zondag 2 december 2018

Het mooiste geschenk

Liefde
het begin van een nieuw leven
oma worden is het mooiste geschenk
ooit aan mij gegeven

Goeiemorgen lieve mensen

Ja nu is het officieel, ik word oma. Frank en Aline in het verry Bulgarije zijn in super blije verwachting en hun kleine spruit wordt begin juli verwacht.
Dat betekent wel dat ik hen het volgend jaar niet zie als ik naar Nederland kom want ze gaan niet meer vliegen, zo laat in de zwangerschap. Ze hebben het trouwens dan druk genoeg met huisje boompje beestje (lees Leo) dus we moeten wachten tot 2020 maar ik ben geduldig en verwacht een ton aan foto's van Janssen junior.

Ik ben supergelukkig, wat een mooi geschenk is een baby !!!

Het is druilerig buiten, de zon is achter een dikke deken van wolken maar het is wel droog, gisteren regende het de hele dag. Her was killig, we hadden twee morgens vorst deze afgelopen week, ik belde werk op woensdag morgen dat ik niet kwam, ik was gewoon niet lekker, rillerig, koortsig, net als een blaasontsteking die niet doorzet en dat gevoel is er nog steeds een beetje.

Dus de open haard aan, net als gisteren en misschien dat ik zo dadelijk weer doe en cocoonen. Lekker erwtensoep gemaakt gisteren met ribjes, worst en gekookt spek. Mijn moeder maakte dat altijd voor mijn vader en ik had geen gekookt spek meer gegeten sinds ik een kind was, het is super, het koken in de erwtensoep haalt al het zout uit het spek (dat hier heel zout is) en het was verrukkelijk.
Ian at twee grote kommen.

Vrijdag avond optreden van VYNL in Middleburg, retaurant met veel plaats voor de band en een redelijke dansvloer en gedanst heb ik. Lea, Lana en Jimmy waren er ook. Lea is de oudste zus van Kelly, Lana is een nichtje van hen en Jimmy haar man.
De mannen waren in topvorm al moesten ze iets eerder ophouden want Ricky kreeg krampen in zijn hand en dan is het moeilijk om de bas te spelen.
Hij was helemaal niet lekker en ik ging op tijd naar huis.

Gisteren speelden ze in in Starke, het regende pijpenstelen toen ik ernaar toe reed. Hij voelde zich iets beter maar was vooral moe. Het was een goed optreden en na afloop gingen we weer voor koffie en een goed gesprek. Hij zit niet lekker in zijn vel, dat kan ik aan alles merken maar hij verzekerde me dat hij mij nog steeds heel lief vindt, alles komt goed.

Deze week, ik weet niet wat te verwachten. Woensdag ben ik jarig, ik heb een uur eerder vrij. Moet elke dag weer om 8 beginnen en het overwerken gaan nog zeker door tot 15 december.
Ik heb beloofd te koken voor woensdag, alles in huis.

Donderdag is mijn broertje Hay jarig, heel fijne dag met Miep en de kids !!

Zaterdag is het 16 jaar geleden dat mijn vader overleed, het is een beladen week.

Veel liefs van Mariet


Geen opmerkingen:

Een reactie posten