zondag 6 december 2015

Dag Sinterklaasje, dag Zwarte Piet

Ik ben er stil van
allemaal die lieve wensen
mailtjes, kaartjes en berichten
van lieve hartelijke wensen

zo zie je maar
ik ben nooit echt alleen
al zijn de meesten heel erg ver weg
ik voel liefde en warmte om me heen

Goeiemorgen lieve mensen,

Allereerst een welgemeend vanuit de grond van mijn hart bedankt voor alle lieve wensen die ik mocht ontvangen in de afgelopen dagen voor mijn verjaardag, alleen facebook al zo'n 300 berichtjes, ik heb geen woorden maar ik geniet van elk bericht, van elke kaart en foto en van elke email.

Vandaag is ozze Hay jarig, hiep hiep broertje en een fijne dag gewenst.

Het was me weer een weekje hoor, een aanloop naar een verjaardag waar ik dit jaar niet zo goed mee wist wat te doen dus ik dacht, we zien wel wat er gebeurt.

Ik had me vrijdag middag vrij gevraagd en begon mijn feestweekend met een kerstboom te kopen, op dezelfde plaats als vorig jaar en ze waren weer zo aardig om het te verpakken en bovenop mijn autootje te binden. Thuis ging hij in een emmer buiten voor zaterdag want het was ondertussen donker en ik was er nog over aan het nadenken waar ie zou moeten staan dit jaar.

We sloten november helemaal groen af op mijn werk en van Lori was er woensdag een bedankje in de vorm van een lunch, broodjes en een schaal met diverse vleessoorten waaronder geweldig lekkere rosbief en kaas, een rauwe groenten schotel met dip en vers fruit. We hebben er twee dagen heerlijk van gesmuld.

Lori was dus oma geworden de week tevoren van Charlotte Rose, een wolk van een baby, de komende tien dagen heeft ze vrij genomen om daar lekker van te genieten met dochter Erin en kleindochter.

Gistermorgen een vreemd gevoel met wakker worden, weer een jaartje ouder, wat zal het me brengen. Na lekker lui met koffie en heel veel te lezen op de computer ging om kwart voor tien de telefoon, Susan vroeg, wat doe je vandaag, ikke, ik weet het niet. Ze nodigde me uit om samen met Gil haar man en haar wat boodschapjes te doen, we gingen naar Petsmart voor kattenvoer en ik had ruimschoots de tijd om alle katten die ter adoptie werden aangeboden te knuffelen en mezelf te overtuigen dat twee echt genoeg is, daarna namen ze me mee naar Longhorns voor een lunch. Aangezien ik honger had bestelde ik een ribeye steak en een baked potato en het was heerlijk. Glas sweet tea erbij, toen werd er gezongen voor mij door het personeel en kreeg ik mijn gratis sundae ijsje en met volle buik naar huis.

Voor de voordeur een echte verrassing, de bloemist had een bloemstuk achtergelaten met een ballon en een accubak met groen en vier mooie donkerrode rozen...het kaartje zei, van harte gefeliciteerd lieve mam en oma dus ik wist van wie het was. Heel erg bedankt lieve Rob, Sylvia, Frank, Aline, Fenna en Eline, wat een fijne verrassing !!!
een mooie verrassing van mijn lieve kinderen en kleinkinderen



Daar waren weer heel wat meer berichtjes om te lezen en voor ik het wist was het drie uur en kon ik Raini op halen. Ze was vrijdagmorgen op weg naar het centrum blijven steken met haar truck op de snelweg en ze hadden die vrijdag avond opgehaald en hij staat nu bij haar vriendin Christina, de vriend van Christine, Bo, is een mechanic en die gaat hem hopelijk snel repareren. Eerst dacht Raini dat de motor opgeblazen was maar het lijkt er nu op dat de timebelt de oorzaak is dus hopelijk hoef ik niet te lang voor taxi te spelen.
Slechte timing trouwens want morgen begint Star aan haar nieuwe baan en moet zij dus met de bus en misschien teruglopen (ik haal niemand op na 11 uur 's avonds – geen denken aan), het is niet eens zover van ons huis en ze was al aan het klagen erover...watje !!!

De kerstboom naar binnen na de discussie, waar staat ie en ik won !! Het is tenslotte ook mijn huis dus de diepvries en een boekenkastje wat verschoven en nu staat hui de de achterdeur voor het raam, in volle glorie, niet in de weg en vastgebonden voor het geval de katten rare ideeen krijgen. De lampjes erin, toen de slingers en kerstballen, alles in garnet (donkerrood) en goud, de Seminole kleuren en de 'nieuwe' stal eronder met de beelden. We gebruikten alleen witte lampjes in de boom en nu zitten alle gekleurde lampjes weer boven de open haard en op Martin's tafel. Ik heb ook een rustig hoekje aan de andere kant van de bank met moeder's kerstkleedjes die ze geborduurd heeft voor mij en mijn oude kerstbeeld, gekocht lang geleden in Unterammergau.


Op mijn Kerstbest met de boom

ik ben zo blij dat ik die stal en beelden mee naar huis genomen heb

mijn rustig hoekje

zelfs de goudvissen zullen weten dat het Kerstmis wordt


Ja, ik heb een kerstboom en Martin zou, net als vorig jaar zeggen dat hij perfect is, mijn hart gloeide van liefde en trots daarvan en ik zal genieten zoals we samen vorig jaar deden tot de dag dat de kerstbook werd afgebroken, de middag voor zijn overlijden. Ik zal nooit meer een nepboom hebben en Kerst zal altijd onlosmakelijk verbonden zijn met mijn lief en zijn laatste wens voor een echte boom.

Nadat de boom klaar was en ik even wat traantjes wegpinkte stuurde Raini me een kaart, online met de tekst, daddy vroeg mij altijd om een kaart voor je uit te kiezen en ofschoon hij er niet meer is, heb ik toch een kaart. Ik heb haar met tranen in mijn ogen een dikke knuffel gegeven,zij mist hem ook met deze dagen meer dan anders.

De boom staat dus nu kan ik ook de kadootjes inpakken en onder die boom leggen, alleen het hele stadje van Josh en het poppenhuis van Ravyn moeten het zonder papier doen. Voor de rest heb ik kleine kadootjes, ik ga geen enveloppen meer geven, ze weten dat en het is ok.

Vandaag moet ik nog flink knutselen, ik moest vanmorgen al om half zeven op om Raini naar het werk te brengen en zo dadelijk om 3 uur ga ik haar ophalen, het is nu 10.00 uur en het is grijs buiten, hopelijk komt het zonnetje erdoor want ik heb al mijn leggings, maillots en sjaals gewassen. In de grijze dagen is mijn slaakamer some een beetje muffig van het vocht in de lucht, er staan nooit echt zon op de ramen en muren dus ik moet dat goed bijhouden.

Het is wel lekker als je niet rookt, heb je daar ook geen zorgen over dat je kleding naar rook zeg maar gerust stinkt en het gaat steeds beter, de twee weken rookvrij zijn gehaald, op naar meer !!!


Volgende week zaterdag Whoville, het ziet er naar uit dat het lekker weer wordt, zo'n 23 C maar het belangrijkste is dat het droog blijft natuurlijk, ik heb erge leuke spulletjes gemaakt vind ik zelf.

een selectie muurhangers voor de markt van komend weekend


Vanmorgen al met Helene en Bert geskyped, ze hadden een plaat voor me aangevraagd bij Minse Winse van Led Zeppelin, het was een beetje hard voor de presentatoren geloof ik :)

Ik ga wat doen, lieve mensen, ik hoop dat jullie nog een mooi rest van je Sinterklaasweekend hebben, een fijne week gewenst en nu op naar de Kerstdagen !!!

Liefs...Mariet xx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten