zaterdag 31 december 2016

Wensen voor 2017

Wat moet ik met dit nieuwe jaar
dat na middernacht een feit is
een heel nieuw jaar zonder jou
geen geheim dat ik jemis

wat wil ik van dit nieuwe jaar
pure zonnestralen
maar ook een fikse regenbui nu en dan
en gewoon doen, niet dralen

wat mag ik van dit nieuwe jaar
genieten van vooral kleine dingen
dansen op de wolken in de lucht
van vreugde juichen, zingen

wat wens ik voor dit nieuwe jaar
dat het vrede en gemoedsrust mag brengen aan allemaal
wat voor kleur, cultuur of geloof
we zijn allemaal mensen, van binnen
liefde spreekt maar een taal

Lieve mensen,

Vandaag een zaterdag blog want vanmiddag gaan Ravyn and ik voor een paar daagjes naar Georgia om oud en nieuw door te brengen met Kelly, Misty en de meiden.

Geen alleen zielig doen oudjaarsavond voor mij meer, vorig jaar was eens maar nooit meer. Plus we zijn even weg van alle gekte in Jax met vuurwerk en knallende pistolen en zo, wel zo veilig ook.

Daar is het rustig, kilometers weg van alles, een sterrenhemel zo mooi en toch fijn met vrienden, lachen, huilen, herinneringen ophalen en nieuwe herinneringen maken.

Ik ben dus druk aan het koken, bami met loempia's, kroepoek en sushi voor vandaag, morgen eten we kip alfredo met noodles.

Kerst lijkt alweer ver, het was mooi maar snel, de hele dag koken en dan vlug vlug eten, de kinderen wakker maken om nog met slaperige oogjes de pakjes van oma open te maken en weg waren ze weer.

Ik bleef zitten met de restanten van een heerlijk maal en verlangde terug naar uren tafelen met familie en vrienden, gewoon lekker teuten terwijl we wachtten op de volgende gang. Amerikanen doen dat niet, ze eten snel en dat is het dan.

Daarna met Raini en Star naar de film want ze vroegen mij voor een lift en ik dacht, ik ga gewoon mee. Dus nooit meer op zo'n dagen naar de film, die was geweldig en het gezelschap niet slecht maar doordat er zo'n 15 films tegelijk draaien en als je dan eenmaal binnen bent hopt de jeugd van film naar film, niet de bedoeling natuurlijk maar ja, wie doet er wat aan. Er is wel politie maar die kunnen niet alles in de gaten houden dus het was een voorbijrennen van kids, praten aan de telefoon, er een zooitje van maken met popcorn en drinks.

Late dienst op dinsdag, niet favoriet maar ja, het was op en aan deze week met drukte, 's morgens niks te doen, 's middags poepie druk en donderdag middag had ik het gehad, geweldige hoofdpijn, niezen en gewoon miserabel dus ik meldde me af en ging naar huis.
Vrijdag morgen hetzelfde liedje na een lange nacht ( ik was donderdag morgen al voor zessen wakker van Darian en de jongens die allebei het op een schreeuwen zetten) dus ik belde, nee, ik kom niet vandaag.

Lekker uitgeslapen en toen koken, konijn met aardappelgratin en boontjes die Susan had klaargemaakt, heerlijk met knoflook.

En nu dus klaar voor de afsluiting van het jaar, bier en fireball, ik moet een nieuwe fles halen, in de tas, alles voor eten en klaar voor een koude nacht. Vanmorgen toen ik wakker werd was buiten alles wit, het had zowaar gevroren en dat belooft dus wat voor komende nacht.

Het was een jaar van ups en downs, afscheid nemen van een paar lieve mensen, nieuwe vrienden, nieuwe uitdagingen en mijn grootste was, mijn gezondheid. Gelukkig niets ernstigs maar de vermoeidheid is er nog steeds, misschien emotioneel meer dan lichamelijk.

Ook het jaar waarin ik mijn jongste kind zo ontzettend gelukkig zag met zijn Aline, toen ze elkaar het jawoord gaven en ik daar getuige van mocht zijn samen met zijn vader, broer en al die andere lieve mensen. Tijd met mijn kleindochters, zo kostbaar en hopelijk wordt dat komend jaar april/mei meer als ze dan ook vakantie hebben. Frank en Aline zijn in Bulgarije, misschien zie ik ze maar waarschijlijk niet maar er is altijd skype en een volgende keer.

Ik hou van ze allemaal, alle lieve mensen die me steunen en dierbaar zijn en heel vaak denk ik hoe gezegend ik ben.

Ik wil jullie dan ook allemaal een gezegend Nieuw Jaar 2017 wensen !!!

Liefs van Mariet






Geen opmerkingen:

Een reactie posten