zondag 7 januari 2018

Koudegolf

Alleen
Met het nieuwe jaar
In het verschiet
Alleen met mijn gedachten
Maar hoop op geluk
Op een beter 2018
Doen alle doem gedachten
Teniet
Terwijl de laatste uren wegtikken
En de Kat mijn eenzaamheid deelt
Denk ik,
Het leven is toch de moeite waard
En ik Ben met lieve mensen
Rijkelijk bedeeld
Dus proost ik straks op het nieuwe jaar
Want met 2017 zijn de Kat en ik
Helemaal klaar !!!!

Goeiemorgen lieve mensen

Ondertussen is het nieuwe jaar al bijna een week oud en ik zit in een steenkoude kamer wakker te worden. Alweer een nachtje vorst na een koude week, Gisteren was het lekker, vooral in het zonnetje maar eerder deze week paniek in de tent want woensdag zou er sneeuw komen en dan is Jacksonville van de wap. Alle overheidsgebouwen dicht, heel veel mensen gingen niet werken en een van mijn collega’s texte mij dinsdag avond of ik wist of we de volgende dag moesten werken vanwege die sneeuw. Ik moest er wel om lachen, ze zei, ik weet niet hoe ik in sneeuw moet rijden !!
Woensdag begon met echt ijskoude regen en een stevige wind, dus echt Hollands winterweer. Michelle was vrij dus ik was op mijn eentje en ging extra vroeg op pad, niks verkeer, niks glad en ik was heel vroeg op mijn  werk, De regen duurde tot de middag en het was echt koud zelfs met een extra hemd aan, een dikke jas en das en muts. Maar die sneeuw, die zagen we nooit, wel in Georgia waar een redelijk laagje viel. Ik wilde eigenlijk naar mum gaan maar besloot om half vijf direct naar huis te rijden, voor het geval dat,
Donderdag morgen was er black ice, ijzelplekken en ja hoor, mijn autootje gleed eventjes.
Ik overleefde de winterweek op chicken noodle soup (kippensoep met pasta), vroeg in bed met Melly, extra dekens - nee die raam staat nog steeds open - en de gedachten aan nog een lang weekend want morgen heb ik vrij. Het is morgen drie jaar geleden dat Martin overleed en ik voelde dat ik beter niet kon gaan werken.

Oudejaarsavond was beladen, eerst die top 2000 en bij elke plaat tranen vooral toen Led Zep langskwam, Melly in paniek voor het vuurwerk, ze heeft de hele nacht in het kastje in de badkamer doorgebracht, rillend, mijn arme meid en ook maandag was ze nog van slag. De rest van de week heeft ze lekker langs mij onder de dekens geslapen, vroeg in bed en warm.

Maandag een telefoontje, of Ian en ik naar Georgia wilden komen voor een traditioneel nieuwjaars maal. Dat betekent black eyed peas (een boontje met een zwarte stip) voor goed geluk en greens - soort andijvie voor goed geluk met geld. Nu vind ik allebei niet lekker maar ja, ik deed toch mee met een hapje van elk, je weet maar nooit. Ik had mezelf wat chicken pot pie meegebracht want gefrituurde kip is ook niet zo favoriet en Raini had ze behoorlijk bruin gebakken. Het was gezellig en tegen zevenen reden we naar huis.

Gisteren heb ik mijn haartjes kort laten knippen, met vorst, dus droge lucht, is mijn kapsel vreselijk, geen krullen, het hangt er maar wat bij dus voordat ik boodschappen ging doen even kortwieken, ik heb het niet meer zo kort gehad sinds 2006. Daarna naar de walmart want ik wilde stamppot maken, wist nog niet met wat. Ik vond pork belly (varkensbuik) wat er uit zag als speklappen en verse prei wat niet zoveel voorkomt en voor een redelijke prijs, nog wat bacon en het plan was geboren, ovenschotel met aardappelpuree, spekjes en die lappen en het was lekker met kaas, zelfs Ian at een flinke portie, hij had zoiets nog nooit gehad.

Nu staat een mooi stuk rundvlees te garen en zo dadelijk maak ik daar stoofvlees van met champignons onder een korstje van biscuits, we moeten vanmiddag weer gaan eten, niet in Georgia maar bij Darian want ze was vrijdag jarig, 23 jaar oud. Waarschijnlijk wordt er gegrilled door Josh en Raini doet de rest.  Raini is de hele week bij haar moeder geweest en kwam alleen even naar huis voor schone kleren,

Ik heb veel planten binnen staan want ik wil niet dat ze bevriezen, vooral de ananassen en de cactussen zijn te kwetsbaar voor deze temperaturen. Niet iedereen snapt het, echt waar, zelfs met deze koude zijn er mensen die rondlopen in korte broek en slippers.

Mijn kerstboom staat ook nog, ik ben hem nog niet moe, ik moet alleen de lampjes vervangen op de muurboom, de helft is uit maar ik heb een aantal dozen gekocht voor 75% korting. Dat betekent 75 cent voor honderd lampjes, ik kan er weer een jaartje tegen.

Zodra alles opgeruimd is en het weer een beetje warmer wordt doe ik een grote schoonmaak.

Morgen ga ik naar de film, waarschijnlijk wordt het Starwars en daarna een lekkere lunch bij de Vietnamees en wie weet vind ik nog wat leuks in de Mall. Morgen wordt Mariet verwendag, niet thuis zitten kniezen maar wat leuks doen, mijn lief zou zeggen, good for you !!

Eventjes de was buiten en dan lekker douchen, ik vervolg de volgende zondag

Liefs van Mariet





Geen opmerkingen:

Een reactie posten