zondag 2 augustus 2015

And nothing else matters.....

As se nao baove kieks
En doe zuus allein maar laeg
Den zeuk es nao ein leegske
Zeuk noa wat dich bewaegt
De glimlach van ein kindj
De raegen op dien gezich
De sjterre die blinke in elke nach
De leefde, die se veuls veur mich

Hallo lieve vrienden,

Vandaag een beetje minder warm, maar 32 graden dus misschien krijg ik net zoveel gedaan als de vorige week zondag toen de garage een grote beurt kreeg.

Maar eerst ze dadelijk met Rob, die vandaag jarig is, hieperdepiep en de meisjes. Ik ben benieuwd naar allemaal de nieuwe avonturen die ze beleefd hebben.

De vorige week dus die garage, hij was even heel leeg en is nu al weer een beetje voller want dinsdag was Raini vrij en die had even de opruimel kriebels. Toen ik 's avopnds thuiskwam van mijn werk stond de nieuwe diepvries op de plaats in de eetkamer, de tafel en stoelen in de garage waar ze blijven, we hebben ze zo eruit gehaald als het nodig is en de keuken opgeruimd, kastjes oud spul eruit en het fornuis netjes geschuurd.

Zondag dus heel veel aan de weg gezet en de mensen stopten en voordat de dag om was was de helft al weg, alle oude fietsen, onderdelen, metaal en omdat het dreigde te regenen heb ik de dozen met boeken in de auto geladen en ze bij de goodwil thrift store afgeleverd, zijn ze tenminste nog ergens goed voor.

Ik vond wat leuke dingen van Martin, alleen daarvoor is het al leuk om op te ruimen al zweet ik me wat af hoor !!

Maandag de late dienst op het werk en weer een naar bericht toen ik daar kwam. Een oud collegaatje op zondag overleden, ze was eerder die week gebeten, spin of iets anders en een infectie met die nare vleesetende bacterie veroorzaakte haar overleden binnen een paar dagen, iedereen was er helemaal stil van.

Ik stond weer even stil bij mijn beet en hoeveel geluk ik had dat het met een sisser is afgelopen, zo zie je maar, binnen een paar dagen staat je wereld op de kop, ze was midden twintig dus veel te jong.


De laatste week alweer van de maand, altijd hectisch, haal ik mijn nummertjes voor de maand en ja, zover is alles groen en goed, komende week krijg ik mijn bonus van het tweede kwartaal, ik moet er belasting over betalen maar er blijft toch nog zo'n 800 dollars van over dus weer even ademhalen en wat extra rekeningen betalen, alles onder kontrole !!!

Ik had er erg naar toegeleefd, het uitje van vrijdag avond, samen met Kim, Tiant die de BOB was, Jennie en Amanda naar de Freebird bij Jax beach. Het was een mooie avond, volle maan boven de oceaan kleurde de wolken vloeibaar zilver, het langs het buitenpodium waar ik ooit een foto van mijn lief maakte die hij als facebook profiel gebruikte. Buiten word je ID gevraagd, anders kom je er niet in, maar goed dat Raini me daar op attend maakte en toen naar binnen, net een oude kroeg met een podium en dansvloer, tweede verdieping een balustrade waar je op het podium kunt kijken dus dat werd ons stekje. Bij de bar een lekker pilsje van de tap (wel 5 dollars maar hey, ik heb er maar twee gedronken, dat was meer dan voldoende) en buiten een balkon rondom de voorkant waar je de oceaan en het strand kon zien. Ik heb ontzettend genoten, eerst van Medal Militia, de band waarin collega Troy bass speelt, ze zijn een Metallicca coverband en ze begonnen met Master of Puppets, een van Martin's favoriete liedjes, Na Enter Sandman en The four horseman – ook favoriet -
kwam dan eindelijk Nothing else matters en de traantjes kwamen toch tovoorschijn bij mij.

Na een korte pauze begon de AC/DC coverband genaamd Shot down in flames. Oh my, wat een goede coverband, de gitarist in het bekende Angus schooljongen pakje compleet met leren rugzak en de zanger met de bekende pet en dezelfde stem als het origineel, ik heb thuis beiden vergeleken dus. Op een gegeven moment liep ik even het balkon op om een sigaretje te roken toen Fade to black begon, direct naar binnen naar mijn plekje maar halverweg green een jongeman mijn handen en we swingden samen een paar minuten, hij fluisterde thank you very much en liet me weer gaan, het was heel leuk !!
Toen speelden ze mijn favoriet, You shook me all night long en daarna, het was nog niet gedaan, liep ik naar Kim die op de bank half zat te pitten en zei, ik heb alles gehoord wat ik wilde horen, als je weg wilt is dat ok.
Terug naar huis, ontzettend moe maar voldaan, de oren halfdicht van het harde geluid maar geslapen als een roosje.

Gisteren zaterdag lekker vrij en rustig aan, 's middags met Susan op stap in mijn auto, we gingen naar Ace waar ze allemaal die mooie planten hebben en Susan keek haar ogen uit. Kochten een ketting voor mijn solar lamp buiten en ik zag twee orchideeen, witte bloemen, ze waren uitgebloeid maar de bladeren heel gezond groen en kostten maar 5 dollars per stuk. Nu heb ik 6 orchideeen, mijn nachtkast/tafel wordt een beetje vol maar het ziet erg tropisch en mooi uit.

Daarna naar de Aldi, nog wat chocolade halen, vlees – gisteravond varkensribjes en pommes gratin en genoeg over voor vanavond – en nog wat meer lekkers. Na afloop Chloe, Susan's corgi, opgehaald bij de kapper en wat met de puppies gespeeld die ze daar verkopen. Ze hadden mix tussen een Pomeraan en huskie genaamd Pomsky, 8 weken oud en zo snoezig maar het prijskaartje, 2400 dollars maar liefst.

Thuisgekomen een hevige regensbui, daarna snel even de kolibrie voederflessen gevuld want ze zijn er volop nu, dit ontzettend mooie kleine vogeltje dat van nectar leeft. En ja hoor, gelijk drie bezoekers, ook de specht zat al te wachten op oud brood. Dat gaf mij ook even de kans om wat foto's te maken van de tuin en natuurlijk van Freckles, mijn kleine poeze-meid die er heel gezond uitziet nu.

En vandaag, ik ga rustig aan nog wat opruimen dus en morgen weer de late dienst dus geen haast morgenvroeg, op mijn gemak koffie en ontbijt, het leven is goed voor mij met Martin altijd op de achtergrond

Liefs...Mariet


Freckles op 10 juni toen ze de eerste keer in mijn tuin verscheen, op sterven na dood, aan het verhongeren

Freckles gisteren, helemaal op gewicht, gezond en ontdeugend

in de camera kijken, nee hoor, geen zin in
voortuin, dat gras gaat er helemaal uit en allemaal mooie bloeiende planten, dat is mijn plan

jasmijn en mandevilla

de citroenen groeien gestaag, de kolibrie feeder al goed bezocht

mijn nacht tafel met 6 orchideeen en natuurlijk foto's van mijn lief

Kaapse viooltjes op de keuken vensterbank

Geen opmerkingen:

Een reactie posten