zondag 7 december 2014

61 Jaar oud, voelt hetzelfde !!

de kaarte hange aan de moer
de slingers zien weer weg
en wae gehaopt heij op nog wat taart
dae haet toch effe pech
want taart, nae die waas der neet
auch kerskes, te vuul om oet te blaoze
dus bakte ich cupcakes kokos en gekruuijt
en ich heij det good oetgekaoze
Martin dae aot en dae oet nog vuul mier
Dus ich weit veur de volgende kier
Cupcakes – auch lekker veur hulp sinterklaoze

Hallo lieve lieve mensen

Ik was gewoon sprakeloos – en dat wil wat zeggen met de van Knippenberg genen die ik van mijn vader geerfd heb! – zoveel mensen die aan mijn verjaardag hebben gedacht, mailtjes, over 300 berichten op facebook, kaarten in de post, een pakketje met lekkers vanuit Ubachsberg, een video wens van mijn schatteboutjes….allemaal teveel om op de te noemen en ik kan alleen maar zeggen…BEDANKT…door dit alles voelde ik me echt jarig…een hele special dag, zeker weten !!!

Na het lange lange weekend van de vorige week was ik weer helemaal topfit om de uitdagingen des levens en vooral werk dan aan te gaan. De kerstboom die ik zondag haalde en samen met Martin optuigde is de mooiste die we ooit hebben gehad, hij ruikt lekker, is precies de juiste grootte en het past allemaal. Martin zou hem samen met mij halen maar had toch geen zin op het laatste moment dus hij zei, ga maar kijken wat ze hebben en dan gaan we daarna samen, gaat vlugger. Maar toen ik deze boom zag en de prijs belde ik hem op, hij gaf de zegen over de telefoon en een aardige jongeman pakte hem op, hij ging door een machine die er een net om deed en de jongeman bond hem met touwen bovenop het dak van de auto, ook kreeg ik een stapel taken met groen mee en toen heel voorzichtig naar huis gereden, foto’s gemaakt van voor en na en zo, de halve kamer uitgeruimd want de boom is twee meter hoog, blauw spar, perfect van alle kanten.
Martin vond dat ik de lichtjes erin moets doen nadat hij in de standard stond. Ik had twee honderd lichtjes, wit maar je zag ze amper. Dan maar weer naar de store, ik wist dat ik er meer had moeten meenemen op die yardsale, ze waren maar 50 cent per doos maar ik wist dat ik er zelf had..maar waar? Op weg naar de winkel stopte Susan me bij haar huis, waar ga je naar toen, winkel lichtijes kerstboom..ik heb er genoeg, kom maar binnen en ik ging naar buiten met genoeg lampjes voor het hele huis, wit en gekleurd.

Martin en ik hebben samen de kerstboom versierd, gouden slingers, rood en gouden ballen, Seminole kleuren, grote strik en ster in de top en erlangs de twee salontafel met de krans en de pompoen, de gingerbread lichtjes en de kralen kettingen, net zoals ik dat vroeger deed. Martin zei dat het perfect was, alleen Raini was verontwaardigd dat we dit zonder haar gedaan hadden maar aangezien ze twee weken niet thuis was geweest, zelfs niet gebeld had voelde ik niet dat ze recht van spreken had, Martin was het met me eens.

Maandag kwam Allison van Hospice en ook Tameeka, de sociale werker. Het was gezellig, later die dag kwam een man van een verzekeringsmaatschappij met was gratis spullen, altijd welkom en toen werd het toch tijd om mijn sticker voor de auto te gaan halen bij het DMV (Department of Motor Vehicles). Deze sticker haal je ieder jaar net voor je verjaardag en het is in feite je wegenbelasting. Vorig jaar betaalde ik nog 52 dollars maar de staat heeft de prijzen drastisch verlaagd en ik hoefde nog maar 28 dollars op te hoesten, klasse !! Samen met de benzine die op dit moment nog maar 2.56 per gallon (3.8 liter) kost maakt dat auto rijden extra aangenaam.

Dinsdag moest er weer gewerkt worden en toen ik rond zeven thuis kwam bleek dat er geen nieuwe pillen afgeleverd waren, balen want ik had niet eens genoeg van sommigen voor de nacht, dus bellen, nee er was geen bestelling in het systeem (zuster, wat heb je gedaan maandag) maar het kon gelukkig geregeld worden en om 22.00 kwam er een speciale koerier en waren we uit de brand. Wel was er chocolade melk en depends afgeleverd.

Op het werk is het super slow, woensdag had ik de hele dag geen enkel telefoontje, dat schiet dus goed op met haken. 's Middags versierden we onze team area voor kerst, heel geslaagd.
Donderdag was de luncheon op het werk, gecombineerd voor Thanksgiving en Kerst, er was barbecue van Woody's, kip en varkensvlees met mac en cheese, barbecued beans en sweet rolls en we hebben lekker gesmuld.

Vrijdag, mijn verjaardag en ook de laatste dag van Stephanie want die werkt nu in een telefoon winkel van at&t, veel meer te verdienen en geen gestress met nummers. Ik had haar een foto laten afdrukken die we donderdag hadden laten maken op het werk en ook een pak echte Duitse speculaas veranderde van eigenaar. Zij had voor mij Lindt truffels en een doosje met Raffaelo. Lisa bracht mij een kaart en een paar supermooie zilveren oorbengels met een paarse steen en marquesietjes, perfect mijn smaak. Lisa is vrijdag avond direct verhuisd en zit nu langs mij. Het deed pijn om afscheid van Steph te nemen, we zitten al twee jaar langs elkaar en het was altijd heel erg gezellig, kwebbelen in Duits. Ik heb Lisa gezegd dat ze best langs me mag zitten maar dat ze wel Duits moet leren, ze kan ondertussen al goeiemorgen en zalig kerstfeest zeggen en weet al hoe je bier en kaffee en kuchen moet bestellen, het schijnt meer in haar lijn te liggen als haken want dat heb ik opgegeven, ze snapt het gewoon niet.

Vrijdag kon ik al om twee uur naar huis en na Steph nog een extra knuffel te hebben gegeven - ik ga haar geregeld opzoeken in de winkel, maar 10 minuutjes van hier - ging ik eerst naar het postkantoor want daar lag een pakje. Natuurlijk konden ze het niet vinden en het feit dat de afzender er Mariet en Martin en geen achternaam op had gezet was totaal verwarrend schijnbaar, geen idee waarom, je hebt een systeem of niet en blijkbaar is het voor de post niet.
Thuis gekomen lag er ook een kaart in de bus van Hay en Miep en de kids en het pakje werd snel opengemaakt, het was van Marianne en Frits en Martin was totaal enthousiast toen hij de koffie en de kaas zag...bedankt !!
foto gemaakt op het werk, GO NOLES!!!

Stephanie en ikke

zo bracht ik de boom thuis

nog kaal

en hier het eindresultaat







!
In de email was een superlief filmpje van mijn meisjes die voor oma Mariet zongen, ik heb al zeker 5 keer gekeken, de rest van de avond hebben we rustig doorgebracht.
Gisteren ook werken omdat ik maandag al vrij had gehad en snel voor het werk ging ik nog even naar de open dag van de kerk in de straat waar alles voor niks was, voor niks is een toverwoord, spullen die mensen normaal nog niet aankijken worden ineens magisch als er gratis opstaat, ik hoorde twee vrouwen praatten, wat ga je daar mee doen, weet ik niet maar het is voor niks !! Ik vond een kastje voor de hobby kamer, twee boeken en een paar kleine sbroekjes voor baby Josh, een pak printerpapier, drie dozen depends en een heuse muppet pop, we noemen hem grandpa (Ravyn zegt hij heeft geen haar zoals grandpa) en er is al heel wat mee gespeeld. Ravyn kwam gisteravond met de rest, Ian, Logan, Kendra en Buddy waren hier om te grillen en Raini is nu de reuze afwas aan het doen. Ravyn is blijven slapen en ik zit hier te snotteren, voorzichtig zijn dat ik het niet aan Martin geef.

Ik ga nog een kop koffie halen, het heeft in ieder geval mijn hoofdpijn geholpen en dan gaan we zo dadelijk allemaal naar de vlooienmarkt, Martin ook als hij zich over een half uurtje nog goed voelt.
Een mooie zondag gewenst en tot schrijfs

Liefs  Mariet xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten