zondag 4 juni 2017

Dode vlinders

Als al de vlinders dood zijn
hun tere vleugels als perkament
ze breken bij mijn aanraking
een lege wereld zonder hun schoonheid
alles wat vliegt, zwemt en rent

als al dat verdwenen is
en dood is alles wat rest
het landschap dor, verlaten
getroffen door vervuiling en pest

als dat ooit waarheid wordt
wat doen wij mensen dan
vraag ik me af
te laat, veel veel te laat
voor veranderen
de leiders ongeinteresseerd
onbekwaam en
dramatisch laf.

Goeiemorgen lieve mensen,

We moeten elkaar vasthouden, vastklampen en beseffen dat onze wereld helemaal de verkeerde kant opgaat. Gisteravond het drama in London, weerloze, onschuldige mensen slachtoffers van waanzin, door mensen die een hersenspoeling ondergaan georganiseerd door leiders die, kost wat het wil, doordrijven, die niet geven om mens, om deze wereld, om het goede, om liefde. Ze jagen de pionnen de dood in en deze nemen onschuld met zich mee. Niemand voelt zich nog veilig, iedereen kijkt over zijn of haar schouder, bangt om geliefden, kinderen, deze wereld.

En dan is daar die man die denkt dat hij de baas is van alles en zich niks hoeft aan te trekken van anderen, ook hersenspoeling maar niet in zoals wij het noemen derde wereld, nee op het hoogste treedje van de macht weet hij als geen ander de show te organiseren die Amerika heet.

Ik word er ziek van !!!

Maar wat doe ik, ik schrijf dit blog, post it en dan draai ik me om en houd me met andere dingen bezig, in mijn eigen kleine wereld, ver van wereld politiek en bloedbaden. Ik heb het gevoel, ik kan geen verschil maken maar dat kan ik wel, in mijn eigen kring door er te zijn voor mensen, door aardig te zijn en geen discriminatie gevoelens te hebben, weg te blijven van haat en opruiing.

Vanmiddag ga ik naar mum, Myra vroeg, kun je gaan, met andere woorden we zijn er vandaag niet en ik zei ja. Ze heeft familie nodig zei ze, praat veel over vroeger dus ik breng een grote doos oude foto's mee en hopelijk herkent ze er enkelen van. Ik vind het niet meer verantwoord dat ze daar alleen is maar Tom en Myra blijkbaar wel en zei houden alle touwtjes in handen. Misschien neem ik een baby pop mee, vorig jaar reageerde ze er heel lief op, ze wiegde haar en praatte tegen haar en wie weet geeft het haar troost.

Ik heb deze week vier dagen gewerkt, het was poepie druk door verschillende systeem storingen, altijd moeilijk om de klanten uit te leggen dat het feit dat ze hun internet niet kunnen gebruiken bij ons liggen, foutje, sorry en bedankt. Mijn cijfers zijn goed maar ik moet nog 110 uren werken in juni anders krijg ik mijn bonus niet en ik wil geen cent missen want ik spaar voor volgend jaar voor mijn vakantie.

We krijgen komende week maar liefst 5 nieuwe mensen in ons team dus dat wordt druk. Lori, mijn manager heeft me gevraagd of ik mentor wil zijn in het nieuwe kwartaal dus begin juli voor nieuwe klassen en ik heb ja gezegd, ik denk dat het leuk zal zijn eventjes mensen te leren hoe ze met klanten omgaan in plaats van met klanten te praten.

Het is bloedheet en benauwd vooral in het kamertje met de pc, ik zou graag gaan zwemmen zoals afgelopen dinsdag met Ravyn bij Darian maar ik ga naar mum, ze heeft me nu harder nodig dan dat ik water nodig heb.

Op 9 juli wordt mijn lieve kleindochter Eline 6 jaar, ze is geen kleuter meer, ze gaat naar groep 3 na de vakantie en ze is verbazend, haar eigen persoontje met een sterke wil en inzicht, ik hou zoveel van haar en van haar zusje.

Tot zondag en laten we allemaal een beetje meer lief zijn voor elkaar, misschien kan dat samen het verschil maken

Mariet xxx




Geen opmerkingen:

Een reactie posten