zondag 28 november 2010

Op de hoge hoge daken....

Daag, waeke vleeg veurbiej
ut jaor is bienao om
het kumpt in os laeve met vuul tamtam
en verdwient met un sjtillere trom
ut waas hiel good veur mich achteraaf
ich waas weer ens auch hiel erg braaf
miene sjoen is sjnel gevuld
de toekoms is nog in nevele gehuld
maar ein dink is absoluut waor
als mien niej kleinkind der is
kom ich weer op bezeuk, volgend jaor

Hallo lieve mensen

IK heb deze week weer een hele lijst gemaakt met onderwerpen dus ga er maar weer eens voor zitten.

Ik las de vorige week in de krant, waar ik elke dag van geniet over het overlijden van juffrouw Blom. Dit is de zuster waar ik op de basisschool 4 jaar les van heb gehad. Zuster Lidwina zoals ze toen genoemd werd gaf les aan klas 3 en 4 en toen ik naar klas 5 ging ging ook zij mee en ik had haar in klas 5 en 6 ook nog eens. Ik heb veel herinneringen aan haar, van handwerkles tot een groot aquarium vol met guppies.

Deze week op het werk stond al helemaal in het teken van de kerst, we versierden dat het een lieve lust was en mijn hoekje ziet er piekfijn uit. Degenen van jullie die rond die tijd bij mij thuis kwamen in Panningen en in Meijel weten dat ik altijd voor kerst alles uit de kast haalde en ik heb geprobeerd met de weinige dingen die ik hier heb  om iets van die sfeer te creeeren. Als alles klaar is maak ik wel een paar foto’s die ik op de andere blog plaats.

Twee dagen betaald verlof voor Thanksgiving en dat was heerlijk. Dinsdag en woensdag moest ik van 8 tot 5 werken, dat betekent om 6 uur op en het was even wennen voor mijn lijf om zo vroeg te werken en vooral om zo vroeg mijn lunch te eten. Donderdag morgen had ik de chocolade mousse al vroeg klaar en rond een uur togen we met kom naar Ricky en Ann. Daar was Raini druk in de weer in de keuken met de ham en kalkoen. Het was werkelijk volle bak met een paar mensen die ik nog niet kende. Zo was CJ’s moeder e rook, CJ is een vriend van Raini die de laatste weken veel bij ons overnachtte. Ook Lea’s husband Bill was van de partij en hun gezamelijke zoon Shannon. Shane, een zoon van Lea uit een eerder huwelijk maakte ook zijn opwachting, hij was de drummer van Puddle of Mud toen ze hun eerste hit, Blurry, hadden en is een heel kleurrijk figuur, een echte rocker met leren broek en veel tattoos en piercings.



Verschillende mensen brachten nog eten binnen zoals Kelly, Martin’s eerste vrouw die een heerlijk squash casserole maakte en ook een cranberry schotel met cranberries natuurlijk, verder appel en bleekselderij. Verder was er groene bonen casserole, mac en cheese, potato salad, broccoli casserole, kalkoen, ham met ananas, gevulde eieren, deze keer met stukjes bacon, heerlijk en als toetjes mijn mousse, banana pudding, appel, pecan en pumpkin taart. Het weer was heerlijk, zo’n 24C en mensen zaten binnen, naar football te kijken en buiten met een bord op de schoot. We waren met zo’n 25 mensen en het was keigezellig. Rond 5 uur gingen we weer huiswaarts met onze doggie bag zodat we ook de volgende dag nog watt e smullen hadden. Ik he been paar foto’s gemaakt en die kunnen jullie zien op

Lester, de broer van Kelly probeert de stuffing


                                                         Ham met ananas, heerlijk !!

