zondag 11 maart 2018

Kort en ook een beetje krachtig

Bergen in de verte
Toppen verborgen door wolken van grijs
Het water in de vijver
Bedekt met een laagje ijs
De waterval bevroren
Een gong roept voor gebed
De oude man schuifelt langzaam voort
En elke stap die hij zet
Brengt hem dichter naar zijn dood
Maar dat deert hem niet
Naar het schijnt
De tempel is zijn Haven
Waar Al het wereldse verdwijnt
De ogen turend in de verte
Rimpels sieren zijn gezicht
Hij is een met de natuur
Hij is een met zijn God
In zijn ogen straalt het eeuwige licht


Goeiemiddag lieve  mensen

Het is maart en vannacht is hier de zomerklok al ingegaan. Het zou de laatste keer moeten zijn dat wij de klokken verzetten want de wet om deze tijd aan te houden moet alleen nog door de Gouverneur van Florida getekend worden heb ik begrepen. Ik ben eens benieuwd hoe dat gaat lopen. Stel je voor alleen Limburg blijft op zomertijd en zet de klok niet terug in oktober, dat zou betekenen dat heel Nederland behalve Limburg een andere tijd heeft als wij. Ze gaat dat dus ook hier, Florida heeft twee tijdzones om het allemaal nog eens ingewikkelder te maken. Het merendeel heeft easter time maar de panhandle heet central time, een uur verschil. Dus het is hier nu 15.25, in de panhandle is het 14.25 net als in het middenstuk van de US. Nu gaat de tijd stilstaan in november voor Florida dus opeens is centrale time en eastern time verschillend met andere staten die ook in diezelfde tijdzone zitten dus wij in Jax hebben 15.25, de panhandle heeft 14.25 maar alles om ons heen zet de klok terug in november 2018 . Och ja, dat heb je in een land waar elke staat zijn eigen wetten en regels heeft. Een van de vrouwen op de wereldvrouwen facebook pagina is in Washington State en zij moet elke keer haar ogen laten testen voor het vernieuwen van haar rijbewijs, hier hoeft dat alleen maar als je boven 75 bent. 
Een goed ding is dat nu de nieuwe wet erdoor is hier over wapens. De leeftijdsgrens is verhoogd van 18 naar 21 en je krijgt niet direct zo'n wapen mee, je moet drie dagen later terugkomen. Jammer genoeg is de AR15 waarmee een paar weken geleden die jongeman 17 medestudenten en leraren doodschoot nog steeds op de lijst van te verkrijgen wapentuig. De NRA - National Riffle Association - een heel erg machtig orgaan die heel veel politici op hun pay list heeft staan, heeft bezwaar aangetekend tegen deze nieuwe Florida wet dus het gaat waarschijnlijk naar de rechtbank. Als je dit allemaal hoort en leest vraag je je af, wie is eigenlijk de baas in dit land, de wapenkliek
, de pharmaceutische industrie die ook veel politit een extra zakcentje - lees duizenden dollars - geeft of de 'president' die zelf doet wat hij wilt en alles aan zijn laars lapt.

Ik ben gisteren na een hele heavy week naar Georgia gereden, moest even weg van alles en lekker koken voor mijn mensen daar, doorzakken met Kelly, ik had oude foto's meegenomen en we hebben tot diep in de nacht zitten te praten. Het loopt niet lekker op het werk, het is van mijn kant, dat weet ik, ik loop op mijn tenen, heb veel last van hoofdpijnen en alles zit verstopt door die pollen die nog steeds de wereld geel kleuren. nog drie maanden en een beetje tot mijn vakantie, het is erg nodig.

IK ben dan ook elke dag eerder naar huis gegaan, een uurtje hier en daar vrij, en proberen het zonnetje te vinden in kleine dingen, je weet wel, vogeltjes, vlindertjes en bloemen en lieve mensen om me heen in de ruinste zin van het woord. Niet ongerust maken, komt allemaal goed, dat dipje is er elk jaar en als april eraan komt ben ik weer zo goed als nieuw.

Ik heb me de vorige week ook ingeschrevn op twee websites voor een huis of appartement, eentje voor Kessel wat natuurlijk mijn voorkeur heeft en eentje voor de rest van Peel en Maas. Ik zie zoveel leuke meubeltjes en zo voorbijkomen, graits of bijna voor niks en het kriebelt maar het is nog veel te vroeg om al te gaan verzamelen en natuurlijk waar laat je het nu zolang, het is tenslotte nog ruim twee jaar. Zoals zus Ine zegt, dan is er ook nog heel veel spul !!

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een fiets want die auto, ik denk niet dat dat eraan zit dan en dat is ok. Tenslotte deden mijn ouders hun hele leven zonder.

Ik houd het kort vandaag, op naar Pasen en tot de volgende week...Mariet xx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten