zondag 11 september 2016

Voorpret !!!

Zwarte wolken
over een stad die nooit slaapt
voor altijd gegrifd
in de harten
van het Amerikaanse volk
ze zullen nooit vergeten !!!

Goeiemorgen lieve mensen

Op deze voor de Amerikanen zwarte dag, vijftien jaar geleden vonden zoveel mensen de dood in gebeurtenissen uitgevoerd door terroristen, een laffe aanslag op onschuldige mensen, het leven was voor zovelen nooit meer hetzelfde. Wie herinnert zich niet de beelden van twee brandende torens, het instorten, het ongeloof, de angst en chaos die volgde en die nog steeds deel uit maakt van zovele levens. Een van die dagen waarop weer een stukje onschuld verdween uit de harten van mensen, waarin haat werd gezaaid die nooit meer zal verdwijnen.

Ik heb net met Rob en zijn meiden geskyped en dan schijnt de zon een beetje feller, wordt mijn hart weer verwarmd, meer dan de hitte van de zomer ooit zal doen en verlang ik naar de dag dat ik gewoon binnen kan lopen daar, mijn knuffels krijg, twee stemmentjes die OMA roepen zoals nu op mijn beeldscherm maar dan niet via de pc maar gewoon, die deur die open gaat.

Vorige week skype ik met Frank en Aline die me hun appartment lieten zien in Sofia, Bulgarije. 5 Hoog met een balkon dat uitzicht geeft op de bergen die zo dichtbij lijken maar ook ver weg net als mijn kinderen. Het is een mooie flat, ze hebben ondertussen hun spullen ook daar en ze maken er een thuis van. Ze zijn al druk bezig met werken en ze zijn gelukkig en dat is alles wat ik wens.

Afgelopen zondag was dolle pret met Todd, winkelen, grapjes maken, samen film kijken, koken en eten en daarna een borreltje bij die film. We keken the Huntsman nummer twee, ik vond het een heerlijke film maar daarna wilde hij de Clown kijken en daar had ik geen zin in, horror van de bovenste plank dus ik ging om half elf met mijn mand met de fles en de borrelglaasjes naar huis. Hij keek hem verder af en viel in slaap en was een beetje slaapdronken toen hij wakker werd. Susan denkt dat het van de drank kwam terwijl hij net zoveel dronk als ik en ik was pieplekker dus de volgende keer moet de fles thuisblijven. Hij is maandag morgen weer heel vroeg naar Nashville vertrokken met de hond maar komt komend weekend weer terug en blijft dan een week. Susan moet op donderdag geopereerd worden aan haar schouder. Toen ze bij het ongeluk haar schouder uit de kom had is er blijkbaar wat mis gegaan met terugzetten, de fysio heeft het er niet beter op gemaakt en op een mri scan konden ze zien dat een van de pezen kapot was en opgerold dus de spieren van haar bovearm doen het niet goed. Dat wordt donderdag teruggezet en vastgemaakt, ze gaat in een spalk voor 6 weken en dat wordt helemaal vastgezet dus ze kan haar arm dan niet gebruiken.

De afgelopen week was het aangenaam vooral 's nachts maar dit weekend is weer bloedheet, geen zuchtje wind dus voor het gevoel is het richting veertig en dat was flink zweten, vooral 's nachts. Ik heb lekker alle was buiten inclusief dekbed en ga zo dadelijk misschien zwemmen bij Darian. Gisteren was ik vrij en heb wat yardsales gedaan. Daarna met Susan naar de flea market, ze heeft een roller met olie, de geur heet Kasjmir en hij blijft heel lang op je vel vooral als je zweet. Ik was er helemaal weg van, het heeft uiteraard met die naam iets oosters. Dus heb ik ook een rollertje gekocht, maar 5 dollars en je doet er ontzettend lang mee. Daarna vond ik zowaar witte asperges, die kook ik vanavond en ik vond een bijna nieuwe grote koelbox op wieltjes voor 15 dollars. Die staat nu in mijn garage met het kattevoer in zodat er geen ongedierte in komt want sinds de storm zaten er ratten in de garage, ze kwamen binnen door de afvoer van de wasdroger, die is nu netjes afgeplakt met een ronde tupperware deksel en heel veel tape.

Daarna zijn we met z'n drietjes naar Golden Corrall gaan eten, we betaalden de lunch prijs maar hadden geluk want er waren al dinner gerechten dus een lekkere biefstuk was er voor mij ook bij.

De volgende week heb ik cursus, de hele week, we krijgen eindelijk de training voor 12 state, wij zijn de laatste groep die eraan moet geloven, dat betekent weer nieuwe systemen leren maar dat heb ik al zo vaak gedaan in mijn leven. Dat betekent geen vrije maandag morgen en werken maandag/vrijdag van 9.00 tot 6.00 maar dan wel de zaterdag – en ik moest van13.00 = 22.00 vrij dus volgend weekend is echt drie dagen op een rij.

Ik zie het gewoon als positief, als we zouden sluiten per komend jaar heeft het tenslotte weinig zin om ons nog te trainen op iets nieuws, nietwaar.

Ik heb van de week ook al de kadootjes gekocht voor de meiden voor het volgend jaar, ieder een knuffel – Clifford the big red dog – met bijpassende rugzak en boek, de meiden gaan Engels leren !!!
Het was weer van het project van Kohl's en alle opbrengsten gaan naar kinderziekenhuizen net als de restanten, over een maand of twee is er weer een nieuwe aktie en ik hoop dat ze Dr Seuss weer terugbrengen zodat ik een nieuwe Grinch en hond Max kan krijgen, dat is het thema voor Kerst op het werk dit jaar.

Ik heb ook een nieuwe rugzak gekocht, ik had er al eentje twee jaar geleden want mijn handbagage koffer is te groot voor Arke voor handbabage maar die was wel leuk,. Met bloemetjes, maar toch wat aan de kleine kant dus nu heb ik een maat groter, met blauw en witte strepen – kun je geloven dat ik die leuker vond dat blauw met witte stippen !! - en aangezien alles flink afgeprijst was na de vakantie staat die nu al klaar in de kast, voorpret ten top !!!

Ik heb een paar jarigen deze week, Cindy is 13 september jarig, van harte en een fijne dag, ook voor Ingrid – beiden lieve ex collegaatjes bij Viking/Office Depot - jij ook van harte en veel plezier met je man en meiden.

De volgende week vertel ik alles over de trainign en hoe het ging en over Susan's operatie die hopelijk goed verloopt en niet teveel ongemak en pijn veroorzaakt, lieve groetjes van Mariet


Geen opmerkingen:

Een reactie posten