zondag 16 december 2018

Bijna kerst

Kruimeltjes van koekjes
 of een broodtrommel, snel geleegd
 op tafel of op je schoot
 met een wip van de vloer geveegd

 Kruimeltjes, voor ons mensen
 afval dat er zomaar ineens lag
 maar voor een mus een lekkernij
 en voor mieren voedsel voor een hele dag

 Denk niet te licht over kruimeltjes
 al zijn ze nog zo klein
 want soms ben je blij met wat je krijgt
 en het kan beter iets dan helemaal niks zijn !!!

Goeiemorgen lieve mensen

Soms zijn we blij met kruimeltjes, zelfs met wat anderen van de tafel vegen, zoals de vogeltjes.

Mijn kruimeltjes deze week waren kleine berichtjes die me lieten zien hoeveel mensen om elkaar geven, of niet.

Ricky is weer uit het ziekenhuis, hij was met spoed opgenomen op dinsdag, hij had bloed opgehoest, helemaal geen goed teken natuurlijk en er moeten nog een aantal vervolgonderzoeken worden gedaan, een biopsie is er een van en ik kan alleen maar hopen en bidden dat het niet iets ernstigs is.
Daardoor ligt de band nu natuurlijk stil, even pas op de plaats want ze spelen niet zonder hun zanger/bassist.

Het was geen gemakkelijk week ook mede daardoor, een andere factor is het weer, de ene dag moet je ijs van je ruiten krabben, twee dagen later is het te warm voor een dunne trui.
Vrijdag regende het de hele dag, vandaag is het mooi weer.

Vrijdagavond kwam Ravyn voor het weekend, zij en haar moeder wonen veel dichter bij nu voor een tijdje, ze trokken in bij April's moeder en stiefvader, haar huurhuis wordt verkocht en April kreeg een tweetal weken tijd om te vertrekken.
Ravyn gaat daardoor ook naar een andere school, met de bus. Haar Nana (April's mum) zorgt ervoor dat ze 's morgens op tijd is, in een ieder geval een verbetering.

Omdat ik dus niks te doen had dit weekend gingen we eerst gistermorgen samen ontbijten en toen was mijn haardos aan de beurt. De krullen doen het goed maar zodra de vorst om het hoekje komt kijken en de luch droger wordt zijn er minder krullen en mijn haren vielen in mijn ogen afgelopen week dus tijd om te kortwieken.
Nou er kwam heel wat vanaf, nieuwe kapster ook want BG werkte nu ergens anders.
Daarna gingen Ravyn en ik shoppen, eerst naar de Walmart waar ik haar een leuk setje kocht, legging met luipaard print met bijpassen tshirtje en vestje, zij is klaar voor kerst !!

We wilden ook gaan bakken dus daar werd ook voor ingekocht maar toen we daarna naar de kerk gingen kregen we een supertulband en nog meer lekkers dus het bakken gaat een ander weekend gebeuren, geen nut om teveel te maken en dan dadelijk dingen weg te moeten gooien.

We gingen ook naar Costco, tank van de auto volgemaakt voor 1.98 per gallon (3.8 liter), dat heb ik allang niet meer betaald voor benzine. Hopelijk blijft de prijs nog even laag, je weet nooit hier.

Bij Costco waren ze al helemaal in de kerst - lees eten - sfeer, ze hadden allerlei lekker gebak zoals tiramisu en ook gerookte zalm dus ik dacht, waarom niet, het is maar eens kerst en ik heb een redelijk groot pak gekocht, ik ga met kerst hapjes vooraf maken.

Ik vroeg Raini net wat de uiteindelijke plannen nu waren maar ze is humeurig vanmorgen, moet extra werken, ze wordt er tenslotte ook goed voor betaald als manager en zei, ik kan nu niet denken, met andere woorden, val me niet lastig, ik ken haar buien.

Na het winkelen gisteren hebben Ravyn en ik de laatste kerst versieringen samen gemaakt, een mooie krans voor aan de muur in groen en blauw en witte ornamenten aan de plafond ventilator, ik heb heel dun garen en kant gebruikt en als het iets donkerder is, is het net of ze in de ruimte zweven want je ziet het garen niet.

Nu zit ze te wachten tot ik klaar ben met dit blog want we gaan naar de film, The Nutcracker and the 4 realms, echt in Kerstsfeer.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Nutcracker_and_the_Four_Realms


Vanmiddag gaat ze weer naar huis, haar Nana komt haar halen. Nathalie is best wel aardig en heeft het beste met haar voor, dat zie ik. Raini kan haar niet uitstaan maar ik heb Ravyn verteld gewoon weg te lopen als Raini iets onaardig zegt over haar, een zin om in discussie te gaan.

En dan de laatste week voor kerst, ik moet natuurlijk ook de volgende week werken behalve op kerstdag, dan heb ik vrij. Morgen krijg ik mijn secret santa kadootjes op het werk, Sabrina die mijn kaartje getrokken had was helemaal vergeten dat we het afgelopen vrijdag deden.
Mijn kadootjes voor Lynne mijn collega  en Lori, mijn manager vielen erg in de smaak.
Ik had Lynne een hele mooie met Noorse patronen gebreide das gekocht, een deken, slofjes en een mok met zakjes thee en cacao. Lori kreeg haar favoriete thee en koffie in een mooi kerstdoosje.

Deze komende week kan ik alles gaan inpakken en onder de kerstboom leggen voor de kids, ook ga ik wafels bakken voor de dag voor kerst voor mijn collega's.

Ik wens jullie allemaal veel licht in deze donkere dagen voor kerst en veel warmte en plezier met elkaar, liefs van Mariet


Geen opmerkingen:

Een reactie posten