de tickets de helft duurder.

We hadden de afgelopen week ook weer de nodige drama's in Jacksonville en omstreken, bij een inval in een methlab werd een jonge politie agent doodgeschoten, ook de dader overleefde het niet en de afgelopen week was het afscheid voor de agent die een vrouw en twee kinderen van 6 maanden en 4 jaar achterliet. Middleburg, waar het drama zich afspeelde ligt net buiten Jax en is een hele hechte gemeenschap dus de schok was groot.

http://en.wikipedia.org/wiki/Middleburg,_Florida

Ik probeerde erachter te komen of de naam van het plaatsje iets te maken heeft met het Zeeuwse Middelburg omdat in de States toch veel plaatsnamen terug te voeren zijn naar Europese namen maar kon niks vinden. Zo heb je bijvoorbeeld in Louisiana een Zwolle en het is grappig om te horen hoe Amerikanen het uitspreken.

In Julington Creek, net over de rivier van waar ik werk schoot een moeder haar beide kinderen en toen zichzelf dood. Dan realiseer je je weer, je weet niet wat er zich allemaal afspeelt in een huis en wat mensen tot zo'n verschrikkelijke daad drijft, de jongetjes waren 7 en 8, hun moeder 40 en gekluisterd aan een rolstoel naar een heftig ongeluk.

Natuurlijk was ook ik geschokt door het nieuws over prins Friso, het was hier even nieuws van de dag maar toen werd er weer snel overschakelt naar met name de politiek en de verkiezingen voor de nieuwe president. Er wordt behoorlijk flink met modder gegooid door de kandidaten onderling en dan vraag je je af, zou je stemmen op iemand die zijn tegenstanders zo zwart maakt, is dat de manier om de voorkeur te krijgen van mensen maar aangezien iedereen het doet is het schijnbaar normaal.

Mijn schema voor maart ziet er goed uit op het werk, vrijdags vrij en de rest van de week van 11 tot 8 en op zaterdag van 10 tot 7, dat betekent dat ik weer een beetje meer de gelegenheid heb hopelijk om wat mensen te bellen. Dat heb ik echt gemist met het vroege werken.

Minse Winse zit er weer op en ook ik ben door mijn lijstje heen. Ik wil afsluiten met Vijop van os Ine van harte te feliciteren met zijn verjaardag op 27 februari en Jeanne Wijnhoven op 1 maart, allebei proficiat en een hele mooie dag gewenst.

Dikke kus van Mariet xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten