zondag 4 maart 2012

Kun je me de weg naar Oz vertellen

De wind is de vijand
as der bleus euver ut landj
doedelijk en vernelend
geit der veur niks aan de kantj

alles wat op zien paad ligt
waerd versjnipperd en kapot gesjlaage
hoes en haof, sjtal en gerage
auto, paerd en wage

neet allein Kansas
maar auch in angere sjtaote
waete miense wat tornadoos zien
en kenne euver rampe meij proate

en as se den die beelde zuus
euver wat der euverblief nao det ut is gedaon
den dank se de hemel des wae blieve gesjpaard
en vreugse dich aaf, hoe zal ut veur de euverlaevende verder gaon


Hallo lieve mensen

We hebben het weer allemaal gehad, de aangekondigde storm die gisteravond en vannacht over Jacksonville trok bleek achteraf wel mee te vallen, alleen heel veel regen. Ik keek net op het nieuws en zie gelukkig geen meldingen van schade. Deze zelfde storm kwam onze kant uit vanuit het midden van de US waar hij voor miljoenen schades zorgde en aan 36 mensen het leven kostte. Met name de tornado's die mee kwamen waren vernietigend.

http://jacksonville.justweather.com/?default=true#lightbox=p23&tab=w12lb

Gisteravond waren ze in Georgia net ten noorden van ons nog onder tornado waarschuwing maar het ergste is nu de oceaan op getrokken. Als je beelden van de rampgebieden ziet sta je gewoonm weer versteld hoe verwoestend alles kan zijn en dit is de tweede keer binnen een week dat ditzelfde gebied getroffen werd. Kleine plaatsjes die compleet weggevaagd werden, alles plat, puin overal verspreid, bomen omgeknakt als lucifers, auto's verfrommeld als een oude krant. Het meest treffende nieuws kwam gisteravond, een meisje van 20 maanden werd gevonden midden in een veld ongeveer 16 km van haar huis. Allebei haar ouders, haar broer van 3 en haar zusje van 2 maanden kwamen om toen een tornado hun huis met de grond gelijk maakte. De kleuter is levensgevaarlijk gewond.

http://www.cnn.com/2012/03/02/us/indiana-tornado-girl/index.html?hpt=us_c2

De storm heeft wel even een einde gemaakt aan de pollen overlast van afgelopen week. Aangezien ik veel mensen ken die allergisch zijn voor die pollen kan ik me voorstellen dat zij weer even blij zijn met deze adempauze. De hele dag niezen en kuchen en met tranende ogen rondlopen is toch ook niet alles. Deze pollen komen voornamelijk van de bloeiende bomen zoals de eik. Het gekke is met de eikenbomen hier dat ze nu pas net hun bladeren verloren. De nieuwe blaadjes staan alweer op het punt van opengaan en ze bloeien dus ook en het stuifmeel zorgt voor een gele waas op ramen, auto's en de stoep. De vorige week vermeldde ik al de bloeiende azalea's en nu zijn ook de bloemen van de dogwood open en sieren de bomen. Ik vind dit een hele mooie boom, mooi model en de bloemen zijn geweldig dus die staat hoog op mijn lijst als we ooit een eigen huis hebben. Hey je mag dromen...toch

http://en.wikipedia.org/wiki/Cornus_(genus)

In Nederlands is deze boom bekend als kornoelje.

Het was de afgelopen dagen midden twintig en met name 's nachts ook al behoorlijk warm maar de storm heeft voor heel even de koude lucht teruggebracht en de regen is heel erg hard nodig.

Het vroeg thuis zijn na mijn werk is voor de komende weken weer even over, ik moet tot 8 werken dus Jeopardy is even niet voor mij weggelegd maar ik kan wel nog American Idol gedeeltijk zien. Het was afgelopen week een marathon, maar liefst 3 avonden voor 2 uur uitzendingen. De eerste avond 12 mannen, de tweede avond 12 meiden en de laatste avond de uitslag van de eerste stemrondes wie naar huis mocht, er bleven uiteindelijk 10 mensen over en de jury koos nog 3 wildcards. Tot mijn grote vreugde bleven allebei mijn favorieten erin. Philip Philips die een heel eigen artistieke stijl van presentatie heeft en Jessica Sanchez, een meid die een kei van een stem heeft.

Afgelopen week reed ik naar mijn werk en midden in Orange Park rolden tussen de auto voor mij en mijn karretje ineens twee bagels over de weg. Het was zo'n ontzettend grappig en onverwacht gezicht dat je je eerst afvraagt, droom ik dit. Ik moest dan ook heel hard lachen en dacht, wat een perfect begin van mijn werkdag. Ik heb vrijdag weer de hele dag Red Flag gedaan en Joe vertelde me dat hij me ook deze week daarvoor gaat inplannen. Het is zo relaxing voor mij, zelfs voor halve dagen. Geen gestress om alles op tijd in te vullen, typen en praten en flows volgen en dat alles terwijl ook geluisterd moet worden naar de klant en natuurlijk ook nog het probleem waarvoor gebeld wordt op lossen. Ook kan ik gewoon als ik er zin in heb even thee maken of een praatje maken met Lori. Ik heb weer wat nieuws gemaakt. Omdat ik nu mijn kindle heb moest die natuurlijk ook een mooi jasje krijgen en aangezien ik geen 35 dollar uit wilde geven voor een hoesje haakte ik er zelf eentje (foto's volgen nog). In rood met zwarte knopen en een lieveheersbeestje knoop om het te sluiten ziet het er heel leuk uit en ik heb al veel opmerkingen gehad dus ik ben er nog een paar aan het maken voor de verkoop, groen met madeliefjes, paars met bling bling enzovoorts.

Ik denk dat dit het weer was voor vandaag, de koffie mok is leeg en dit blaadje is weer vol. Nog even de felicitaties voor de jarigen van de komende week, op 8 maart zijn dat Frans Steeghs en Marie Louise, allebei van harte en een mooie dag gewenst !!!Saskia is een dagje eerder jarig, als je dit leest, proficiat !!!

Liefs...Mariet xxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten