zondag 19 juni 2016

Eeuwige trouw

Als ik een wens mag doen
dan wil ik leven alleen met jou
jij hebt mijn hart gevangen
ik beloof je eeuwige trouw

Lieve mensen

Deze vier regels staan op de uitnodiging voor de bruiloft van Frank en Aline, ze trouwen op 13 juli voor de wet en op 16 juli in de kerk in het voor mij nu nog verre Belgie.

Frank vroeg me een gedicht te schrijven , het werden er in totaal vier en ik liet ze kiezen, ze kozen voor deze die ook mijn favoriet was, ik heb alle vier de gedichten samengevoegd met nog wat aanvullende woorden en ga deze in de kerk voordragen. Hoe trots kan een moeder zijn op haar kinderen die zulke uitstekende keuzes maken in het leven en met hun partners. Aline en Frank zijn gewoon voor elkaar bestemd, net als Sylvia en Rob. Na het feest gaan ze nog een grote stap ondernemen, per 1 september verhuizen ze naar Bulgarije om daar een nieuwe toekomst op te bouwen en ik weet zeker dat het een succes wordt.
Ik krijg er nog een schat van een schoondochter bij die heel veel van mijn zoon houdt en....die heel lekkere chocolaatjes kan maken, wat heb ik nog meer te wensen :)

Nu is het dus echt aftellen, nog drie weken en ik ben er weer, met de bruiloft een volle agenda maar ik wil natuurlijk ook mijn vrienden zien, ik hoop dat het allemaal lukt met de afspraken die ik al heb voor onder andere het vernieuwen van mijn paspoort dat in januari 2017 afloopt.

Wat weer een weekje hoor, de eerste week na zo'n 4 jaar weer 100% terug aan de phone en dat heb ik geweten, op mijn tandvlees, super super druk, de hele tijd code red en dat betekent, geen vergaderingen met het team, geen read time op het einde van je shift, niks extra's tussendoor, multitasken tot in het oneindige. Daarbij heel erg heet, vrijdag haalden we de 99 F (bijna 38C) maar voor het gevoel nog eens 5 graadjes erbij. Ik moest dan ook vrijdag en gisteren het laatste uurtje laten vallen, ik was helemaal op. Doordat het zo ontzettend druk is moeten klanten soms lang wachten en dat bevordert natuurlijk niet hun humeur en tenslotte bellen ze omdat er iets mis is met hun indernet of email dus geschreeuw en gevloek in mijn oordopje is ook iets wat daarbij hoort.

Afgelopen zondag hadden we de babyshower van Darian en Josh, alleen familie dus lekker rustig, ik had dus luiers en wipes gekocht, het merk dat ze graag gebruikt en ze was er erg blij mee. Van haar schoonmoeder kreeg ze weer (net als bij baby Josh) wel zo'n 30 outfits, rompertjes, tshirts, shorts, pyama's, jasjes en alles in de leukste kleurtjes. Raini had een luiertaart gemaakt, daar wordt ze heel handig in. We speelden spelletjes, iedereen krijgt een koortje met een speentje als je binnenkomt en vanaf dan mag je niet meer het woord baby zeggen, zlas je dat doet kan een ander de speen opeisen, nou normaal ben ik daar niet goed in maar aan het einde van de party had ik dus 7 speentjes om mijn nek en was ik de winnaar van een mooie olie brandertje, ik heb het aan Darian gegeven want die wilde het heel graag. Ook won ik de baby bingo, een etui met hand sanitizers, altijd handig in mijn tas. We speelden smelt de baby, klinkt cru maar je krijgt een ijsblokje met een piepklein baby popje in en die moet je smelten in een beker zonder eraan te komen en zonder vloeistof toe te voegen. Het laatste spel was het raden van de buikomvang van de wordende moeder.
Na afloop werd gegeten en toen kon ik eindelijk in de pool springen voor een uurtje. Jammer genoeg is het dan zo heet dat als ik thuiskom ik zo wel weer een douche nodig heb.

Maandag ook nog vrij want ik werkte dus gisteren. Die vrije zaterdagen kan ik voorlopig wel vergeten, doordat het zo druk is werkt bijna iedereen op zaterdag, alleen de mensen die heel hoog op de lijst van seniority staan – ik sta op 39 – krijgen zaterdag vrij en dan de volgende groep maandag en ook daar ben ik niet meer bij dus ik heb woensdagen of zo, ik kan niet eens meer kiezen !

Maandag eerst naar Sears want een van de elementen van mijn fornuis was door doorgebrand, ze bestelden een nieuwe, 45 dollars dus dat viel me nog mee, en ik kreeg die donderdag per UPS.

Daarna naar de film om 11 uur, lekker matinee, kost me maar 5 dollars, en ik genoot heel erg van Alice through the looking glass. De film werd hier een beetje afgekraakt maar ik vind dat onterecht, ik was vooral onder de indruk van Johnny Depp die een hele melancholieke Madhatter speelde.

Om 2 uur moest ik bij Lenscrafters zijn en ik had nog genoeg tijd voor een pita broodje Gyros dat ik half op at, het was zo veel met een ontzettend lekkere tomatensalade erbij (morgen weer?).

Bij Lenscrafters werden mijn ogen opgemeten voor een nieuwe leesbril, het was tenslotte 3 jaar of meer geleden en ik bestelde er maar gelijk twee, ik moest in totaal 30 dollars betalen voor alles en ik heb geen goedkope frames. Tenslotte weet ik niet of ik het volgend jaar nog wel verzekerd ben, je krijgt twee brillen vergoed per twee jaar. Mijn oogjes waren iets achteruit gegaan wat lezen betreft maar dat verbaasde me niet, tenslotte zit ik de hele dag naar een scherm met tekst te turen. Omdat ik twee verschillende sterktes heb in mijn twee ogen vindt ik het verstandig om het aan te laten meten, ik merk dat de goedkope leesbrillen – en er liggen er overal in huis – goed zijn om een tekst te lezen maar achter de computer zijn de aangemeten brillen veel duidelijker.

Daarna naar huis en gewoon even niets doen.

Komende week hebben we de zomer viering op mijn werk als een bedankje voor het eerste uitstekende half jaar, we hebben een uur vergadering daarvoor op het schema staan, laten we hopen dat dat blijft, er is lunch en spelletjes. Ook hebben we met het team een prijs gewonnen, ijs en verfrissingen maar dat hebben we ook nog niet gehad, je kunt tenslotte geen ijsjes eten als je met een klant aan de telefoon zit, je hebt allebei je handen nodig om te typen.

Alweer zijn er mensen weggegaan waar ik al heel lang mee werk, Teri en haar man John hadden hun laatste dag deze week, je wordt er een beetje weemoedig van maar ik merk dat ik nu meer denk, ik wilde gewoon dat alles duidelijk was, laat het maar over zijn, dan kan ik mijn boeltje pakken en naar huis gaan, deze onzekerheid sloopt je ook. Als ik hoor na de vakantie dat het over en uit is overwinter ik hier nog en kom ik in het vroege voorjaar terug want ik kan de 60ste verjaardag van mijn allerliefste zus volgend jaar absoluut niet missen, we zullen zien.

Morgen dus vrij en wie weet ga ik Dori wel zoeken, het is lekker rustig in de bioscoop en vooral koel en er zijn een aantal films die ik echt nog wil zien.

Tot de volgende week – dan is het nog maar twee weken! - liefs...Mariet









Geen opmerkingen:

Een reactie posten