zondag 21 november 2010

Wij danken voor....

Zonnestraaltjes

Als het straks weer donker wordt
En je ziet het niet meer zitten
De nacht is lang en bang en koud
En je kunt alleen maar bidden
Zoek dan naar je sprankje licht
Dat je hart weer zal verwarmen
Denk aan al die lieve mensen
Voel hun liefde en hun armen

Elk van hun is jouw eigen straaltje
Zonlicht, dat je leven verlicht
Dat je ogen zal doen stralen
Een glimlach tovert op je gezicht
Dus als de nacht te donker is
En je voelt je alleen en bang
Denk dan aan je zonnestraaltjes
Die warm zijn op je wang


Hallo lieve mensen

Vandaag begon ik met een gedicht uit de oude doos want ik dacht, er is altijd wel iemand die ik hier een hart mee onder de riem steek. In de donkere dagen hebben we allemaal een warm lichtje nodig om ons te verlichten en te verwarmen. We hebben allemaal wel iemand die we missen of iets waarmee we worstelen.

Wat een weekje weer !! De auto heeft kuren, soms dagen niet want nadat ik er woensdag een cleaner in gooide voor de fuel injector ging het helemaal te gek en ik dacht, dit was dus het probleem maar gisteren was het weer goed mis, pruttelen, afslaan totdat ik echt een beetje boos werd en eens flink de motor liet brommen en daarna ging het weer een stuk beter dus we gaan gewoon door met zoeken naar de oorzaak.

Ook had ik vrijdag vrij en hadden we eindelijk onze garage sale, Martin hoest nog steeds heel veel maar voelt zich een stuk beter dus vrijdag morgen zetten we alles buiten, hingen we onze bordjes met de pijlen op en begonnen met goede moed. De opkomst viel flink tegen ondanks het geweldig weer en vrijdagmiddag had ik 33 dollar bij elkaar. Nu had ik de meeste spullen voor maar een kwartje per stuk en ik heb dus toch wel goed verkocht als je het goed bekijkt, vooral veel kleren. Ik had nog wat extra spullen van Andrea gekregen, kinderkleren en bedspulletjes en die waren zo weg. Gistermorgen om 8 uur stond weer alles buiten en kon ik eindelijk afscheid nemen van de oude wasmachine en de droger die me flink in de weg stonden. Ik vroeg 30 dollars voor beiden, niet gek als je bedenkt dat ik onze nieuwere set voor maar 50 dollar kocht. De mensen kwamen terug met een truck waar alles in kon. Toen ik om 11.30 weer alles opruimde waren we ongeveer 80 dollars rijker, een welkom bedrag in deze weken want ik ben zoals al eerder vermeld aan het sparen voor mijn greencard bedrag. Ik kom nog 200 dollars tekort maar het is nog geen december.
De garage is nu een stuk leger en dat is ook wel prettig.

Ik miste, doordat ik vrij had vrijdag de jaarlijkse eetdag op het werk, kalkoen en kip maar ze hadden een zakje lekkers voor me gemaakt. Martin en ik hadden vrijdag avond een lekkere steak gebakken over een open vuur achter in de tuin met verse groene boontjes en baked sweet potato. Nu moeten jullie dat echt eens proberen, het is een rood/oranje achtige aardappel en hij smaakt heel zoet. Ik maakte hem klaar in de magnetron, op een bordje, 15 minuutjes en dan snij je hem open en doet er wat boter op met zout en peper en smullen maar.
Ik weet niet of ze daar te krijgen zijn, het is een typisch southern recept en een aanrader. De potato wordt ook veel gebruikt in gebak in deze tijd van het jaar, sweet potato pie is een klassieker in het Thanksgivings menu.

http://www.bbcgoodfood.com/content/knowhow/glossary/sweet-potato/

Dat brengt ons naar Thanksgiving, een van de grote feestdagen in dit land, de traditionele dag dat herdacht wordt dat de eerste overzeese bewoners, de Pilgrims hun maal deelden met de Indianen die hun lieten zien wat ze met de producten die hier groeien konden doen. Wat ze later met die Indianen deden is minder fraai natuurlijk maar toen leek nog alles pais en vree. Dit gebeurde in het jaar 1621 en de Pilgrims kwamen vanuit Engeland via Nederland. Ze vestigden zich in het noord oosten van de VS na aangekomen te zijn met hun schip de Mayflower en worden gezien als de eerste officiele overzeese bewoners.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pilgrim_Fathers

Thanksgiving is de aanloop naar de kerstdagen de traditie wil dan ook dat nadat die dag voorbij is, de decoraties voor kerst worden aangebracht maar ja, veel mensen kunnen echt niet zolang wachten.


Wij gaan ook dit jaar weer eten bij Ricky en Meemaw (Ann), de grootouders van Martin’s kids waar Raini het merendeel van het koken voor haar rekening neemt. Kalkoen natuurlijk maar ook ham, salades en verse groene boontjes, macaroni en cheese en ik mag het nagerecht verzorgen in de vorm van choco mousse. Ook zal er ongetwijfeld pumpkin pie op de tafel staan, een taart gemaakt van pompoen en erg lekker. Ik heb betaald vrij op die donderdag en ook op vrijdag, de verjaardag van Ian (23 jaar) die we op Thanksgiving vieren, ik heb een lekkere warme flanellen pyama broek voor hem voor de koudere nachten. Gisteren was het 24 graden en heel aangenaam maar de nachten zijn zo’n 8 graden nu en dan is zo’n broek wel lekker.

Op het werk begint het versieren voor kerst ook vormen aan te nemen, we hebben voor het thema Santa’s little workshop gekozen. We gaan onze werkhoekjes bekleden met kerst kado papier en omtoveren tot werkplaatsen voor de bezige elven die de kerstman op de noordpool helpen met het maken van speelgoed en lekkers. Speelgoed heb ik genoeg en ook de traditionele kerstsnoepjes ontbreken niet, de bekende candy canes ontbreken ook niet.


We gaan onze manager aankleden als Santa Claus, hij heeft de buik al..hehe en we hebben allemaal een elvenhoed op en gaan gekleed in het mosgroen. Ik weet zeker dat het een plaatje wordt. Andere afdelingen hebben al bijna alles versierd, zo heeft Kim’s groep gekozen voor het thema Whoville, het dorpje uit het Grinch verhaal van dr Seuss.

Als we alles klaar hebben zal ik foto’s maken en die op de anderen blog website zetten waar ik ook foto’s kan plaatsen, de vorige week was ik vergeten het webadres toe te voegen dus bij deze.


Ik heb van de week ook van een hele troep ooievaars kunnen genieten die neerstreken achter het at&t gebouw bij het meertje, ze zien er iets anders uit dan de Nederlandse soortgenoten, geen rode bek en poten maar gewoon bruin maar anders dan dat hebben ze dezelfde kleurtjes.

Met de komende feestdagen beginnen de tv stations ook al kerst films uit te zenden, Martin vind het maar niks, hij heeft natuurlijk alles al tig keer gezien maar ik geniet er nog steeds van. De afgelopen week kregen weer een hele stapel films van Jack en Toystory 3 is beslist een aanrader. Ook hebben we de nieuwe Robin Hood bekeken, niet gek alleen er komt nog een vervolg, slim bekeken natuurlijk.

We hebben ook weer jarige mensen, vandaag 21 november is Bart jarig en wordt 21 jaar, proficiat knul en maak er een mooie dag van. Verder wil ik ook Csilla feliciteren met haar verjaardag op 26 november en Dian op 25 november.

Een fijne week, lieve mensen en tot de volgende keer

Liefs...Mariet




Geen opmerkingen:

Een reactie posten