Cj, zijn moeder en Taylor zoeken de lekkerste hapjes uit

Buiten was het ook gezellig

Vrijdag was een lekker luie dag voor ons maar heel veel mensen waren al vroeg in de weer want de vrijdag na Thanksgiving is bekend als Black Friday, de officiele start van de kerstperiode en DE dag om je kerstinkopen te starten. De grote winkels openen hun deuren al om 4 uur ‘s morgens met grote kortingen voor bijvoorbeeld electronische artikelen. Zo kun je bijvoorbeeld een tv kopen voor de helft van de prijs die hij normaal kost maar dat geldt dan alleen voor die vroege ochtenduren en mensen kamperen al dagen van te voren om hun slag te slaan. Raini, zoals veel anderen meende toch ook echt dat ze van de partij moest zijn, de outlet winkels in St Augustine, een uurtje rijden naar het zuiden openden al om middernacht en na een lange dag koken en eten en zonder te slapen toog zij met Madison en Darian naar het outlet center om kleding te kopen. Ze kwamen terug met lege handen, ze konden niks vinden. Ik ging alleen even ‘s middags nadat ik van haar het geld voor de huur had ontvangen naar de supermarket waar het heerlijk rustig was om wat basis spullen te halen zoals melk en suiker. Alles is in prijs gestegen, melk 30 cent, suiker 20 cent en het is een kunst om toch wel weer binnen het budget te blijven. Ook de benzine is gemiddeld zo’n 30 cent meer per gallon als in het voorjaar maar gelukkig is deze auto iets zuiniger.
Gisteren moest er weer gewerkt worden, van 1 tot 10 en daardoor kon ik jammer genoeg niet samen met Martin de wedstrijd van het seizoen bekijken. De Gators (Florida University) speelden in Tallahassee tegen onze Seminioles (Florida State University) en ofschoon de Gators de laatste jaren steeds wonnen gingen ze gisteren ten onder met maar liefst 31-7. Het probleem met college teams is dat zodra een speler afstudeert moet hij ook afscheid nemen van het footballteam en soms verliest een coach zomaar zijn halve team. Dat was ook het geval met de Gators, ze verloren vorig jaar hun ster quarterback, de spil van een team. Tim Tebow ging voor een professioneel team spelen, hij kreeg een miljoenen aanbod maar het team is beslist veel minder zonder hem en ze gingen flink ten onder.

Ik heb van de week twee nieuwe gerechten geprobeerd, het eerste was een appeltaart zonder appels, gemaakt met saltines, een soort zoute cracker die in combinatie met citroensap je de illusie geven dat je appels hebt, best lekker en ik ga dat zeker proberen. Ook bakte Raini mayonnaise koekjes. Ik kon me daar niks bij voorstellen natuurlijk maar ze waren best wel lekker en je proeft niks van de mayo. Misschien kunnen we wel een koekje speciaal creeeren met curry en uitjes…hehe. Ik kon trouwens geen recept op het internet vinden voor deze koekjes en ik kan Raini nu  niet vragen want op de eerste plaats is het kwart voor zes in de morgen en ze is vannacht uitgeweest en slaapt al seen roosje. Ze moest tot 11 uur werken gisteravond en douchte snel en was om half twaalf weer de deur uit om naar een club te gaan.

Het was vannacht koud, zo’n 6 graden en dat betekent de pyama aan want door al dat vocht buiten voelt het kil aan en we zijn net af aan het kicken van verkouden zijn. Het jojoot erg wat betreft temperatuur, vandaag wordt het niet warmer dan 16 graden en dinsdag wordt het weer 26C. Nu ben ik dinsdag al weer vrij maar er wordt regen voorspelt dus we zullen wel zien wat daar van komt. Martin heeft nu al weken niet echt gewerkt omdat er niks is om aan te werken, Jack heeft een part time baan aangenomen als zilversmid, iets dat hij thuis kan doen, reparaties voor een juwelier en is dus niet erg happig op dit moment om nieuwe projecten te starten voor hen samen, balen maar ja, niks aan te doen.

Het volgend weekend, tja, Sinterklaas komt hier niet maar het wordt toch wel leuk. Mum komt komende zondag morgen en we gaan samen ontbijten bij Golden Corrall, dat is haar verjaardags kadootje voor mij en ook voor Martin die 17 december jarig is. Dit is alweer mijn derde verjaardag in Florida maar ik mis nog steeds dat iedereen zondagmiddag op de koffie en vlaai komt, lekkere hapjes bij kaarsenlicht, muziek en gebabbel.

Ik ben weer aan het einde van mijn lijstje gekomen en ik wens jullie een geweldige week en een hele gezellige aanloop naar het Sin weekend, volle schoentjes en de wind die waait door de bomen maar niet te hard natuurlijk

Liefs….Mariet xxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten