zondag 25 december 2016

Kerst !!!!

De geur van Kerst
vult langzaam mijn woning
we vieren de geboorte van een kind
familie bij elkaar
een ware bekroning
van al de liefde
die ik voel voor allen
die me steunen en helpen
me ophelpen na elke keer vallen
kon ik maar
jullie allemaal uitnodigen op dit feest
iedereen die voor me klaar stond dit afgelopen jaar
iedereen die dit trouw weer elke week leest

Bedankt lieve mensen
jullie zijn een voor een allemaal uniek
bedankt dat ik mijn gedachten met jullie kan delen
bedankt voor een ieder die dit leest.

Goeiemorgen vanuit een stralend en zonnig Jacksonville, allereerst natuurlijk een Zalig Kerstfeest en geniet van het samenzijn met familie en vrienden.

Kerst voor mij is het feest van samen, van verdraagzaamheid en liefde en licht.

Die simpele maar oh zo belangrijke dingen kwamen allemaal samen hiervanmorgen toen ik in het nog bijna donker bij de lichtjes van de kerstboom met koffie zat te genieten van de stilte, Raini kwam binnen en zette haar telefoon aan, youtube, Nederlandse kerstliedjes, speciaal voor mij. Dat kleine simpele gebaar maakte goed wat er eerder deze week aan frustraties was, van beide kanten. Nu is ze ontbijt aan het maken en ik ga later een kerstdiner klaarmaken, alleen zoals het gepland was.

Zij en Star zouden naar Daytona gaan gisteren maar Star's moeder kreeg het op haar heupen – ze heeft het niet van een vreemde – en besloot vrijdag dat ze geen Kerst zou houden dit jaar dus Raini had een ander plan. Ze wilde dat ik Kerstdiner deed op zaterdag avond zodat zij en Star erbij konden zijn. Toen ik zei, nee, het is zondagmiddag ontplofte ze. Zij gingen dan wel niet naar Daytona maar ze hadden al andere plannen voor zondag middag, waarom zou je rekening houden met het merendeel van de familie nietwaar. Dus ze probeerde mij een schuldgevoel aan te praten, de hele familie bij elkaar en zij konden er niet bij zijn – eigen keuze voor mij – maar ik bleef bij mijn standpunt, zondagmiddag 4 uur uur eten. Ik had Darian en Josh uitgenodigd met hun jongetjes en het plan was dat Ravyn hier zou zijn, kerstkadootjes voor de kids maar het Ravyn plan ging niet door, April had haar plannen ook weer eens veranderd, ze bracht Ravyn donderdag avond al en gisteren kwam haar oma Nathalie haar ophalen.

Eerder deze week werd er green time aangeboden op het werk, ik was te laat voor woensdag maar op woensdag middag toen werd aangeboden voor donderdag en vrijdag was het raak, Ik reageerde binnen een minuut en kreeg beide dagen, weliswaar onbetaald maar och, ik mag mezelf ook wel eens een kadootje geven. Ik mocht zelfs woensdag al om 4 uur naar huis dus 5 dagen vrij op rij, wat een luxe.

Donderdag morgen dan eindelijk Star Wars Rogue One zien, heerlijk maar Sing ging vrijdag niet door want Ravyn had geen zin!!

Dus we bakten wafels en cupcakes terwijl Raini mopperde en pruilde. Ik poetste mijn vloeren en de keuken en de voorbereidingen konden beginnen.

Ravyn maakte zelfs een nieuw vriendinnetje met het 5 jarig dochtertje van mijn achterburen, Nia en die twee kletsen wat af over de draadschutting.

Gistermiddag na al de boodschappen ging ik lekker een uur met Lady wandelen terwijl Susan, Gil en Todd uit gingen eten, heerlijk in de zon en Lady gedroeg zich voorbeeldig.

Ik maakte daarna alvast de chocolade mousse, de aardappelpuree voor mijn ovenschotel en de salade met bloemkool en broccoli.

Vanmorgen toen ik opstond verwende ik mijn buitenkatten en ook de vogeltjes werden niet vergeten en toen kwam Raini dus met de muziek. We bespraken het diner en nu blijkt dus dat ze er toch bij zal zijn met Star, blijkbaar heeft ze het Kerst licht gezien vandaag.

Ik heb een aantal kleine kadootjes voor de kids, Ravyn heeft de hare gisteren al gehad voor ze opgehaald werd, een poppen tweeling met rugzak en een deken met ijsbeertjes.

Voor Josh heb ik een houten brandweer station, autootjes en ook een dekentje en voor Julius Curious George, het ondeugende aapje en een minidekentje. That's it, niks voor de volwassenen want ik heb een nieuwe koelkast nodig en dat is niet goedkoop.

Morgen heb ik ook nog vrij en misschien ga ik dan wel Sing kijken nadat eerst de Walmart met een bezoek wordt vereerd. Supervroeg want al het kerstspul is halve prijs, ook het snoep en ik vind die speciale chocolaatjes zo lekker, vooral met pepermunt erin.

Het komend weekend wordt weer een drie daags weekend, ik weet nog niet wat ik met oudjaar ga doen, ik wil graag niet alleen zijn zoals afgelopen jaar, dan zit ik maar te mijmeren en ga vroeg naar bed, ik wil onder mensen zijn, kinken, drinken, lachen, we zullen zien.

Allemaal heel veel gezelligheid en warmte en op naar het nieuwe jaar !!!

Liefs van Mariet xx





Geen opmerkingen:

Een reactie posten